Honda E: Πως συμπεριφέρεται στο δρόμο και πόσο εύκολο είναι να οδηγείς με κάμερες αντί για καθρέφτες 

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 9 Αυγούστου 2021, 09:30
Honda E: Πως συμπεριφέρεται στο δρόμο και πόσο εύκολο είναι να οδηγείς με κάμερες αντί για καθρέφτες 

Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Όταν η Honda παρουσίασε τη ηλεκτρικό Honda e το πρώτο πράγμα που παρατηρήσαμε ήταν ότι έλλειπαν οι εξωτερικοί καθρέφτες.Στη θέση τους εξωτερικά, δεξιά και αριστερά υπήρχαν δύο κάμερες.

Αν και η σχεδίαση του ξεκίνησε από λευκό χαρτί και θα περίμενες μια διαφορετική ηλεκτρική μελλοντική προσέγγιση οι σχεδιαστές πέτυχαν να κάνουν ένα βήμα μπροστά δίνοντας αρκετά στοιχεία ρετρό που σε ταξιδεύουν σε άλλες εποχές. 

Φυσικά δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι το νέο ηλεκτρικό Honda e είναι ένα όμορφο σχεδιαστικά αυτοκίνητο που ξεφεύγει από τον ανταγωνισμό των ηλεκτρικών προτάσεων.Οι σχεδιαστές κράτησαν αρκετά στοιχεία από το πρωτότυπο Urban EV (παρουσιάσθηκε το 2017) και συνέχισαν να βάζουν τις δικές του πινελιές τόσο στον εξωτερικό όσο και στον εσωτερικό σχεδιασμό. 

Όλα ξεκινούν και όλα τελειώνουν σε μια πρίζα.Η φιλοσοφία για το μικρό city-car μήκους 3,9 μέτρων είναι τόσο απλή όσο και πρωτοποριακή. Εντυπωσιακό είναι το διαφανές κάλυμμα της θύρας φόρτισης που βρίσκεται πάνω στο εμπρός καπό. Ανοίγει το καπάκι και εκεί βρίσκεται ο εναλλάκτης. Όμορφα είναι τα μπροστινά και πίσω φώτα.

Μετά από αρκετό διάστημα οδηγήσαμε το ηλεκτρικό Honda e που μας άφησε ανάμικτα συναισθήματα. Στην μια πλάστιγγα της ζυγαριάς βάλαμε την ιδέα και στην άλλη την εξέλιξη. Σαν αυτοκίνητο μας άρεσε. Και με το παραπάνω. Σαν αυτονομία μας προβλημάτισε.

Στο ερώτημα αν θα μας προβλημάτιζε το ίδιο αυτοκίνητο αν το οδηγούσαμε στην Γαλλία η απάντηση είναι όχι. Και δεν θα μας προβλημάτιζε γιατί εκεί σε κάθε πρατήριο καυσίμων υπάρχουν το λιγότερο δύο φορτιστές. 

Το οδηγήσαμε μόνο στην Αττική. Για να προλαβαίνουμε να φθάσουμε μέχρι το γκαράζ του σπιτιού μας και να ξεκινήσουμε τη φόρτωση των μπαταριών.Ούτε καν τολμήσαμε να σκεφθούμε να φθάσουμε μέχρι τη Λειβαδιά που απέχει από την Αθήνα μόλις 120 χιλιόμετρα. 

Ο πρώτος λόγος είναι ότι μέχρι τη Λειβαδιά δεν υπάρχει σήμερα κανένας σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ο δεύτερος λόγος είναι εξίσου σημαντικός. Γιατί εκεί προβληματισθήκαμε περισσότερο. (Για τα υπέρ του αυτοκινήτου θα αναφερθούμε παρακάτω). 

Μας προβλημάτισε η αυτονομία. Όταν ξεκινήσαμε από τη λεωφόρο Αθηνών όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της εταιρίας Σαρακάκη που αντιπροσωπεύει στη χώρα μας τα γιαπωνέζικα Honda, η αυτονομία του Honda e έγραφε 210 χιλιόμετρα. 

Ο σχολαστικός υπάλληλος της εταιρίας αφού μας ενημέρωσε για όλες τις λεπτομέρειες για το ηλεκτρικό Honda e ,ξεκινήσαμε για τη Νέα Κηφισιά. Μετά από δέκα χιλιόμετρα η ένδειξη της αυτονομίας έγραφε 187 χιλιόμετρα και όταν φθάσαμε στη Νέα Κηφισιά τα 210 χιλιόμετρα είχαν γίνει 150. 

Είχαμε κάνει 21 χιλιόμετρα.

Είπαμε να πάμε στη Νέα Μάκρη ακολουθώντας τη διαδρομή από το Διόνυσο. ‘Όταν φθάσαμε ο δείκτης της αυτονομίας έγραφε 110 χιλιόμετρα.Πολύ καλύτερα από την πρώτη μας διαδρομή. Δεδομένου ότι ανεβήκαμε το βουνό και ήμασταν συνέχεια με το πόδι στο γκάζι. 

Είχαμε κάνει 24 χιλιόμετρα. 

Το τρίτο σκέλος της δοκιμής ήταν Νέα Μάκρη – Άλιμος μέσω της Αττικής οδού. Κάπου στην Ηλιούπολη αρχίσαμε να μετράμε το υπόλοιπο της διαδρομής. 
Σωστό μαρτύριο. 
Φτάνω δεν φτάνω…
Επιτέλους όταν φθάσαμε στον Άλιμο ο μετρητής έγραφε αυτονομία 19 χιλιόμετρα.

Είχαμε κάνει 64 χιλιόμετρα.

Το άθροισμα των τριών αποστάσεων μας κάνει 109 χιλιόμετρα. Προσθέτοντας  και τα 19 που είχαμε στις μπαταρίες μας κάνουν 128. Είχαμε μια απώλεια 82 χιλιομέτρων.

Πως δικαιολογείται αυτή η απώλεια

Πρώτον δεν εφαρμόσαμε τους κανόνες οικονομίας. Οδηγήσαμε το ηλεκτρικό όπως μια βενζινοκίνητη έκδοση.
Δεύτερον  κάναμε πολλά χιλιόμετρα στην Εθνική οδό και στην Αττική οδό. Δεν χρησιμοποιήσαμε το φρένο και έτσι είχαμε μικρότερη ανάκτηση ενέργειας.
Τρίτον είχαμε θερμοκρασίες άνω των 30 βαθμών και το αιρ κοντίσιον δούλευε στο μάξιμουμ.

Αν η Ελλάδα πριν από τέσσερα-πέντε χρόνια είχε κάνει τα σωστά βήματα στο θέμα της επάνδρωσης των σταθμών ανεφοδιασμού σήμερα δεν θα σκεφτόμασταν να πάμε όχι μέχρι τη Λειβαδιά αλλά και μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Έστω με δύο μικρές στάσεις «ανεφοδιασμού».

Χρειαζόμαστε αρχικά σταθμούς φόρτισης των μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και μεγαλύτερη αυτονομία από αυτή που δίνουν σήμερα οι  αυτοκινητοβιομηχανίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Να επιστρέψουμε όμως στο Honda e. Σχεδιαστικά εξωτερικά και εσωτερικά μας άρεσε. Πρωτοποριακός –για την κατηγορία του - είναι και ο πίνακας οργάνων. Οι πέντε έγχρωμες οθόνες υψηλής ανάλυσης δίνουν άλλο προφίλ στο εσωτερικό. Ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας  8,8” και οι δύο οθόνες 12,3”.

Οι πατροπαράδοτοι καθρέφτες λείπουν εξωτερικά. Στη θέση τους υπάρχουν μικρές κάμερες ( Side Camera Mirror System).  Οι κάμερες που παίζουν το ρόλο του εξωτερικού καθρέφτη ρυθμίζονται ανάλογα με το πώς βολεύει τον οδηγό. Ο οδηγός στο εσωτερικό ενημερώνεται για το τι συμβαίνει έξω από το αυτοκίνητο με δύο όμορφες οθόνες που έχουν το σωστό μέγεθος και δεν κουράζουν.

Το ερώτημα είναι πόσο εύκολα μπορεί κάποιος να συνηθίσει το νέο τρόπο της εξωτερικής ενημέρωσης με τις εσωτερικές οθόνες,αυτό είναι θέμα καθαρά του οδηγού. Όπως για παράδειγμα κάποιοι οδηγοί όταν αποφάσισαν να αγοράσουν αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο βασανίστηκαν  μέχρι να μάθουν ότι το αριστερό τους πόδι θα πρέπει να μένει ακίνητο. 

Κάπως έτσι θα πρέπει να εξοικειωθούν με τη λογική του Honda e. Άλλωστε σήμερα με τις προηγμένες συνδεσιμότητες χρειάζεται και εκεί εξοικείωση. Χρόνο εξοικείωσης χρειάζονται κυρίως οι μεγαλύτεροι σε ηλικία οδηγοί με την κάμερα παρκαρίσματος. Για τη νέα γενιά οδηγών δεν αναφερόμαστε γιατί όλα αυτά τα έχουν εντρυφήσει  από μικρές ηλικίες οδηγώντας ηλεκτρονικά. 

Σαν παρατήρηση το μόνο που έχω να πω είναι ότι υπάρχει ένα κακό νετάρισμα τη νύχτα όταν κάποιο αυτοκίνητο βρίσκεται αριστερά η δεξιά του Honda e με ανοικτούς προβολείς. 

Οι διαστάσεις του μικρού Honda e είναι 3.894 χλστ  (μήκος) , 1.752  χλστ (πλάτος) και 1.512 χλστ (ύψος). Ικανοποιητική είναι η απόσταση από το έδαφος (145.2 χλστ).

Το ηλεκτρικό Honda έχει αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης.Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν με τους 136 ίππους (υπάρχει και άλλη έκδοση με 154). Η ροπή του ηλεκτροκινητήρα είναι 315 Nm, η  επιτάχυνση από 0-100 μόλις 9’’ ενώ η τελική ταχύτητα είναι 145 χιλιόμετρα.

Το Honda e διαθέτει αερόσακκο για οδηγό και συνοδηγό, πλευρικούς αερόσακους, σύστημα ABS, ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης (EBD) , Brake Assist, VSA (σύστημα ελέγχου ευστάθειας), DWS (σύστημα προειδοποίησης χαμηλής στάθμης ελαστικών),  CMBS (σύστημα Αυτόματης Πέδησης Μετριασμού Σύγκρουσης ), LKAS (σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας), RDM (σύστημα Αποφυγής Παρέκκλισης Λωρίδας) , ISL (έξυπνος Περιοριστής Ταχύτητας), TSR (σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας),  BSI & RCTM (πληροφόρηση Τυφλού Σημείου & Παρακολούθηση Κυκλοφορίας Διασταυρώσεων) και κλήση Έκτακτης Ανάγκης - Emergency Call (e Call).

Σημαντική βοήθεια στον οδηγό δίνουν οι αισθητήρες στάθμευσης, το σύστημα ειδοποίησης  αναχώρησης προπορευόμενου αυτοκινήτου, το έξυπνο σύστημα ελέγχου σταθερής ταχύτητας  και ακολούθησης χαμηλής ταχύτητας ( iACC & LSF).

Στο δρόμο το αυτοκίνητο κινείται υποδειγματικά.Φρενάρει καλύτερα από όσο περιμέναμε. Με γόνατα ΜακΦέρσον είναι εφοδιασμένοι και οι τέσσερις τροχοί. Η μπαταρία -ιόντων λιθίου  χωρητικότητας 35,5 kWh με ενσωματωμένο φορτιστή 6,6 kW- είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα. Σημαντικό είναι ότι οι μηχανικοί κατάφεραν να μοιράσουν το βάρος μεταξύ των δύο αξόνων σε ποσοστό 50:50. Έτσι το αυτοκίνητο «κάθεται» καλύτερα στο δρόμο.

Τέσσερεις ενήλικές ταξιδεύουν χωρίς να στριμώχνονται ιδιαίτερα οι πίσω. Αν οι μπροστινοί, οδηγός και συνοδηγός, είναι ψηλοί τότε οι πίσω θα δυσκολευθούν.

O χώρος των αποσκευών  περιορίζεται στα 171 λίτρα. Μέσα στο πορτμπαγκάζ θα πρέπει να μεταφέρετε πάντα τους δύο φορτιστές.

Ο ένας είναι για να χρησιμοποιηθεί σε παροχή πρίζας τύπου 2 AC. Χρειάζεται περίπου τέσσερις ώρες φόρτισης. Ο δεύτερος φορτιστής είναι για να τον συνδέσετε με το οικιακό σας ρεύμα αλλά εκεί χρειάζεται υπομονή. Για μια πλήρη φόρτιση απαιτούνται με οικιακό ρεύμα απαιτούνται 18,8 ώρες .
Βέβαια με τους ταχυφορτιστές που θα εγκατασταθούν σύντομα στους δρόμους, στα σουπερ μάρκετ και στα πάρκα θα χρειάζεται μισή ώρα για να φορτίσετε στο 80% τη μπαταρία σας.

Τι δίνει στις επίσημες μετρήσεις η Honda για το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο.

Χωρητικότητα μπαταρίας EV (kWh) 35,5    
Αυτονομία (WLTP συνδυασμένο χλμ.) 222    
Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας (kWh/100Km) 17,2    
Τύπος ηλεκτροκινητήρα    
DC χωρίς ψύκτρες     
Χωρητικότητα on board charger    
6,6kW AC    
Μπαταρία - Θερμική διαχείριση    
Ενεργή θέρμανση & ψύξη    
Τύπος μπαταρίας-Ιόντων Λιθίου    
Μπαταρία - Αριθμός κελιών- 192    
Μπαταρία - Ονομαστική τάση    -355,2

Η τιμή του Honda e στη βασική έκδοση των 136 ίππων είναι  35.990 ευρώ. Με την επιδότηση της κυβέρνησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» αφαιρούνται 5.804 ευρώ και η τιμή διαμορφώνεται στα 30.186 ευρώ. Δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι χαμηλή ακόμη και με την επιδότηση. Όχι απλά σαν τιμή αυτοκινήτου αλλά λειτουργικά με τα μειονεκτήματα που υπάρχουν από πλευράς επαρκών σταθμών φόρτισης αλλά και τα λίγα χιλιόμετρα αυτονομίας.


 

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 9 Αυγούστου 2021, 09:30