Δράσεις και παρεμβάσεις για την πόλη της Θεσσαλονίκης μέχρι το 2012, οπότε και συμπληρώνονται 100 χρόνια από την απελευθέρωσή της, ανακοίνωσε η υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη.

Το ακριβές σχέδιο δράσης, ωστόσο, αναμένεται να ανακοινωθεί από το υπουργείο το Σεπτέμβριο και οι παρεμβάσεις σε συνεργασία με τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου (ΟΡΘ) του δήμου Θεσσαλονίκης, θα εστιάζονται σε τρεις τομείς. Στο παραλιακό μέτωπο και τον Θερμαϊκό κόλπο, στη δημιουργία δικτύων πρασίνων και πεζοδρομήσεων και σε αναπλάσεις περιοχών που είναι σε παρακμή.

• Όσον αφορά στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης, η υπουργός δήλωσε πως αξιολογείται και επεξεργάζεται από τον ΟΡΘ και αναμένεται να παρουσιαστεί μέχρι το τέλος του χρόνου.

• Η Τίνα Μπιρμπίλη απαντώντας σε ερώτηση για την πετρελαιοκίνηση, τόνισε ότι: «Για τις μεγάλες αστικές πόλεις πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στην εισαγωγή της» και ότι «μόνο αν διαπιστώσουμε ότι τα σωματίδια που προκύπτουν από την κίνηση με πετρέλαιο είναι τέτοια που δεν επιβαρύνουν τόσο το περιβάλλον όσο και την δημόσια υγεία. Αυτό εξετάζεται και πολύ σύντομα θα ανακοινώσουμε τις προθέσεις μας», είπε σχετικά.

• Για το σύνθετο έργο της διευθέτησης και περιβαλλοντικής ανάπλασης της Περιφερειακής Τάφρου η υπουργός υπογράμμισε πως πρόκειται για παρέμβαση υπερτοπικής σημασίας που συνδέει το Σεϊχ Σου με το Θερμαϊκό. Έχει ήδη εξαγγελθεί το κομμάτι που αφορά την υδραυλική της διευθέτηση (ποσό 7.600.000 €) και πρόκειται να υλοποιηθεί και το έργο περιβαλλοντικής και αρχιτεκτονικής ανάπλασης της Τάφρου με το ποσό των 2.200.000 €, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠΠΕΡΑΑ).

• Αναφορικά με την επικείμενη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ η υπουργός τόνισε ότι: «πρέπει να υποστηριχθεί στη νέα της θέση, στα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Για το σημερινό χώρο των εγκαταστάσεων της ΔΕΘ και του περιβάλλοντα χώρου θα γίνει διαγωνισμός ώστε μετά από αξιολόγηση των κτιρίων που υπάρχουν και την ανάπλαση της έκτασης, να δημιουργηθεί ενιαία φυσιογνωμία στην κεντρική αυτή περιοχή της πόλης και να ενταχθεί στην καθημερινή ζωή της».

• Σε ό,τι αφορά την επιβαρυμένη περιοχή που περιβάλλεται από τις οδούς Αγγελάκη, Εγνατία, Δωδεκανήσου και Νίκης- Παλιά παραλία ασφυκτιά περιβαλλοντικά, πολεοδομικά και κυκλοφοριακά. Για το λόγο αυτό στην υποπεριοχή που ορίζεται από τις οδούς Π. Μελά – Τσιμισκή – Πλ. Ελευθερίας – Νίκης, θα αποτραπεί η διέλευση στα Ι.Χ. και ειδική κυκλοφοριακή μελέτη θα προβλέπει να χρησιμοποιούνται Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ταξί και να υπάρχουν οι κατάλληλες προβλέψεις, ενώ θα γίνεται συνεπής έλεγχος της φορτοεκφόρτωσης για την προμήθεια των καταστημάτων. Ο στόχος θα επιτευχθεί με την πεζοδρόμηση της παλιάς παραλίας, όταν έχει ολοκληρωθεί το έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας.

Επιπλέον, για την περιοχή της Πλατείας Χρηματιστηρίου, του Αγίου Μηνά και των παραδοσιακών αγορών του κέντρου η υπουργός τόνισε πως θα δοθεί έμφαση στη βιώσιμη κινητικότητα με τη δημιουργία διαδρομών για τον πεζό και τον ποδηλάτη, με ένταξη σε αυτές των αξιόλογων αρχιτεκτονικών συνόλων. Θα προωθηθεί πρόγραμμα πολεοδομικής ανασυγκρότησης με παράλληλη αναζήτηση οικονομικών και άλλων μέτρων που εντάσσονται στο σχεδιασμό, για την ενίσχυση της μικρής κυρίως επιχειρηματικότητας που χαρακτηρίζει αυτή την περιοχή της πόλης.

Ακόμη, προωθείται η ανάπλαση τριών πλατειών του Πολεοδομικού Συγκροτήματος. Η μία είναι ο άξονας Αγ. Σοφίας- Αχειροποιήτου, η άλλη βρίσκεται σε γειτονική περιοχή των τειχών δίπλα στο Επταπύργιο, στο δήμο Συκεών. Η τρίτη, η αποκαλούμενη «Βαλκανική πλατεία» αφορά μικρή έκταση του στρατοπέδου Στρεμπενιώτη στο Δήμο Νεάπολης.

• Αναφερόμενη στον Θερμαϊκό Κόλπο η Τίνα Μπιρμπίλη σημείωσε ότι πρέπει να ενταχθεί στην καθημερινότητά με τη δημιουργία γραμμών εξυπηρέτησης, με μικρά πλοία για την ταχεία μετακίνηση δεκάδων χιλιάδων κατοίκων της ανατολικής και νότιας περιοχής προς το κέντρο, ιδιαίτερα μετά την δραστική οικιστική ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα των παραλιακών δημοτικών διαμερισμάτων του Δήμου Θερμαϊκού και όχι μόνο. Σημαντική είναι και η ανάπλαση των ευαίσθητων περιοχών του παραλιακού μετώπου από τις εκβολές του Γαλλικού έως την Αγία Τριάδα.

• Με άξονα την Εγνατία οδό και σε συνεργασία με το χωροταξικό Παρατηρητήριο της ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε., θα εκπονηθεί μελέτη ΠΕΧΠ (δυνατότητα που παρέχεται από το Νόμο του Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης), ώστε να καταγραφούν τα προβλήματα χωρικής ανάπτυξης των περιοχών που διασχίζει ο οδικός αυτός άξονας.

Κλείνοντας, η Τίνα Μπιρμπίλη υπογράμμισε τη στήριξη του υπουργείο Περιβάλλοντος στη χωροθέτηση της «Ζώνης Καινοτομίας» Θεσσαλονίκης και στη δημιουργία περιοχής αποθηκών logistics στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού και της νέας ΔΕΘ.

«Βάζουμε τέλος στην αποσπασματικότητα, στην προχειρότητα και τον ανορθολογισμό, τα χαρακτηριστικά εκείνα που μας άφηναν πίσω. Πάμε σε ένα σχέδιο συναινετικά διαμορφωμένο από όλους με κεντρικό φορέα σχεδιασμού τον Οργανισμό Ρυθμιστικού», δήλωσε από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, μετά τη συνάντησή του με την Τίνα Μπιρπίλη.

«Είμαστε βέβαιοι πως θα κλείσει ο κύκλος της εσωστρέφειας και η Θεσσαλονίκη θα μπει σε δυναμικό βηματισμό ανάπτυξης, αυτό ακριβώς που αξίζει στους ανθρώπους της» κατέληξε.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης