Άμεσα, ίσως και την επόμενη εβδομάδα, θα βγει στον αέρα ο διαγωνισμός με τον οποίο θα γίνουν πλήρως λειτουργικά τα 49 λεωφορεία που αγόρασε από τη Λειψία ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ώστε να μπούνε επιτέλους κανονικά σε κυκλοφορία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο διαγωνισμός θα έχει προϋπολογισμό 1,7 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ, και δεν μπορεί άλλο να περιμένει. Για τα λεωφορεία αυτά ο δήμος έδωσε 550.000 €, τα παραχώρησε με χρησιδάνειο στον Οργανισμό, με τον δεύτερο να έχει αναλάβει το κόστος συντήρησής τους, ενώ έχει πληρώσει και τη μεταφορά τους από τη Γερμανία στη Θεσσαλονίκη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα πρώτα λεωφορεία που αγόρασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης ήρθαν στη Θεσσαλονίκη τον Σεπτέμβριο του 2020, ενώ ως τις αρχές του 2021 και τα 49 είχαν μεταφερθεί στην πόλη. Όμως στην πορεία η λειτουργία τους αποδείχθηκε προβληματική και από εκεί που έβγαιναν στον δρόμο 17-18 κάθε ημέρα, πλέον κυκλοφορούν 3-4.

Η συντήρησή τους έχει κριθεί απαραίτητη εδώ και πολλούς μήνες, αλλά, όπως φαίνεται, η προκήρυξη του διαγωνισμού είναι πλέον θέμα λίγων ημερών. Άλλωστε, «από τον χειμώνα, καλοκαίρι» και τα συγκεκριμένα λεωφορεία δεν θα βγούνε σε δρομολόγια αν δεν διαθέτουν σύστημα κλιματισμού.

Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους του έργου αφορά στην εγκατάσταση συστήματος κλιματισμού και στα 49 οχήματα, καθώς για το κάθε λεωφορείο η δαπάνη πλησιάζει τα 10.000 ευρώ. Επίσης, στα 30 από αυτά θα πρέπει να αντικατασταθεί φίλτρο DPF για τoν καθαρισμό σωματιδίων πετρελαίου, μια δαπάνη της τάξης των 3.000-4.000 ευρώ για το κάθε ένα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πέρα από αυτές τις δαπάνες, θα γίνει η ρύθμιση των κινητήρων, ένα γενικό lifting των λεωφορείων, ενώ στο πλαίσιο της σύμβασης θα καλυφθεί και η συντήρηση των οχημάτων για δύο χρόνια.

Οδηγοί επιστρέφουν στο τιμόνι

Εν τω μεταξύ, η διοίκηση του ΟΑΣΘ προσπαθεί να κλείσει τις ελλείψεις που έχει σε οδηγούς, επειδή πολλοί εργαζόμενοι που προσλήφθηκαν ως οδηγοί βρέθηκαν, τα προηγούμενα χρόνια, σε θέσεις γραφείου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έτσι εχθές, όπως είχε γράψει και το GRTimes.gr, το υπηρεσιακό συμβούλιο του Οργανισμού εξέτασε την καταλληλότητα 80 οδηγών, που είχαν αποσπασθεί σε θέσεις άλλων ειδικοτήτων. Αυτοί οι 80 επιστρέφουν στο τιμόνι, καθώς έχει ήδη υπογραφεί η εκτελεστική απόφαση, ενώ θα εξετασθούν μία προς μία και οι περιπτώσεις των υπόλοιπων οδηγών που δεν εργάζονται στη φυσική τους θέση.

Όπως έχει γραφεί, η διοίκηση του ΟΑΣΘ θέλει να επιστρέψουν στο τιμόνι 150 από τους συνολικά 359 παροπλισμένους οδηγούς, ενώ εννοείται πως θα εξαιρεθούν εκείνοι που για λόγους υγείας δεν κρίνονται ικανοί για να αναλάβουν υπηρεσία σε μέσο μαζικής μεταφοράς.

Πηγή: grtimes.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης