του Νίκου Βιτσιλάκη

Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά το Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Honda στη Ρώμη παρουσίασε ένα δικό του -αν μη τι άλλο εντυπωσιακό- πρωτότυπο στην έκθεση του Μιλάνου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το concept CB4X αφορά σε ένα μοντέλο Street Adventure, Crossover στην αυτοκινητιστική ορολογία, με τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 650cc, το οποίο σύμφωνα με τη Honda είναι κατασκευασμένο για να προσφέρει «διασκέδαση επτά μέρες την εβδομάδα». Η σχεδίαση είναι του Valerio Aiello σε συνεργασία με μια ομάδα νέων σχεδιαστών και δημιουργήθηκε «με στόχο να εξερευνήσει και να θέσει νέα όρια στη σχεδίαση μοτοσυκλετών».

Με τις συμπαγείς γραμμές του τονίζει τις δύο ακραίες τάσεις του χαρακτήρα μιας μοτοσυκλέτας που δημιουργήθηκε για ευκολία και ευχρηστία στην καθημερινή μετακίνηση και παράλληλα για τις εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου σε διαδρομές που περιλαμβάνουν από στροφές μέχρι μεγάλες ευθείες. Το ρεζερβουάρ μαζί με το φέρινγκ δημιουργεί ένα επιθετικό σύνολο και η ενσωματωμένη στο φέρινγκ ζελατίνα είναι πλήρως ρυθμιζόμενη. Ο φουτουριστικός σχεδιασμός στα φωτιστικά σώματα μπροστά συμμετέχει και αυτός στο επιθετικό στυλ και είναι εφοδιασμένος με φώτα DRL. Το υποπλαίσιο είναι από σωλήνες αλουμινίου και στηρίζει την κοντή αιχμηρή ουρά, ενώ οι τροχοί είναι 17” και το ψαλίδι μονόμπρατσο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα κορυφαίων προδιαγραφών φρένα (Brembo) και αναρτήσεις (Ohlins) σίγουρα προσθέτουν πολλούς πόντους στο σύνολο, αλλά δεν νομίζουμε ότι θα υιοθετηθούν και από το μοντέλο παραγωγής, το οποίο θα καταφύγει σε πιο γήινες εφαρμογές (Nissin – Showa), προκειμένου να κρατηθεί το κόστος αρκετά χαμηλότερα. Κάτι αντίστοιχο ισχύει βέβαια και για το μονόμπρατσο ψαλίδι και το περίτεχνο διπλό τελικό της εξάτμισης.
Πέρυσι ο Valerio Aiello και η ομάδα του είχαν παρουσιάσει το concept NSC, το οποίο στη συνέχεια εξελίχθηκε στο μοντέλο παραγωγής CB650R. Σήμερα η Honda έχει στην γκάμα της μοντέλα με δικύλινδρους (CB) και τετρακύλινδρους (CBR) κινητήρες 500 και 650cc αντίστοιχα, που καλύπτουν πολλαπλές ανάγκες και απαιτήσεις.

Στα 500 κυβικά έχει το naked CB500F, το supersport CB 500R και το On/Off CB500X, ενώ στα 650 το naked CB650R και το supersport CBR650R. Οπότε, εύκολο είναι να καταλάβουμε πως υπάρχει ένα κενό στα τελευταία, το οποίο -αργά ή γρήγορα- θα έρθει να καλύψει το μοντέλο παραγωγής που θα εξελιχθεί πάνω στο πρωτότυπο CB4X. Το μόνο που μένει να μάθουμε είναι πότε θα το παρουσιάσει (πολύ σύντομα λέμε εμείς) και πώς θα το βαφτίσει (CBX650; CB650X; Ή μήπως CBR650X;).

Στο video που ακολουθεί θα δείτε έναν Ιταλό συνάδελφο δημοσιογράφο να «ανακρίνει» τον σινιόρε Aiello και έναν συνεργάτη του από το Honda Rome R&D (έχει και αγγλικούς υπότιτλους). Το καλύτερο σημείο είναι εκεί που ο καλός συνάδελφος αναφέρεται στην ύπαρξη των μαρσπιέ συνεπιβάτη, δείτε και θα καταλάβετε…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης