Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Porsche είναι από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν πάρει τόσο «ζεστά» το θέμα της ηλεκτροκίνησης. Με αρκετές επενδύσεις και πειραματισμούς, η εταιρία φαίνεται να είναι έτοιμη να προσφέρει ηλεκτρικά μοντέλα που η αυτονομία τους θα σπάει κάθε ρεκόρ, ξεπερνώντας ακόμα και τα 1.300χλμ. με μία φόρτιση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί επί του παρόντος γραφίτη ως ενεργό υλικό ανόδου, όμως έχει ήδη δοκιμάσει και το πυρίτιο με θεαματικά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα, το πυρίτιο προσφέρει έως και 10 φορές μεγαλύτερη αποθηκευτική ικανότητα και οι κυψέλες με δυνατότητα ταχείας φόρτισης θα μπορούσαν να φορτιστούν από το 5 στο 80% σε λιγότερο από 15 λεπτά.

Ωστόσο, υπάρχει ένα ζήτημα. Τα σωματίδια πυριτίου διαστέλλονται κατά 300% όταν απορροφούν λίθιο, πράγμα που σημαίνει ότι η διάρκεια ζωής της μπαταρίας θα μειωθεί. Η Porsche εργάζεται επί του παρόντος σε μπαταρίες που έχουν άνοδο πυριτίου έως και 80%, ενώ παράλληλα θέλει να αυξήσει το ποσοστό νικελίου στην κάθοδο, για να μεγαλώσει την ταχύτητα φόρτισης.

Όλα δείχνουν πως δεν απέχει πολύ ο καιρός όπου τα ηλεκτρικά θα μπορούν να προσφέρουν (με μία φόρτιση) αυτονομίες που συναντούσαμε μόνο σε diesel αυτοκίνητα. Φυσικά εάν παράλληλα γίνει και ταχύτερος ο τρόπος φόρτισης τους, τότε θα μιλάμε για «ηλεκτρικά» πρατήρια ανεφοδιασμού, σε ταχύτητες γεμίσματος που συγκρίνονται με αυτό της βενζίνης. 
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης