Του Νίκου Βιτσιλάκη

Έχοντας κατά νου ότι το S 1000 XR είναι ένα best seller, οι μηχανικοί της BMW δούλεψαν πάνω σε δύο άξονες: -Να αυξήσουν τις τουριστικές δυνατότητες και να ενισχύσουν τα sport χαρακτηριστικά του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ας ξεκινήσουμε με μια δήλωση που έκανε ο Ralf Mölleken, Project Manager της μοτοσυκλέτας: – “Eίναι πολύ δύσκολο να κάνεις καλύτερο ένα επιτυχημένο μοντέλο σαν το XR. Bάλαμε μεγάλο μπελά στο κεφάλι μας στην προσπάθεια να το βελτιώσουμε, αλλά τελικά καταφέραμε να το κάνουμε καλύτερο -αλλού περισσότερο αλλού λιγότερο- σε όλους τους τομείς”. Ειλικρινής ο Ralf, αντισυμβατική η δήλωσή του αλλά πέρα ως πέρα αληθινή, δεν μπορούμε να ισοπεδώνουμε προκατόχους απλά και μόνο για να προωθούμε τους αντικαταστάτες τους.

Το S 1000 XR, από το 2015 που παρουσιάστηκε και από το 2017 που ανανεώθηκε, είναι μια μοναδική μοτοσυκλέτα, με στήσιμο, δύναμη και φρένα που ζηλεύουν ακόμα και supersport κατασκευές. Αλλά, ο χρόνος είναι αδίστακτος δεν λένε; Και για να του πας κόντρα πρέπει να κάνεις θυσίες, να κρατιέσαι φρέσκος και να παραμένεις ακμαίος στο πέρασμά του. Και το XR του 2020 είναι αποτέλεσμα αυτής της φιλοσοφίας και πάνω από κάθε τι έχει προσέξει πολύ τη σιλουέτα και τα κιλά του. Πέραν της τελείως νέας σχεδίασης σε ρύγχος, ρεζερβουάρ και πλαστικά φέρινγκ, η μοτοσυκλέτα είναι κατά 10 ολόκληρα κιλά ελαφρύτερη από το μοντέλο του 2019! 226 από 236 κι αν αυτό δεν είναι καλό νέο τότε τι άλλο θα μπορούσε;  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Νέος κινητήρας shiftcam

Ελαφρύτερος κατά 5 κιλά και γραμμικότερος από ποτέ, ο νέος κινητήρας του S 1000 ΧR αποδίδει 165 ίππους στις 11.000rpm με τη ροπή να φτάνει τα 114Nm αρκετά νωρίτερα, στις 9.250rpm. Το κιβώτιο μάλιστα «μάκρυνε» μετά την 4η σχέση προκειμένου να μειωθεί ο θόρυβος και η κατανάλωση, κάνοντας ακόμα πιο ξένοιαστο το ταξίδι, ειδικά στους επαρχιακούς δρόμους. Επίσης, στο όνομα ενός πιο ταξιδιάρικου συμπλέκτη, η BMW εξόπλισε το νέο XR και με το MSR, το ηλεκτρονικό σύστημα που ελέγχει τη ροπή στον τροχό είτε κατά το άνοιγμα είτε κατά το κλείσιμο του γκαζιού, ώστε να αποφεύγονται τυχόν γλιστρήματα. Στον τομέα της εξάτμισης, τα νέα είναι εξίσου ευχάριστα με λιγότερο βάρος και συμμόρφωση στο –ποιο άλλο- Euro5.

Νέα και πιο άνετη και η ανάρτηση

Ακολουθώντας το σύνολο και η ανάρτηση του S 1000 XR βρήκε το δρόμο της ανανέωσης, με μεγαλύτερη δυνατότητα φόρτωσης, ενώ ζυγίζει και 2,1 κιλά λιγότερα χάρη και στο νέο ψαλίδι, που δέχθηκε 19% μείωση βάρους. Σε επίπεδα κύλισης συναντάμε τα αρχικά ESA στην τελευταία τους γενιά, με την ηλεκτρονική ανάρτηση της BMW να είναι στο στάνταρ εξοπλισμό. Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και η επιλογή της ESA Pro, με δυο ρυθμίσεις, Road και Dynamic, ενώ το παρών δίνει και -για πρώτη φορά σε XR- το DBC (Dynamic Brake Control), που έρχεται για να συνδράμει τον αναβάτη στην περίπτωση ενός απότομου –μετά μανούβρας- φρεναρίσματος.

Προγράμματα για όλες τις χρήσεις

Όπως είναι αναμενόμενο, μια τέτοιου βεληνεκούς μοτοσυκλέτα δεν μπορεί παρά να βρίθει από ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες επιλογές, οι οποίες συνεργάζονται αρμονικά με τον απαραίτητο αισθητήρα 6 αξόνων (IMU). Rain, Road, Dynamic και για πρώτη φορά (σε XR) Dynamic Pro, είναι οι προς ρύθμιση επιλογές, με τον αναβάτη να μπορεί να επέμβει σε απόκριση γκαζιού, φρένο κινητήρα, ABS, έλεγχο πρόσφυσης αλλά και σούζας. Επίσης, στην περίπτωση του ABS Pro τα μπλοκαρίσματα των τροχών ακόμα και υπό κλίση αποτελούν παρελθόν.

Όλες αυτές οι πληροφορίες, φτάνουν στα μάτια του αναβάτη μέσω μιας πλήρως ανανεωμένης TFT οθόνης 6,5’’, ενώ παράλληλα οι ενδείξεις της προσαρμόζονται στις ανάγκες του οδηγού. Στα συν προσθέστε και τη δυνατότητα πλοήγησης μέσω ενός βέλους στην εν λόγω οθόνη, που σε συνεργασία με το κατάλληλο App θα σας οδηγήσει στον προορισμό σας. Για το πως θα κάνετε όλα αυτά η απάντηση είναι «εύκολα», χρησιμοποιώντας τα χειριστήρια τιμονιού και τίποτα άλλο (MMC-Motorcycle Multi Controller). Στους φωτισμούς τις μοτοσυκλέτας όπως είναι και πάλι αναμενόμενο, άπαντα είναι Led, με τις προαιρετικές Pro επιλογές να αναβαθμίζουν το φωτιστικό αποτέλεσμα με DRL (φώτα ημέρας) αλλά και κατευθυνόμενους προβολείς.

Συνολικά, το μοντέλο βελτιώθηκε ακόμα και σε σημεία που θα μπορούσε να πει κανείς πως «δεν χρειαζόταν», ωστόσο μια μοτοσυκλέτα με τέτοια χαρακτηριστικά αποτελεί κλασική περίπτωση όπου βασικός ανταγωνιστής της είναι ο.. εαυτός της και «κόντρα» σε αυτό εξελίσσεται. Το νέο S 1000 XR θα είναι διαθέσιμο από το καλοκαίρι του 2020 και σε τιμή που δεν έχει ανακοινωθεί για την ώρα. Οι χρωματισμοί του θα είναι δύο, Ice Grey και Racing Red/White Aluminium. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης