Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Εάν έχετε οδηγήσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο, θα έχετε παρατηρήσει πως για να πάρει μπροστά ο κινητήρας, ο οδηγός πρέπει να έχει πατημένο τον συμπλέκτη. Μάλιστα, επειδή αρκετοί δεν είναι γνώριμοι, υπάρχει και η αντίστοιχη λυχνία στο ταμπλό που ανάβει έως ότου γίνει η εκκίνηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τελικά, πρέπει να πατάμε συμπλέκτη κατά την εκκίνηση ή όχι;
Η απάντηση είναι ξεκάθαρη και είναι ΝΑΙ! Πρέπει να πατάμε κάθε φορά που εκκινούμε τον κινητήρα, ανεξαρτήτως χρονολογίας – μοντέλου, και ο λόγος είναι διπλός.

Αξίζει πρώτα να αναφέρουμε, βέβαια, πως ο κυριότερος λόγος για τον οποίο πλέον είναι υποχρεωτικό να έχουμε πατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη (ή του φρένου στα αυτόματα) ώστε να εκκινήσει το αυτοκίνητο είναι για να μην μπορούν να βάζουν μπροστά τα μικρά παιδιά. Δεν είναι λίγες οι φορές που αρέσει στα παιδιά να κάθονται στη θέση του οδηγού και να παίζουν. Για να αποφευχθούν λοιπόν πιθανοί κίνδυνοι, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποφάσισαν αυτή τη νέα λειτουργία. 

  1. Αρχικά, ο πρώτος λόγος είναι η ασφάλεια. Σε περίπτωση που έχει μείνει ταχύτητα στο κιβώτιο, τότε θα αποφευχθεί κάποιο πιθανό ατύχημα από το τίναγμα που συμβαίνει όταν πάρει μπροστά το αυτοκίνητο και υπάρχει σχέση στο σασμάν. Αμέτρητες περιπτώσεις καταγράφονται συνεχώς από μικροτρακαρίσματα από το ακούσιο ξεκίνημα χωρίς να υπάρχει νεκρά.
  2. Ο δεύτερος λόγος είναι μηχανολογικός, αλλά εξίσου σημαντικός. Πατώντας τον συμπλέκτη φθείρονται λιγότερο τα μηχανικά μέρη που εμπλέκονται στη μετάδοση. Η μίζα έχει να παραγάγει λιγότερο έργο (δίνει ενέργεια στον κινητήρα και όχι σε μέρη του κιβωτίου), ενώ το σύνολο απαιτεί και λιγότερη ενέργεια από την μπαταρία για να πραγματοποιηθεί η εκκίνηση.

Είναι ξεκάθαρο λοιπόν πως, είτε έχουμε στη διάθεσή μας κάποιο νέο μοντέλο είτε κάποιο 20ετίας, είναι καλύτερο να έχουμε πατημένο τον συμπλέκτη κάθε φορά που γυρίζουμε το κλειδί στη μίζα. 
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης