
«Κατεβάζουν ρολά» τα ΚΤΕΛ, τα οποία πλήττονται από τη διχοτόμηση της χώρας στην Κοιλάδα των Τεμπών, λόγω της κατάπτωσης των βράχων και του προβλήματος ασφαλείας που δημιουργήθηκε στην ομαλή κυκλοφορία των πολιτών.
Την ίδια ώρα βάζουν χειρόφρενο οι αυτοκινητιστές και οι μεταφορικές εταιρείες, εξαιτίας τόσο της μείωσης της εμπορικής κίνησης όσο και της απίστευτης ταλαιπωρίας των υποδομών και των οχημάτων που προκαλούν οι παρακάμψεις.

Επισημαίνεται πως ήδη γέφυρες κατά μήκος της παράκαμψης της Ελασσόνας έχουν υποστεί καθιζήσεις λόγω της πυκνής κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων, αφού βεβαίως οι εν λόγω γέφυρες δεν κατασκευάστηκαν με προδιαγραφές για την υποστήριξη τέτοιου όγκου κυκλοφορίας.
Η ραγδαία μείωση της επιβατικής κίνησης έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα στο σύνολο των ΚΤΕΛ, οι διοικήσεις των οποίων εκπέμπουν «SOS».
Ήδη, ακριβώς λόγω της δραματικής μείωσης των δρομολογίων, πληρώματα των λεωφορείων μένουν σε διαθεσιμότητα από τη Δευτέρα.
Στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης παρουσιάζεται μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 80%. Ως αποτέλεσμα αυτού, τα δρομολόγια έχουν μειωθεί αισθητά, ενώ αναμένεται και νέα περικοπή τους, σύμφωνα με τον πρόεδρο των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, κ. Χρήστο Λιούπα, ο οποίος μίλησε στη zougla.gr.
Η διακοπή της κυκλοφορίας στην Κοιλάδα των Τεμπών έχει επιβαρύνει κατά δυόμισι ώρες το ταξίδι από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα -και αντίστροφα. Έτσι, τα λεωφορεία χρειάζονται πλέον 9 ώρες για να ολοκληρώσουν τη διαδρομή, μέσω παρακαμπτηρίων οδών, ώστε ο κόσμος στρέφεται σε άλλα μέσα προκειμένου να αποφύγει την ταλαιπωρία.
Το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης έχει μειώσει τα ημερήσια δρομολόγια προς την Αθήνα από 12 σε οκτώ. Πρόβλημα αντιμετωπίζει το σύνολο των ΚΤΕΛ, αφού αυτό της Θεσσαλονίκης αποτελεί ενδιάμεσο σταθμό για πολλούς προορισμούς. Για παράδειγμα, το ΚΤΕΛ Λάρισας περιόρισε από 12 σε επτά τα καθημερινά δρομολόγιά του προς τη Θεσσαλονίκη, ενώ το ίδιο έχουν κάνει και άλλα ΚΤΕΛ, όπως αυτό της Ξάνθης, του Έβρου κ.λπ.
Οι πρόεδροι των ΚΤΕΛ εμφανίζονται προβληματισμένοι και ζητούν από την Κυβέρνηση μέτρα για τη στήριξή τους.
Την Τετάρτη θα υπάρξει σύσκεψη στην Αθήνα της Γενικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Κοινών Ταμείων, όπου θα συζητηθούν τα μέτρα που θα ληφθούν για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Λουκέτο και στις μεταφορές
Ανάστατος είναι ο κόσμος των αυτοκινητιστών και των εταιρειών μεταφορών από την κάθετη πτώση της εμπορικής κίνησης και της μεταφοράς προϊόντων -ιδίως των νωπών- από και προς την Βόρεια Ελλάδα.
Οι καθυστερήσεις, η επικινδυνότητα των παρακαμπτηρίων οδών, η επιβάρυνση του κόστους λόγω καυσίμων, η κούραση των οδηγών και η καταπόνηση των οχημάτων δημιουργούν εφιαλτικό σκηνικό σ’ έναν από τους βασικότερους τομείς της ελληνικής οικονομίας, αλλά και στις τοπικές περιφερειακές οικονομίες.
Επισημαίνεται από τους ίδιους τους αυτοκινητιστές πως οι υποδομές των παρακαμπτηρίων οδών που απορροφούν όλο τον κυκλοφοριακό φόρτο δεν αντέχουν τον όγκο της κίνησης των οχημάτων.
Χαρακτηριστικά αναφέρουν πως δύο γέφυρες κατά μήκος τη παρακαμπτηρίου μέσω Ελασσόνας έχουν ήδη υποστεί καθιζήσεις της τάξεως του 30% -με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επικινδυνότητα.
«Αναγκάζουν οχήματα 18 μέτρων, τα οποία μεταφέρουν 40 τόνους να περνούν από δρόμους που φτιάχτηκαν το ’40. Κινδυνεύουν οι οδηγοί, αλλά και οι άλλοι άνθρωποι που χρησιμοποιούν αυτούς τους δρόμους» υποστήριξε στη zougla.gr ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών, κ. Γιώργος Τζωρτζάτος.
Ακούστε τι δήλωσε στη zougla.gr για τις δύσκολες συνθήκες που αντιμετωπίζει καθημερινά ο οδηγός φορτηγού, κ. Αλέξανδρος Γκαμπιάς:
