Κατά την τελευταία δεκαετία, η ανάπτυξη της τεχνολογίας Common Rail για τους πετρελαιοκινητήρες έχει σηματοδοτήσει μία σημαντική εξέλιξη στην αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων, τοποθετώντας ταυτόχρονα τη Fiat Group στην πρωτοπορία της τεχνολογίας των κινητήρων ντίζελ. Για να είναι αντίστοιχα ανταγωνιστική και στον τομέα των βενζινοκινητήρων, η Fiat Group αποφάσισε να ακολουθήσει την ίδια προσέγγιση και να εστιάσει σε επαναστατικές τεχνολογίες, ώστε να προσφέρει στους πελάτες της ένα κορυφαίο συνδυασμό οικονομίας καυσίμου και οδηγικής απόλαυσης.
Η παράμετρος-κλειδί για τον έλεγχο της καύσης των πετρελαιοκινητήρων και επομένως της απόδοσης, των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου είναι η ποσότητα και τα χαρακτηριστικά του καυσίμου που ψεκάζεται μέσα στους κυλίνδρους. Η αντίστοιχη παράμετρος-κλειδί για τον έλεγχο της καύσης των βενζινοκινητήρων και επομένως της απόδοσής τους, των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου είναι η ποσότητα και τα χαρακτηριστικά του αέρα εισαγωγής.
Η πρωτοπόρα και καινοτόμος αυτή τεχνολογική εξέλιξη από τη FIAT έχει άμεσα πλεονεκτήματα στην τσέπη του καταναλωτή αλλά και το περιβάλλον διότι:

Η μέγιστη ισχύς αυξάνεται μέχρι και 10%
H ροπή στις χαμηλές στροφές βελτιώνεται μέχρι και 15% χωρίς αύξηση της χωρητικότητας του κινητήρα
Η μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 φτάνει το 10%, σε ατμοσφαιρικούς και σε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες με την ίδια χωρητικότητα
Συνολικά η μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 μπορεί να φτάσει μέχρι και το 25% με τη χρησιμοποίηση υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων μικρότερου κυβισμού αντί για συμβατικούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες με τα ίδια επίπεδα επιδόσεων
Η μείωση των εκπομπών των υπόλοιπων ρύπων εκτός του CO2 μπορεί να φτάσει το 40% για τα HC/CO και το 60% για τα NOx
Η σταθερή πίεση του αέρα και ο καλύτερος έλεγχος της μάζας του ανεξάρτητα για κάθε ένα κύλινδρο, αλλά και σε κάθε φάση λειτουργίας του κινητήρα, έχει σαν αποτέλεσμα μία πολύ καλύτερη δυναμική απόκριση του κινητήρα

Η πρώτη παγκόσμια εφαρμογή της τεχνολογίας Multiair θα είναι στους ατμοσφαιρικούς και υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες Fire 1400 κ.εκ. 16V. Η δεύτερη εφαρμογή είναι ένας νέος μικρός δικύλινδρος βενζινοκινητήρας 900 κ.εκ., επίσης σε ατμοσφαιρική και υπερτροφοδοτούμενη έκδοση, όπου η σχεδίαση της κυλινδροκεφαλής έχει βελτιστοποιηθεί ειδικά για την ενσωμάτωση του συστήματος Multiair. Μία ειδική έκδοση υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα θα είναι διπλού καυσίμου (βενζίνης-φυσικού αερίου).
Χάρη στη ριζική μείωση των μεγεθών, ο υπερτροφοδοτούμενος μικρός βενζινοκινητήρας επιτυγχάνει επίπεδα εκπομπών CO2 αντίστοιχα με αυτά των ντίζελ, τα οποία μειώνονται ακόμα περισσότερο στην έκδοση με φυσικό αέριο, όπου οι εκπομπές CO2 είναι σε πολλές εφαρμογές χαμηλότερες από 80 g/km.

