Η νοθεία στα καύσιμα «καίει» τους κινητήρες

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 11 Αυγούστου 2022, 20:33
Η νοθεία στα καύσιμα «καίει» τους κινητήρες

Μεγάλες διαστάσεις έχει πάρει το τελευταίο διάστημα το ζήτημα της νοθείας των καυσίμων.

Οι καταναλωτές πέρα από τις υψηλές τιμές των καυσίμων τους τελευταίους μήνες, έχουν να αντιμετωπίσουν και την απληστία μερικών πρατηριούχων που έχουν αναγάγει την νοθεία της βενζίνης σε επιστήμη, με μοναδικό στόχο βέβαια το κέρδος και την αρπαχτή.

Με το φαινόμενο, νοθευμένη βενζίνη, να αποκτά τεράστιες διαστάσεις και τα πρόστιμα να «πέφτουν βροχή», η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ανακοίνωσε πρόσφατα πως θα δίνει στη δημοσιότητα τα στοιχεία όσων πωλούν νοθευμένη βενζίνη, προς γνώση των πολιτών και συμμόρφωση των παραβατών.

Τι δηλώνουν στη «Ζούγκλα» για το θέμα οι επικεφαλής των πρατηριούχων υγρών καυσίμων

Για αύξηση της νοθείας ως αποτέλεσμα της ενεργειακής κρίσης κάνει λόγο η πρόεδρος βενζινοπωλών Αττικής, μέλος και υπεύθυνη του γραφείου Τύπου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας, Μαρία Ζάγκα. Η ίδια συμβουλεύει τους καταναλωτές να μην αλλάζουν πρατήρια για φθηνότερη βενζίνη και να καταγγέλλουν στις αρμόδιες Αρχές όσους παραβατούν.

Ακούστε τι δήλωσε στη «Ζούγκλα» η Μαρία Ζάγκα, η πρόεδρος βενζινοπωλών Αττικής, μέλος και υπεύθυνη του γραφείου Τύπου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας.

 

Ο πρώην πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων και νυν αντιπρόεδρος πρατηριούχων Αττικής, Γιώργος Ασμάτογλου, δήλωσε ότι δεν γνωρίζουμε το ποσοστό που υπάρχει αυτή η παραβατικότητα καθώς και τα χημικά που μπαίνουνε μέσα στην βενζίνη, δημιουργούν πρόβλημα σε βάθος χρόνου στην αντλία της βενζίνης. Ανέφερε ότι η δυσπιστία των καταναλωτών έναντι της πλειοψηφίας των πρατηριούχων που είναι σωστοί με τον πελάτη, τους δημιουργεί πρόβλημα. Ο ίδιος αμφισβήτησε τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Ανάπτυξης κ. Γεωργιάδη, ενώ και εκείνος συμβουλεύει τους καταναλωτές να μην αλλάζουν πρατήριο και να μην δελεάζονται από τις χαμηλότερες τιμές άλλων πρατηρίων. Τέλος, δίνει συμβουλές στους καταναλωτές που πάνε τα οχήματά τους στα συνεργεία ζητώντας από τους τεχνικούς να είναι σίγουροι στο να λένε για το που είναι η βλάβη. Οι βλάβες τονίζει ότι δημιουργούνται μακροπρόθεσμα και ζητάει από το κράτος να προστατεύσει τους καταναλωτές.

Ακούστε τι δήλωσε στη «Ζούγκλα» ο Γιώργος Ασμάτογλου, αντιπρόεδρος πρατηριούχων Αττικής και πρώην πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων.

 

Πώς θα καταλάβω ότι μου έβαλαν νοθευμένη βενζίνη;

Φυσικά την ώρα που το καύσιμο μεταφέρεται από την αντλία στο ντεπόζιτο, κανείς δεν μπορεί να έχει σαφή εικόνα για την ποιότητα του, όμως μετά από λίγα λεπτά και χιλιόμετρα, ο κινητήρας θα μας δώσει τις πρώτες ενδείξεις.

Πιο συγκεκριμένα και εάν το καύσιμο έχει νοθευτεί σε μεγάλο βαθμό, θα παρατηρήσουμε αρρυθμίες στις στροφές του κινητήρα, όσο αυτός λειτουργεί στο ρελαντί. Σταματημένοι δηλαδή σε ένα φανάρι, θα δείτε το στροφόμετρο να ανεβοκατεβαίνει και θα νιώσετε στα πόδια σας τον κινητήρα να μην έχει την γνωστή σταθερή και εύρυθμη λειτουργία. 

Παράλληλα με τη παραπάνω αίσθηση, ή και ξεχωριστά, υπάρχει περίπτωση να ανάψει στον πίνακα οργάνων το λαμπάκι του Check Engine, το οποίο δείχνει πως πρέπει να ελεγχθεί το όχημα άμεσα από συνεργείο για να προλάβουμε κάποια πιο κοστοβόρα ζημιά. 

Ακόμη, σε ένα νοθευμένο καύσιμο, η καύση δεν γίνεται σωστά με αποτέλεσμα η κατανάλωση να αυξάνεται δυσανάλογα και ο δείκτης καυσίμου να κατεβαίνει πολύ πιο γρήγορα από το συνηθισμένο. 

Η «κακή» βενζίνη μπορεί να προκαλέσει και μηχανικά προβλήματα, όπως στον καταλύτη αλλά ακόμα και στο εσωτερικό του κινητήρα, κάτι που μπορεί να μεταφραστεί σε εκατοντάδες ευρώ. 

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 11 Αυγούστου 2022, 21:30