Αντιδράσεις προκάλεσε το σποτ που δημοσίευσε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, Κυριάκος Μητσοτάκης, στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter, από τη συνάντηση που είχε με το σωματείο δημιουργών ΑΣΜΑ 450+, καθώς όσα δηλώνει στο εν λόγω βίντεο, όπως καταγγέλλουν οι δημιουργοί δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Το μεσημέρι της Δευτέρας ο Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε με δημιουργούς του ελληνικού τραγουδιού που φέρουν διάφορες ιδιότητες, ώστε να συζητήσουν για τα θέματα των πνευματικών δικαιωμάτων, μετά από την κακή διαχείριση που είχε γίνει από την ΑΕΠΙ και το σκάνδαλο του 2017, αλλά και περαιτέρω ζητήματα του ελληνικού τραγουδιού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη συνάντηση παραβρέθηκαν οι Διονύσης Σαββόπουλος, Νίκος Πορτοκάλογλου, Χρήστος Νικολόπουλος, Φίλιππος Πλιάτσικας, Φοίβος (Τασσόπουλος), Φοίβος Δεληβοριάς, Στάθης Δρογώσης, Δήμος Αναστασιάδης και οι στιχουργοί Ελένη Γιανατσούλια και Ηλίας Φιλίππου, ενώ το σωματείο ΑΣΜΑ, με το πέρας της συνάντησης, προέβη σε ενημέρωση για την ομαλή έκβασή της, στη σελίδα που διατηρεί στο Facebook.

Μία μέρα μετά, την Τρίτη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δημοσίευσε ένα βίντεο με αποσπάσματα από τη συνάντηση και εμβόλιμα πλάνα με δηλώσεις του ιδίου, για τα όσα ζητήθηκαν και για τους κοινούς στόχους που έχουν στα ζητήματα του ελληνικού τραγουδιού η Νέα Δημοκρατία και τα σωματεία Ελλήνων δημιουργών.

Οι δημιουργοί καταγγέλλουν ότι στο βίντεο, όμως, ακούστηκαν αναλήθειες και υπήρξε ξεκάθαρη πολιτική εκμετάλλευση της συνάντησης προς όφελος της προεκλογικής εκστρατείας της Νέας Δημοκρατίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ»

Θέλουμε με την ανακοίνωση αυτήν να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα σχετικά με την συνάντησή μας με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, δεδομένου ότι αυτή τελικά χρησιμοποιείται για προεκλογικούς λόγους, κάτι που δεν ήταν στις προθέσεις κανενός από τους δημιουργούς που συμμετείχαν σ’αυτήν.

1.Τον είδαμε με δικό μας αίτημα, και αφού συναντήσαμε την κοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ και την πρόεδρο του ΚΙΝΑΛ κα Γεννηματά.

2.Στόχος όλων αυτών των συναντήσεων ήταν να ενημερώσουμε όλα τα κόμματα πως τα ελληνικά ρεπερτόρια είναι πλέον ενωμένα στην ΕΥΕΔ- και μέσω αυτής προχωρούν στην ίδρυση νέου ΟΣΔ.

3. Σε όλους επίσης περιγράψαμε καταλεπτώς τη γνωστή ιστορία της κακουργηματικής διαχείρισης Ξανθόπουλου, τον έλεγχο που επιτέλους διέταξε το 2015 ο Νίκος Ξυδάκης, αλλά και το αίτημά μας –με πρωτεργάτη τον Σταύρο Ξαρχάκο- στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να μας στηρίξει με τοποθέτηση Επιτρόπου στην ΑΕΠΙ και αργότερα στη δημιουργία νέου φορέα, αιτήματα που ικανοποιήθηκαν άμεσα.

4. Η ΕΥΕΔ το αναγκαίο μεταβατικό στάδιο για να γίνει ο φορέας μας έχει κριθεί από όλους εξαιρετική ως τώρα, νιώθουμε δε αμέριστη ευγνωμοσύνη προς το επιτελείο της, που πραγματικά αντιμετώπισε για λογαριασμό μας από το παλαιό καθεστώς Ξανθόπουλου μέχρι τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις ανταγωνιστικού οργανισμού και αλλοτρίων συμφερόντων εναντίον μας.

5. Επίσης τους είπαμε σε τι τραγική κατάσταση βρισκόμαστε και πόσο το θέμα αυτό απαιτεί εθνική ενότητα και όχι στείρες πολιτικές αντιπαραθέσεις. Οι ίδιοι οι δημιουργοί με την ενότητά μας, δώσαμε το καλό παράδειγμα.

Η συζήτησή τέλειωσε με την δέσμευσή του ότι θα εκδώσει ανακοίνωση στήριξης των αιτημάτων για την οποίαν θα ενημερωνόμασταν πρώτοι. Ξαφνικά λοιπόν –και ενώ οι εντυπώσεις όσων παρέστησαν στην κουβέντα ήταν θετικές από την εξέλιξή της- βλέπουμε τους δημιουργούς πρωταγωνιστές σε ένα βίντεο που

Α)αποκρύπτει τις ευθύνες Ξανθόπουλου και Πολιτείας για το σκάνδαλο ΑΕΠΙ και το χρεώνει αποκλειστικά στον ΣΥΡΙΖΑ

Β)λέει πως θα στηρίξει τον νέο φορέα, ενώ αυτό που έχουμε μεγάλη ανάγκη είναι η εθνική στήριξη στην ΕΥΕΔ, που αυτή τη στιγμή δουλεύει με δική μας εποπτεία και έλεγχο για να ξεκινήσει ομαλά ο φορέας και ήδη εισπράττει ρυθμίζοντας το πρόβλημα με την αγορά.

Γ)λέει πως οι επιχειρηματίες πρέπει να στηρίξουν με ένα συμβολικό ποσό το ελληνικό τραγούδι. Είναι μια φράση πολύ επικίνδυνη γιατί το πνευματικό δικαίωμα δε είναι επαιτεία, αλλά υποχρέωση όποιου επιχειρηματία χρησιμοποιεί εργασία τρίτων. Επίσης ο τρόπος με τον οποίον αυτό πληρώνεται έχει κατοχυρωθεί με αγώνες ετών και θεσμικό πλαίσιο σε όλες τις χώρες του κόσμου.

Διαχωρίζουμε εντελώς, λοιπόν, τη θέση μας, οι δημιουργοί του ΑΣΜΑ που εμφανιζόμαστε στο βίντεο αυτό (ο Φοίβος Δεληβοριάς και ο Χρήστος Νικολόπουλος είναι μάλιστα εκλεγμένοι Πρόεδρος και μέλος του Εποπτικού Συμβουλίου της ΕΥΕΔ, άρα και απόλυτοι έξωθεν εκπρόσωποί μας) από την ανάγνωση της συζήτησης από τον κύριο Μητσοτάκη και ζητάμε επιτέλους –με όλη την αγωνία στην οποία έχουμε περιέλθει- να μην γίνεται αυτή προεκλογικό παιχνίδι, και εμείς συνεχώς μπαλάκι ανάμεσα σε διάφορα συμφέροντα. Δεν αξίζει στην τόσων ετών προσφορά μας.

Οι δημιουργοί του ΑΣΜΑ 450+

Επιστολή Μητσοτάκη 

Παρατίθενται η επιστολή του Κυριάκου Μητσοτάκη προς το σωματείο ΑΣΜΑ 450+ στην οποία ωστόσο δεν διακρίνεται καμία αναφορά στην ουσία της καταγγελίας των καλλιτεχνών, ότι δηλαδή από τη συνάντηση με τον αρχηγό της ΝΔ προέκυψε ένα video προεκλογικού χαρακτήρα. 

Η επιστολή:

«Προς Σωματείο ΑΣΜΑ,

Ευχαριστώντας σας ξανά για την πολύ εποικοδομητική συζήτηση που είχαμε τη Δευτέρα, θέλω να διασαφηνίσω μια φράση μου που πιθανώς παρεξηγήθηκε, εξ ού και με έκπληξη διάβασα μια ανακοίνωση του Σωματείου σας, αλλά και μια ανάρτηση του διακεκριμένου τραγουδοποιού κ. Φοίβου Δεληβοριά.

Στόχος μου, όπως είπα σε όλους τους δημιουργούς που μετείχαν στη συνάντησή μας, είναι να στηρίξω με όλες μου τις δυνάμεις το ελληνικό τραγούδι, και πρωτίστως βέβαια τους χιλιάδες λιγότερο γνωστούς δημιουργούς -συνθέτες, στιχουργούς, μουσικούς- που ζουν αποκλειστικά από τα πνευματικά δικαιώματα. Στο πλαίσιο αυτό απηύθυνα δημόσια έκκληση στους επιχειρηματίες που σχετίζονται με την ελληνική μουσική, να καταβάλουν, ως οφείλουν, το τίμημα που προβλέπει ο νόμος για τα πνευματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών. Χαρακτήρισα το τίμημα συμβολικό, γιατί είναι όντως συμβολικό, αν το συγκρίνει κανείς με τα έσοδα που αποκομίζουν, αξιοποιώντας και το καλλιτεχνικό έργο των Ελλήνων δημιουργών.

Με το ίδιο ακριβώς πνεύμα, όπως τόνισα, θα στηρίξω και το συλλογικό σας πια στόχο, να μετεξελιχθεί ο σημερινός φορέας ΕΥΕΔ, σε έναν ανεξάρτητο και ακηδεμόνευτο από το κράτος φορέα αυτοδιαχείρισης συλλογής των πνευματικών σας δικαιωμάτων.

Κυβερνητικές πηγές: Ο κ. Μητσοτάκης εκμεταλλεύτηκε εν αγνοία τους καλλιτέχνες

«Ο κ. Μητσοτάκης στην προσπάθειά του να πείσει πως είναι λαοφιλής, δεν ντράπηκε να εκμεταλλευτεί καλλιτέχνες εν αγνοία τους για ένα προεκλογικό σποτ», αναφέρουν σε σχόλιο τους κυβερνητικές πηγές και σημειώνουν: «Το χειρότερο, όμως, είναι ότι την ώρα που η κυβέρνηση έχει δώσει μάχη για τη διαλεύκανση του διαχρονικού σκανδάλου της ΑΕΠΙ, το οποίο οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ άφησαν να γιγαντωθεί, ο κ. Μητσοτάκης δεν μπόρεσε να κρύψει για άλλη μία φορά την ταύτισή του με τα επιχειρηματικά συμφέροντα, ζητώντας οι επιχειρηματίες αντί να τηρήσουν το θεσμικό πλαίσιο για τα πνευματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών, να καταβάλλουν απλά “ένα συμβολικό ποσό για το ελληνικό τραγούδι”».

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης