Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Μακριά από τον πολιτισμό αλλά και τις πανδημίες, την 1η Ιανουαρίου 2022 ξεκίνησε από την Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας η σκληρή περιπέτεια ανθρώπων και μηχανών. Από τις 2 έως τις 14 Ιανουαρίου οι αγωνιζόμενοι με αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και φορτηγά θα διανύσουν συνολικά 4.258 χιλιόμετρα στην έρημο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την 1η Ιανουαρίου έγινε η ειδική των 19 χιλιομέτρων που διαμόρφωσε τη σειρά εκκίνησης για τον αγώνα. Στην κατατακτήρια Ειδική Διαδρομή τον καλύτερο χρόνο σημείωσε το ισχυρό δίδυμο της Toyota, ο Al-Attiya με συνοδηγό τον Baumel. Με το Hilux έκαναν χρόνο 10΄56’’. Φέτος το Hilux του Al-Attiya «φοράει» μεγαλύτερα ελαστικά, αφού οι μηχανικοί της Toyota πιστεύουν ότι έτσι θα μειώσουν τα κλαταρίσματα.


Δώδεκα δευτερόλεπτα πίσω τους τερμάτισαν οι Sainz-Cruz (Audi RS Q e-tron)  και στην 3η θέση με διαφορά 37΄΄ βρέθηκαν οι Νοτιοαφρικανοί Baragwanath-Cremer (Century Racing).

Στις 2 Ιανουαρίου, το Ράλι Ντακάρ ξεκίνησε από την πόλη Hail. Από τα πρώτα κιόλας αγωνιστικά χιλιόμετρα στην πρώτη κατατακτήρια Ειδική Διαδρομή που έγινε σε υψόμετρο γύρω στα 1.200 μ. από την επιφάνεια της θάλασσας, φάνηκαν οι δυσκολίες του αγώνα στις δύσβατες περιοχές της ερήμου. Από τα 595 χλμ., τα 333 ήταν ειδικές διαδρομές. Και πάλι οι Al-Attiya-Baumel ήταν ταχύτεροι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σήμερα Δευτέρα 3 Ιανουαρίου θα γίνει η ειδική διαδρομή Hail-Al Artawiya, που περιλαμβάνει 568 συνολικά χιλιόμετρα. Από αυτά τα 338 είναι ειδικές διαδρομές. Σήμερα οι αγωνιζόμενοι θα κινηθούν στα 700 μ. από την επιφάνεια της θάλασσας. Το 63% της διαδρομής είναι άμμος, το 10% σκληρό χώμα και το 27% είναι δύσκολοι αμμόλοφοι.

Τι έγινε την πρώτη ημέρα του αγώνα (2/1/22)

Στην πρώτη ουσιαστικά (είχε προηγηθεί η δοκιμασία της κατατακτήριας ειδικής) ημέρα του αγώνα (2 Ιανουαρίου) ο Al-Attiyah με συνοδηγό τον Baumel κάλυψαν τα 333 χιλιόμετρα σε 3 ώρες 30’ 53. Έκαναν τον καλύτερο χρόνο και δεν άφησαν περιθώρια στο 2ο δίδυμο να τους απειλήσει. Φαντασθείτε με τι ταχύτητες πηγαίνουν οι αγωνιζόμενοι σε μια άγνωστη διαδρομή. Δεν την έχουν ξανακάνει ούτε έχουν road book με σημειώσεις.

Λίγα λεπτά πριν ξεκινήσουν την αγωνιστική τους ημέρα, η επιτροπή δίνει στους αγωνιζόμενους ένα ηλεκτρονικό road book. Και από εκεί και πέρα εκτιμούν την κατάσταση και κινούνται στην αφιλόξενη έρημο αυτοσχεδιάζοντας.

Χθες οι Peterhansel – Boulanger με το υβριδικό Audi RS e-Tron, κινήθηκαν εντυπωσιακά γρήγορα σε κοντινή απόσταση από τους πρωτοπόρους με το Hilux. Όμως έσπασαν την πίσω αριστερή ανάρτηση και έχασαν κάθε επαφή με τον αγώνα. Το μυστικό σε αυτό τον αγώνα, στην αχανή έρημο, είναι η σωστή πλοήγηση.

 

 

Το άλλο έμπειρο δίδυμο της Audi, οι Sainz-Cruz ενώ βρίσκονταν στην πρώτη 10άδα μέχρι τα 239 χλμ. της Ειδικής Διαδρομής, χάθηκαν. Μέχρι να ξαναβρούν το σημείο όπου έπρεπε να κινηθούν έχασαν μια ώρα και τερμάτισαν στην 32η θέση. Το τρίτο ηλεκτρικό Audi με τους Ekstrom-Bergvist τερμάτισαν στην 38η θέση.
Δώδεκα λεπτά και επτά δευτερόλεπτα πίσω από τους επικεφαλής του αγώνα Al-Attiyah – Baumel, βρίσκονται οι Loeb – Lurquin με το αυτοκίνητο της ομάδας του Μπαχρέιν, ενώ στην 3η θέση είναι οι Τσέχοι Prokop-Chytka με Ford P150.

 

Στις μοτοσυκλέτες προηγείται ο Daniel Sanders. Ο Αυστραλός της GasGas ήταν σαφέστατα καλύτερος από τον Χιλιανό Pablo Quintanilla με την εργοστασιακή Honda, ο οποίος βρίσκεται πίσω του με διαφορά τριών λεπτών. Στην 3η θέση βρίσκεται ο έμπειρος Matthias Walkner με την εργοστασιακή KTM. 

Στα light-prototype προηγούνται οι Quintero-Zenz. Ο Mikkelsen, που τρέχει για πρώτη φορά στο Ντακάρ, βρίσκεται στην 10η θέση. Ο Mikkelsen κλήθηκε την τελευταία στιγμή να τρέξει γιατί ο επίσημος οδηγός βρέθηκε θετικός στον κορωνοϊό.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης