του Νίκου Βιτσιλάκη

Μερικές μοτοσυκλέτες δεν χορταίνεις να τις οδηγείς. Να ψάχνεις κάθε φορά δικαιολογία για να ανέβεις στη σέλα τους. Να τριγυρνάς χωρίς λόγο και σκοπό. Απλώς να βολτάρεις και να χαίρεσαι την οδήγηση…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μια από αυτές είναι η R NineT, αυτή η ίδια που άνοιξε τον δρόμο του Βαυαρού κατασκευαστή στην εξατομίκευση, κοινώς στο customizing. Mια μοτοσυκλέτα που εδώ και τρία χρόνια δίνει τη δυνατότητα, σε ​Το απόλυτο πάντρεμα σύγχρονης τεχνολογίας και ρετρό εμφάνισης… όσους βέβαια έχουν την οικονομική άνεση, να αποκτήσουν ένα ιστορικά σημαντικό μοντέλο, και όχι μόνο γερμανικής προέλευσης. Δεν είναι τυχαίο που αυτά τα τρία χρόνια ακολούθησαν ακόμη τέσσερα μοντέλα, όλα βασισμένα στην R NineT και με το καθένα εξ αυτών για ένα συγκεκριμένο κοινό. Scrambler για τους οπαδούς της οδήγησης και εκτός δρόμου, Urban G/S για τους αναπολούντες τη θρυλική R 80 G/S, Pure για όσους θέλουν να πληρώσουν λιγότερα και Racer για τους… γρήγορους στριτάδες.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πίσω στον χρόνο

Όλα ξεκίνησαν στο σαλόνι του Μιλάνου στα τέλη του 2008, όταν η BMW μας έδειξε το LoRider. Μια άσκηση του πρώην αρχισχεδιαστή της εταιρείας Dave Robb, ένα concept που αρχικά όλοι πίστεψαν ότι θα έμενε κλειδωμένο σε κάποιο μουσείο. Αντικατόπτριζε τη φιλοσοφία μιας πραγματικής μοτοσυκλέτας, που με βάση τον κινητήρα, το πλαίσιο και τους τροχούς απευθυνόταν σε όλους όσοι έψαχναν (και ψάχνουν) τη διαφοροποίηση από τη μάζα. Ακριβώς τέσσερα χρόνια μετά (2012), ο πρόεδρος της BMW Motorrad κατά τη διάρκεια της έκθεσης μοτοσυκλέτας (και πάλι) του Μιλάνου ανακοινώνει την παρουσίαση ενός νέου μοντέλου -πάντα με αερόψυκτο boxer κινητήρα- μέσα στους επόμενους μήνες. Λίγο αργότερα, τον Μάιο του 2013, και σε συνεργασία με τον εξειδικευμένο στα custom bikes Καλιφορνέζο σχεδιαστή Roland Sands, το βαυαρικό εργοστάσιο παρουσιάζει το concept «Ninety», προφανώς σε ένδειξη τιμής για τα 40 χρόνια ζωής της θρυλικής R 90S. Και το 2014, κόβοντας το «y» και κάνοντας κεφαλαίο το «t», παρουσίασε επίσημα την R ΝineT, μια μοτοσυκλέτα βάση για μετατροπές ή αλλιώς, τη βασίλισσα του customizing!

H βόλτα που λέγαμε

Προσωπική μου άποψη είναι πως μια μοτοσυκλέτα κρίνεται σημαντική όταν σε ρωτούν ποιο μοντέλο είναι και όχι πόσο κάνει. Ειδοποιός θέλω να πιστεύω η διαφορά και μέσα στα Χριστούγεννα ήθελα κάτι ξεχωριστό να κυκλοφορώ, κάτι που να με φτιάχνει ο ήχος και να με χαλαρώνει η ροπή του, αφού οι μειωμένες επαγγελματικές υποχρεώσεις δεν απαιτούσαν ιδιαίτερο… τρέξιμο. ​Εύκολα την αγοράζεις για τον ήχο της εξάτμισης!Όσο τα χιλιόμετρα είναι λίγα στο ταχύμετρο, τόσο ο ήχος από το διπλό τελικό της εξάτμισης ακούγεται σαν δώρο εξ ουρανού, μπάσος και χαρακτηριστικός, δεν θυμίζει κάτι άλλο. Γυρνώντας άσκοπα και περί τα ξημερώματα αψηφούσα το έντονο κρύο γιατί απλώς απολάμβανα την οδήγηση, δεν υπήρχε κάτι ικανό να μου χαλάσει τη διάθεση και ο δικύλινδρος boxer με αποζημίωνε κάθε φορά που άνοιγα το γκάζι, αδιαφορώντας για τη σχέση στο κιβώτιο.

Με την R NineT πήγα σε σοκάκια που δεν είχα ξαναδεί και βίωσα γειτονιές άγνωστες στον πολύ κόσμο, έστριβα στα στενά απλώς για να μειώσω ταχύτητα και για να ακούω τον αντίλαλο της εξάτμισης στα τσιμεντένια τείχη. Τα φρένα έλεγαν ναι σε κάθε άτσαλο χειρισμό και η ανάρτηση κατάπινε κάθε λακκούβα και κακοτεχνία του δρόμου. Δεν ήθελα κάτι άλλο από το να οδηγώ χωρίς σταματημό, η χαρά της μοτοσυκλέτας σε όλο της το μεγαλείο. Πιστεύω μέσα από τις φωτογραφίες να κατάφερα να σας περάσω το όλο κλίμα και σύντομα να το επαναλάβω. Δεν έχω τα χρήματα που απαιτούνται για να την αγοράσω και μακαρίζω τη δουλειά που κάνω και που μου δίνει την ελπίδα κάποια στιγμή να την ξανα-οδηγήσω.

Στο μεταξύ, αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για την R NineT και τα τέσσερα αδέλφια της, απλώς μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης