Του Περικλή Χαλάτση

Την Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου, σε έξη ημέρες από σήμερα, ξεκινάει ο 2ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC) στην παγωμένη Σουηδία. Επιτέλους θα δούμε αγώνα με χιόνι. Ήδη οι ομάδες που συμμετέχουν στο WRC βρίσκονται στην Umea και δοκιμάζουν λάστιχα και αναρτήσεις ενώ κάποια από τα πληρώματα που θα τρέξουν στον αγώνα, συμμετέχουν σε τοπικούς αγώνες κάνοντας μια καλή προθέρμανση ενόψει του Rally Sweden.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από τις 9 έως τις 12 Φεβρουαρίου (Κυριακή) οι αγωνιζόμενοι θα κάνουν 18 Ειδικές Διαδρομές στην περιοχή Umea, συνολικού μήκους 301.18 χλμ ( το σύνολο μήκος του αγώνα είναι 1194.16 χλμ).  
Στον αγώνα έχουν δηλώσει 52 συμμετοχές. Τα εννέα πληρώματα είναι με εργοστασιακά αυτοκίνητα- υβριδικά Rally 1 και τα 25 είναι αγωνιστικά που συμμετέχουν στο WRC2.

Η αγωνιστική ομάδα της Toyota «κατεβάζει» τέσσερα εργοστασιακά GR Yaris Rally1 με τους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen, Elfyn Evans-Scott Martin, Takamoto Katsuta-Aaron Johnston και Lorenzo Bertelli-Simone Scattolin. Ο Ιταλός Lorenzo Bertelli ,34 ετών είναι ο πρώτος ιδιώτης που θα αγωνιστεί εργοστασιακό της Toyota. 

Η αγωνιστική ομάδα της Hyundai «κατεβάζει» τρία i20 N Rally1 με τους Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe, Esapekka Lappi-Janne Ferm και Craig Breen-James Fulton.
Η αγωνιστική ομάδα της M-Sport Ford, «κατεβάζει» δύο Puma Rally1 με τους  Ott Tanak-Martin Jarveoja και Pierre-Louis Loubet-Nicolas Gilsoul.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι Εσθονοί έκαναν μερικές δοκιμές στα χιονισμένα βουνά της Σουηδίας και τώρα θέλουν να βελτιώσουν τα κρατήματα στις γλιστερές επιφάνειες για να κινηθούν στο όριο.
Στη Σουηδία δεν θα είναι και τόσο εύκολα ούτε για τους Εσθονούς της Ford αλλά ούτε για τους Βέλγους της Hyundai.

 

 

Εκεί είναι υπόθεση των Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen που το 2022 κέρδισαν τον αγώνα και έδωσαν και την πρώτη νίκη στο GR YARIS Rally1 HYBRID. Στον αγώνα αυτό, απόντος του S.Ogier (που κέρδισε το Rally Monte Carlo), o Φινλανδός θα έχει λιγότερο άγχος. Ήδη βρίσκεται στη 2η θέση της βαθμολογίας και αισιοδοξεί να ανέβει το πρώτο σκαλί στο βάθρο του τερματισμού.

 

Jari LatvalaΟ τημ μάνατζερ της ομάδας Jari-Matti Latvala λίγο πριν ξεκινήσουν οι δοκιμές στη Σουηδία είπε:
«Το αποτέλεσμά μας στο Ράλι Μόντε Κάρλο ήταν ένα πολύ καλό ξεκίνημα. Ανυπομονούμε για τον αγώνα στη Σουηδία. . Έχω πολύ καλές αναμνήσεις από τη Σουηδία. Πέρυσι ο Kalle  κατάφερε να κερδίσει . Πολλά θα εξαρτηθούν και από τον καιρό. Από το στρώμα του χιονιού που θα υπάρχει στις ειδικές. Αν έχει αρκετό χιόνι, θα είναι δύσκολο για τον Kalle που ξεκινάει πρώτος. Να δούμε τι θα κάνει ο Elfyn. Δεν θα του ασκήσουμε καμιά πίεση. Θα τον αφήσουμε να κινηθεί όπως ο ίδιος θέλει. Πίεση θα υπάρχει από τον O.Tanak ο οποίος είναι εξαίρετός οδηγός και πολύ έμπειρος στους χιονισμένους δρόμους».

Ο Takamoto Katsuta προπονείται σκληρά στο χιόνι. Ο Ιάπωνας οδηγός είχε κάνει καλούς χρόνους στο παρελθόν και μια νίκη το 2018 όταν έτρεχε στο WRC2.
Από πέρυσι το ράλλυ Σουηδίας απομακρύνθηκε από την πρωτεύουσα τη Στοκχόλμη. «Μετακόμισε» στο Umea που βρίσκεται στη βόρεια Σουηδία,  πιο κοντά στον Αρκτικό Κύκλο. Περισσότερο κρύο, περισσότερο χιόνι, μεγαλύτερη προετοιμασία. Τα ειδικά λάστιχα με καρφιά έχουν εντυπωσιακή πρόσφυση και επιτρέπουν στους οδηγούς να κινούνται με μεγαλύτερες ταχύτητες.

Οι ειδικές διαδρομές

Ας δούμε τί είπαν οι πρωταγωνιστές της γιαπωνέζικης ομάδας.

Kalle Rovanperä ( Νο 69)
«Ήταν υπέροχο που ξεκινήσαμε καλά τη σεζόν στο Μόντε Κάρλο. Ελπίζουμε να συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο στη Σουηδία και να απολαύσουμε το ράλι. Είχαμε ένα καλό αποτέλεσμα στη Σουηδία πέρυσι και θα προσπαθήσουμε να το επαναλάβουμε και φέτος. Ξεκινάω πρώτος. Το ξέρω ότι είναι δύσκολο να «ανοίγεις» το χιόνι. Δοκιμάσαμε το αυτοκίνητο τόσο στο χιόνι όσο και στον πάγο. Όλα ήταν τέλεια».

Elfyn Evans ( Νο 33)
« Το Μόντε Κάρλο ήταν μια καλή αρχή για τη χρονιά, ακόμα κι αν το αποτέλεσμά μας ήταν απογοητευτικό με τον ρυθμό που νομίζω ότι είχαμε. Τώρα η πρόκληση στη Σουηδία είναι διαφορετική. Τώρα που ο αγώνας μετακινήθηκε πιο βόρεια η πρόκληση είναι μεγαλύτερη αφού οι συνθήκες είναι πιο δύσκολες. Κάναμε αρκετές δοκιμές κυρίως για τα ελαστικά που θα χρησιμοποιήσουμε».

Takamoto Katsuta ( Νο 18)
«Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος για το Ράλι Σουηδίας. Η οδήγηση στο χιόνι μου φαίνεται πολύ οικεία και άνετη και μου αρέσουν πολύ αυτές οι συνθήκες. Το να είμαι ένας από τους τρεις υποψήφιους οδηγούς της ομάδας θα φέρει ίσως λίγο περισσότερη πίεση από ό,τι έχω συνηθίσει, αλλά αυτή η θέση είναι όπου ήθελα πραγματικά να είμαι. Είμαι σίγουρος ότι θα υπάρξουν δύσκολες στιγμές, αλλά θα προσπαθήσω να τις διαχειριστώ και να φέρω καλούς βαθμούς για την ομάδα. Στις δοκιμές που κάναμε είχα καλή αίσθηση στο αυτοκίνητο. Δεν προβληματίσθηκα. Θα χρειαστεί να είμαστε «φουλ επίθεση»!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης