Φωτογραφίες – Βίντεο: Χάρης Γκίκας

Ρεπορτάζ: Κωνσταντίνος Διον.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η η κατασκευή του νέου κλειστού χώρου άθλησης στο προαύλιο του 4ου Γυμνασίου Μεταμόρφωσης.

Η εν λόγω κατασκευή γίνεται με την μέθοδο του αέρο υποστηριζόμενου θόλου (μπαλόνι) η οποία προτιμάται από αρκετούς δήμους, πλέον, καθώς είναι μία οικονομική κατασκευή, που γίνεται πολύ γρήγορα και ταυτόχρονα είναι πολύ φιλική προς το περιβάλλον.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι κάτοικοι της περιοχής γύρω από το 4ο Γυμνάσιο προκειμένου να εκφράσουν την αντίθεσή τους από την επικείμενη δημιουργία του “μπαλονιού” απευθύνθηκαν μεταξύ άλλων και στη «Ζούγκλα». Οι σημαντικότεροι λόγοι των αντιδράσεών τους, όπως αναφέρουν, είναι πως μειώνεται ο ελεύθερος χώρος στο προαύλιο του σχολείου εν μέσω πανδημίας, ενώ φυσικά ο διαθέσιμος χώρος συγκέντρωσης στο προαύλιο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (σεισμός, φωτιά κτλ) πλέον είναι ανύπαρκτος.

Δείτε την αυτοψία του zougla.gr στο σημείο:

 

Τι δηλώνει στην κάμερα του zougla.gr, πατέρας μαθητή του σχολείου και μέλος του συλλόγου γονέων:

 

Να σημειωθεί ότι η υπόθεση οδηγείται συχνά στο τοπικό αστυνομικό τμήμα, και εν συνεχεία στην πολεοδομία, στην προσπάθεια του συλλόγου να σταματήσει τις εργασίες που εκτελούνται καθώς οι ίδιοι λένε ότι οι εργασίες γίνονται χωρίς τις απαιτούμενες άδειες.

Το zougla.gr επικοινώνησε με τον διευθυντή του γυμνασίου ο όποιος ανέφερε ότι πρόκειται για μια μονομερής ενέργεια από την δημοτική αρχή η εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου καθώς και ότι ίδιος διαφωνεί, ενώ σημείωσε ότι δεν είχε την σωστή ενημέρωση.

Το zougla.gr ήρθε σε επικοινωνία με την Δημοτική Αρχή για το συγκεκριμένο θέμα και έλαβε τα εξής:

 – Για να παρθεί η απόφαση του έργου έγιναν όλες οι νόμιμες διαδικασίες. Οι ΚΤΥΠ (κλπ) μελέτησαν την περίπτωση, έδωσαν τις άδειες. 

– Το θέμα πέρασε Σχολική Επιτροπή, όπου δεν υπήρχαν διαφωνίες, ενώ και ο Διευθυντής που συμμετείχε, κράτησε στάση του να γίνει και να το δούμε. Ούτως ή άλλως το «μπαλόνι» μετακινείται, αν υπάρξει πρακτικά πρόβλημα και αυτό έγινε σαφές παντού. Σχολική Επιτροπή και Δημοτικό Συμβούλιο που δεν διαφώνησαν τότε.

– Ο χώρος που επελέγη, ήταν ένα γήπεδο σμπαράλια, με καθίζηση και για αυτό το λόγο μέχρι πρότινος κλειστό με κάγκελα και πόρτα (περί προαυλίου χώρου). 

Επίσης, σημειώνεται ότι το 4ο Γυμνάσιο έχει μικρή αίθουσα εκδηλώσεων (και όχι καλό γήπεδο) και πολλές φορές έχει σημειωθεί παιδιά να ζητούν να πάνε στο γειτονικό 1ο Γυμνάσιο που έχει και κλειστό γήπεδο. Παράλληλα λόγω υψομετρικής διαφοράς το συγκεκριμένο μπαλόνι «ενοχλεί» ελάχιστα διαμερίσματα (τους κόβει μικρό κομμάτι θέας). Λογικά για αυτό αυτοί ηγούνται της αντίδρασης.

– Περί ασφάλειας κλπ, ουδέν σχόλιο, καθώς οι διεθνείς προδιαγραφές απαντούν αυτόματα. Παγκοσμίως χρησιμοποιείται σε συλλόγους και σχολεία κλπ.

– Το γήπεδο είναι στη διάθεση του σχολείου (έχει ήδη δύο εισόδους και θα προστεθούν άλλες δύο -η μία ΑΜΕΑ).

– Στο Δημοτικό Συμβούλιο πέρυσι είχαν συμφωνήσει να δοθεί τα βράδια σε συλλόγους της περιοχής, πχ για την ενόργανη δεν υπάρχει κλειστός χώρος στην Μεταμόρφωση (θέλει μεγάλο ύψος). Βέβαια αν διαφωνήσουν τώρα, δε θα δοθεί. Αρμοδιότητα του Δημοτικού Συμβουλίου είναι και εκεί ο Δήμαρχος έχει 9/27…

Όταν  ήρθε εκτός ημερησίας τον περασμένο Νοέμβριο το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο Δήμαρχος πρότεινε να γίνει τον Δεκέμβριο Όταν έφτασε η ημερομηνία θα γινόταν με τηλεδιάσκεψη, καθώς πολλά μέλη μεταξύ τους και ο δήμαρχος νοσούσαν με COVID, η αντιπολίτευση ζήτησε να γίνει τον Γενάρη ζωντανά (αν επιτραπεί φυσικά).

– Οι εργασίες έχουν παγώσει για λίγο, σεβόμενη η δημοτική αρχή την επικείμενη συνάντηση, αλλά και τις καταγγελίες που έκαναν οι κάτοικοι που σε πήραν τηλέφωνο σε ΚΤΥΠ και Πολεοδομία (όπου υπάρχουν όλες οι άδειες, αλλά περιμένουμε την αυτοψία).

 

Ακολουθεί το κείμενο που υιοθέτησε η ΕΛΜΕ

Η ξαφνική αφαίρεση αύλειου χώρου στο 4ο Γυμνάσιο Μεταμόρφωσης έχει σχέση με την εφαρμογή της αυτονομίας των σχολικών μονάδων;

Ο Δήμος Μεταμόρφωσης προέβη σε δημιουργία κακότεχνης κατασκευής, τύπου τεράστιου μπαλονιού, στερώντας σε καιρό πανδημίας τους μαθητές του 4ου Γυμνασίου Μεταμόρφωσης από πολύτιμο χώρο προορισμένο, από την αρχή της οικοδόμησης του σχολείου, για αύληση των μαθητών κατά την διάρκεια των διαλειμμάτων ή και για την εκγύμνασή τους στην ώρα της Φυσικής Αγωγής. Η υπόσχεση και η προοπτική χρήσης της κατασκευής αυτής από τους μαθητές φαντάζουν απραγματοποίητες, λόγω της αμφιβόλου ασφαλούς λειτουργίας και του διατιθέμενου προς τούτο προσωπικού. Οι αρχές του Δήμου προχώρησαν βεβιασμένα στην αλλοίωση του αύλειου χώρου, χωρίς να ερωτηθούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι και εν τέλει θιγόμενοι, δηλαδή ο σύλλογος διδασκόντων, ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων, τα μαθητικά όργανα και η διοίκηση του σχολείου. Βέβαια από τοποθέτηση του Δήμαρχου, σε σχετική ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου, φαίνεται ότι είχε τουλάχιστον την προφορική συναίνεση της Διεύθυνσης του Σχολείου, αφού πρώτα είχε πάρει απαγορευτικό από την Διεύθυνση του 5ου Δημοτικού και του 7ου Δημοτικού σχολείου. Η ειδοποιός διαφορά για την επιχειρούμενη πρακτική εφαρμογή της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, που νομοθέτησε η κυβέρνηση και ακολουθούν πιστά οι προσκείμενοι στην κυβερνητική πολιτική Δήμαρχοι, είναι ότι στο ξεκίνημα του έργου αυτού δεν υπήρχε ουσιαστικά σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων στο 4ο Γυμνάσιο για να αντιδράσει αποτελεσματικά, όπως συνέβη στα προαναφερθέντα Δημοτικά που απέτρεψαν την εξαφάνιση του αύλειου χώρου προς εξυπηρέτηση  της εμπορικής εκμετάλλευσης, με είσοδο ιδιωτών και χορηγών σε Δημόσια κτήρια.

Μία απλή επισκόπηση της εικόνας που δημιουργήθηκε φανερώνει πλήρη έλλειψη σεβασμού στην αρχιτεκτονική του χώρου, καταστροφή της σκάλας προσαγωγής στον κατεστραμμένο και καταπατημένο χώρο, εμφάνιση κακόγουστων μηχανικών συστημάτων για υποστήριξη της «μπαλονοειδούς» κατασκευής μέσα στον κήπο, μεταξύ σχολικού κτηρίου και μπαλονιού, περιορισμό του οπτικού ορίζοντα και υπερβολική αύξηση των όμβριων υδάτων στην απομείνασα αυλή. Δηλαδή σε περίπτωση ισχυρής βροχής, όχι μόνο το «μπαλόνι» δεν θα είναι χρησιμοποιήσιμο, αλλά και η υπόλοιπη μισή αυλή θα είναι πλημμυρισμένη, όπως συνέβη στις αρχές Νοεμβρίου κατά την διάρκεια των εκλογών για ανάδειξη νέου Δ.Σ Γονέων και Κηδεμόνων.

Η κάθετη αντίθεση του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, οι ενδοιασμοί καθηγητών, μαθητών, και διοίκησης πλέον του σχολείου, καθώς και η αισθητική υποβάθμιση της αρχικής αυλής, συν το γεγονός της δραματικής μείωσης του χώρου αύλησης των μαθητών επιβάλλει την αμέριστη συμπαράστασή μας στην προσπάθεια των διαφόρων φορέων για την απομάκρυνση της κατασκευής αυτής και για την αποκατάσταση της αυλής στην αρχική της μορφή, με σκοπό να εξυπηρετεί την αρχική της αποστολή.

Το γεγονός της έλλειψης μέτρων προστασίας στο εργοτάξιο που στήθηκε, της διατήρησης της ρύπανσης που δημιουργήθηκε, μας δείχνει ότι από τον όλο σχεδιασμό απουσίασε το ενδιαφέρον και η πρόνοια για την εξυπηρέτηση και το όφελος των μαθητών.  Αυτό σε συνδυασμό με την εξελισσόμενη πανδημία, μας γεννά πολλά ερωτηματικά για την αναγκαιότητα του έργου, για τους σκοπούς που εξυπηρετεί, ενώ καθιστά επείγουσα την ανάγκη αποκατάστασης του χώρου στην αρχική μορφή σχεδιασμού προς όφελος των μαθητών. Οι ετεροχρονισμένες αβέβαιες υποσχέσεις της Δημοτικής Αρχής για χρηστικές βελτιώσεις στο έργο κινούνται στην κατεύθυνση της  υιοθέτησης ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων λειτουργίας και της αξιοποίησης του νέου αντιδραστικού θεσμικού πλαισίου για την «οικονομική αυτονομία» των σχολικών μονάδων με κάθε πρόσφορο μέσο, με εμφανή τα δυσάρεστα έως βλαπτικά αποτελέσματα αυτών των πολιτικών επιλογών.

Απαιτούμε να αφαιρεθεί αυτή η ενοχλητική επικίνδυνη και κακόγουστη κατασκευή και να εγκαταλειφθούν τα σχέδια παραχώρησης, δια της αυτονομίας, των χώρων του δημόσιου σχολείου  σε ιδιώτες, χορηγούς και λοιπούς «ευεργέτες».

Θέση για την συγκεκριμένη υπόθεση πήρε και η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Σχολείων της Μεταμόρφωσης εκδίδοντας την παρακάτω ανακοίνωση:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης