Η υποχρεωτική ηλεκτρονική απογραφή όλων των ανελκυστήρων στη χώρα, ξεκίνησε μέσα από νέα πλατφόρμα. Μέχρι και τις 30 Νοεμβρίου 2025, ιδιοκτήτες, διαχειριστές πολυκατοικιών, συντηρητές και εγκαταστάτες καλούνται να καταχωρήσουν κάθε ανελκυστήρα που βρίσκεται εγκατεστημένος εντός ελληνικής επικράτειας, ανεξαρτήτως ηλικίας ή τεχνικής κατάστασης.
Η είσοδος στο σύστημα γίνεται με τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet, ενώ για δημόσιους υπαλλήλους με ρόλο εποπτείας χρησιμοποιούνται οι κωδικοί Δημόσιας Διοίκησης. Δικαίωμα υποβολής έχουν οι ιδιοκτήτες, οι διαχειριστές ή οι νόμιμοι εκπρόσωποί τους, καθώς και οι συντηρητές ή εγκαταστάτες, εφόσον έχουν σχετική εξουσιοδότηση.
Όπως σημειώνεται στην εισαγωγική σελίδα της πλατφόρμας, πρόκειται για την τελευταία ευκαιρία των ιδιοκτητών να δηλώσουν τον ανελκυστήρα τους με μια γρήγορη και εύκολη διαδικασία, αποφεύγοντας μελλοντικά εμπόδια σε ασφαλιστικά ή διοικητικά θέματα.
Η διαδικασία γίνεται σύμφωνα με την απόφαση 59210/28.07.2025 του Υπουργείου Ανάπτυξης, με στόχο τη δημιουργία ενός ενιαίου Μητρώου Ανελκυστήρων, που θα επιτρέπει την ψηφιακή εποπτεία και την τεχνική καταγραφή όλων των εγκαταστάσεων.
Για να συμπεριληφθούν στην απογραφή και οι χιλιάδες ανελκυστήρων σε όλη τη χώρα που βρίσκονται σε μακρά ακινησία για οποιοδήποτε λόγο, με πρόταση της ΠΟΜΙΔΑ προστέθηκε στην πλατφόρμα και πεδίο με την υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη ή διαχειριστή του κτιρίου: “Δηλώνω υπεύθυνα οτι ο ανελκυστήρας βρίσκεται σε μακρά ακινησία (άνω των τριών μηνών)”.
Προς το παρόν η απογραφή δεν συνοδεύεται από πρόστιμα, ωστόσο η μη συμμόρφωση μπορεί να έχει συνέπειες σε περίπτωση ατυχήματος ή ελέγχου, ενώ ο μοναδικός κωδικός ανελκυστήρα αναμένεται στο εξής να απαιτείται για ασφαλιστικές καλύψεις, τεχνικές επιθεωρήσεις και μεταβιβάσεις ακινήτων. Οι διαχειριστές πολυκατοικιών και οι εταιρείες διαχείρισης καλούνται να κινηθούν άμεσα, να ορίσουν υπεύθυνο απογραφής, να συλλέξουν τα απαραίτητα στοιχεία και να ολοκληρώσουν τη διαδικασία εντός της προθεσμίας.

