του Νίκου Βιτσιλάκη

Αν είστε κάποιας ηλικίας, πιθανώς θα θυμόσαστε κάτι φασαριόζικες τσεχοσλοβάκικες μοτοσυκλέτες καπνοδόχους με δικύλινδρο δίχρονο κινητήρα και τη λέξη Jawa στο ρεζερβουάρ. Για να σας βοηθήσουμε, τις χρησιμοποιούσαν και τα Ελληνικά Ταχυδρομεία πριν από μερικές δεκαετίες! Αλλά ακόμα και να μη σας λέει κάτι, σε εσάς τους «παλιούς» μιλάμε, αποκλείεται να μη θυμόσαστε τη διαφημιστική ατάκα του τότε αντιπρόσωπου Ρωμανού, αυτή που έλεγε «κάνε τα ναύλα σου κεφάλαιο», κοινώς με λίγα χρήματα παίρνεις μοτοσυκλέτα! Βέβαια, υπήρχαν και οι αντιφρονούντες, κυρίως κάτοχοι των ανταγωνιστικών ΜΖ (της πάλαι ποτέ Ανατολικής Γερμανίας αυτές), που, για να πειράξουν τους «γιαβάκηδες», τους έλεγαν μια δική τους αντι-διαφημιστική εκδοχή, το περιβόητο σλόγκαν «Jawa… τα μαλλιά σου τράβα!». Όχι αδικαιολόγητα θα λέγαμε εμείς, αφού ναι μεν από μηχανολογικής άποψης δεν είχαν θέμα, πλην όμως έκαιγαν τις ασφάλειές τους τόσο συχνά, που έπρεπε πάντα να κουβαλάς μερικές μαζί σου. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 1ο Jawa με ABS στην ιστορία είναι γεγονός!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τι γίνεται σήμερα;

Όμως, όλα αυτά ανήκουν στο παρελθόν, καθώς η εταιρεία δεν είναι πια τσεχική ή σλοβάκικη αλλά… ινδική, με τον ασιατικό κολοσσό Mahindra να την έχει εξαγοράσει από πέρυσι (ταυτόχρονα με την BSA, αν δεν το γνωρίζατε ήδη). Ο πρώτος καρπός αυτής της εμπορικής συναλλαγής ονομάζεται 350 OHC (από το Over Head Camshaft, που σημαίνει 1 ΕΕΚ) και έχει να κάνει με μια μοτοσυκλέτα που έχει ιστορία… 83 χρόνων και που εμφανισιακά θυμίζει το θρυλικό 350 type 634. Μόνο που αυτήν τη φορά δεν έχει δίχρονο δικύλινδρο κινητήρα αλλά μονοκύλινδρο τετράχρονο, πάντα στα 350 κυβικά. Το συγκεκριμένο κινητήριο σύνολο είναι μια κόπια του κινητήρα από το χωματερό Honda XR 400, μόνο που διαθέτει ηλεκτρονικό ψεκασμό και κατασκευάζεται από την κινεζική Shineray (ομοίως ασιατικός κολοσσός). Η απόδοσή του είναι 27 ίπποι με μια ροπή της τάξεως των 2,4 Kgm, τιμές ουχί ευκαταφρόνητες, αν σκεφτούμε ότι η μοτοσυκλέτα ζυγίζει «μόλις» 154 κιλά. Η Jawa 350 του 2017 είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί ABS στη σχεδόν 90χρονη ιστορία της φίρμας και αυτό από μόνο του αποτελεί είδηση. Όπως επίσης και πως ξεπερνά τις προδιαγραφές euro4, κάτι απαραίτητο αν θέλει να κυκλοφορήσει και στην Ε.Ε. Αν και, μεταξύ μας τώρα, δεν πολυκαίγονται οι Ινδοί για τις ευρωπαϊκές χώρες, καθόσον οι αντίστοιχες ασιατικές και νοτιο-αμερικανικές απορροφούν τεράστια μεγέθη πωλήσεων αντίστοιχων low budget μοτοσυκλετών. Πρώτος στόχος δεν είναι άλλος από την τοπική αγορά, όπου η Jawa σάρωνε σε πωλήσεις τις δεκαετίες του ’70 και του ’80, άρα έχει στρωμένο το έδαφος! Πάντως, ενδιαφέρον θα είχε να βλέπαμε τη νέα 350 και στην ελληνική αγορά, καθώς με τη ρετρολαγνεία που έχει αρχίσει να επικρατεί σίγουρα θα έβρισκε τους δικούς της οπαδούς.

Στο video που ακολουθεί μπορείτε να δείτε την ιστορία του μοντέλου, που ξεκινά το…1934 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης