«Λουκέτο» στις Κυπριακές Αερογραμμές

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 9 Ιανουαρίου 2015, 18:59
«Λουκέτο» στις Κυπριακές Αερογραμμές
Σαφέστατο μήνυμα προς όλους τους αποδέκτες για τις προθέσεις της Επιτροπής Γιούνκερ για τα ζητήματα του ανταγωνισμού και των κρατικών ενισχύσεων - «μνημονιακού» και μη ενδιαφέροντος- απέστειλε την Παρασκευή η επίτροπος Ανταγωνισμού της Ε.Ε., κυρίαΜαγκρέιτε Βέστεϊγιερ, η οποία οδηγεί σε «ξαφνικό θάνατο» τις Κυπριακές Αερογραμμές για παράνομες κρατικές ενισχύσεις.

Στο υπουργείου Υποδομών εξέλαβαν την δυσάρεστη είδηση ως ένα κυνικό προηγούμενο για την περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία, σύμφωνα τόσο με προηγούμενες δηλώσεις του γενικού γραμματέα το υπουργείου, κ. Νίκου Σταθόπουλου όσο και του Ταμείου Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) στη Βουλή, στην περίπτωση που δεν ιδιωτικοποιηθεί, οι Βρυξέλλες θα ζητήσουν ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων ύψους 800 εκατ. ευρώ και η εταιρία αναπόφευκτα θα οδηγηθεί σε «λουκέτο».

Η Κομισιόν κατέληξε στο ότι το σχέδιο σωτηρίας της Λευκωσίας για την Cyprus Airways, ύψους 100 εκατ. ευρώ, «προσέδωσε στην επιχείρηση αδικαιολόγητο πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της, κατά παράβαση των κανόνων της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων».

«Ως εκ τούτου, οι Κυπριακές Αερογραμμές οφείλουν να επιστρέψουν όλες τις ασυμβίβαστες ενισχύσεις που έλαβαν. Ειδικότερα, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές δεν είχαν καμία πραγματική προοπτική να καταστούν βιώσιμες χωρίς συνεχιζόμενη κρατική ενίσχυση» σημειώνεται. Καθότι, όμως η εταιρία, δεν μπορεί να επιστρέψει αυτό το ποσόν, οδηγείται, όπως όλα δείχνουν, σε «λουκέτο» από την Κυπριακή κυβέρνηση.


Σύμφωνα με την κυρία Βέστεϊγιερ, «οι Κυπριακές Αερογραμμές έλαβαν σημαντικά δημόσια κονδύλια από το 2007 αλλά δεν ήταν σε θέση να προβούν σε αναδιάρθρωση και να καταστούν βιώσιμες δίχως συνεχή κρατική ενίσχυση».

«Συνεπώς, η εισφορά επιπλέον δημόσιων κονδυλίων θα είχε ως αποτέλεσμα να παραταθεί απλώς ο αγώνας χωρίς όμως να επιτευχθεί αλλαγή ως προς το αποτέλεσμα. Οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι κερδοφόρες, με βάση τις δικές τους επιδόσεις και την ικανότητά τους να ανταγωνίζονται και δεν μπορούν ούτε θα πρέπει να βασίζονται σε χρήματα των φορολογουμένων για να παραμένουν στην αγορά με τεχνητό τρόπο» σημειώνει.

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 9 Ιανουαρίου 2015, 18:59