Η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών έκανε ένα υγιές ξεκίνημα το 2022, καθώς τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 15%, παρά το γεγονός ότι σημειώνεται η πρώτη πτώση στον αριθμό αποστολών από το 1ο τρίμηνο του 2020. Τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων, Canalys, δείχνουν ότι οι παγκόσμιες αποστολές υπολογιστών desktop και φορητών υπολογιστών μειώθηκαν κατά 3% ετησίως σε 80,1 εκατομμύρια μονάδες σε ένα πλαίσιο μεγάλης γεωπολιτικής αναταραχής και άμβλυνσης της καταναλωτικής ζήτησης.

Τα έσοδα, ωστόσο, έφτασαν τα 70 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς οι τιμές συνέχισαν να αυξάνονται σε μια αγορά που υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις στο κομμάτι της προσφοράς και η όρεξη των καταναλωτών για ακριβότερους υπολογιστές συνεχώς μεγαλώνει. Οι αποστολές φορητών υπολογιστών συρρικνώθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση για να φτάσουν τις 63,2 εκατομμύρια μονάδες, ενώ οι αριθμοί των desktop αυξήθηκαν κατά 13%, φτάνοντας τις 16,8 εκατομμύρια μονάδες. Ενώ οι αποστολές εμποδίζονται από εξωγενείς παράγοντες, οι προοπτικές εσόδων παραμένουν υψηλές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

πηγή: Canalys

«Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τους υπολογιστές τους πιο συχνά, για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και για μεγαλύτερο εύρος εργασιών από ποτέ. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν επεκτείνει σημαντικά την εγκατεστημένη βάση, με πάνω από 150 εκατομμύρια φορητούς και επιτραπέζιους υπολογιστές που προστέθηκαν μεταξύ 2019 και 2021. Ακόμα κι αν οι πελάτες αναγκαστούν να καθυστερήσουν τις αγορές τους λόγω βραχυπρόθεσμης αύξησης των τιμών, ένα μεγάλο κύμα ανανέωσης συσκευών είναι αναπόφευκτο, ειδικά δεδομένου ότι περισσότερο από το 50% των ενεργών συσκευών είναι άνω των τεσσάρων ετών. Εντωμεταξύ, η εμπορική ζήτηση θα παραμείνει ισχυρή και φέτος, ακόμη και όταν οι αγορές των καταναλωτών και της εκπαίδευσης υποχωρούν. Η επανέναρξη της δραστηριότητας στον χώρο εργασίας σε επίπεδα κοντά στα προ-πανδημικά, σε συνδυασμό με τους υβριδικούς και απομακρυσμένους εργαζομένους που χρειάζονται υπολογιστές υψηλότερων προδιαγραφών για τη μεγιστοποίηση της παραγωγικότητα, σημαίνει ότι οι δαπάνες για τις επιχειρήσεις θα παραμείνουν υψηλές το 2022», δήλωσε ο αναλυτής της Canalys, Rushabh Doshi.

πηγή: Canalys

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Lenovo παρέμεινε ο κορυφαίος πωλητής στην αγορά υπολογιστών το 1ο τρίμηνο του 2022 με αποστολές 18,2 εκατομμυρίων μονάδων, σημειώνοντας ετήσια πτώση 10%. Η HP διατήρησε τη δεύτερη θέση, αλλά υπέστη τη μεγαλύτερη πτώση μεταξύ των πέντε κορυφαίων προμηθευτών, καθώς οι αποστολές της μειώθηκαν κατά 18% σε ετήσια βάση, στα 15,8 εκατομμύρια μονάδες. Η Dell στην τρίτη θέση σημείωσε υγιή ανάπτυξη 6%, με τις αποστολές της να αγγίζουν τα 13,7 εκατομμύρια μονάδες. Η Apple και η Asus γνώρισαν επίσης ανάπτυξη, αυξάνοντας τις αποστολές κατά 8% και 24% και καταλαμβάνοντας την τέταρτη και την πέμπτη θέση αντίστοιχα. Αυτό σηματοδοτεί το πρώτο τρίμηνο κατά το οποίο η Asus έχει εξασφαλίσει μια θέση στην πρώτη πεντάδα κατάταξης προμηθευτών, από το τρίτο τρίμηνο του 2017.
 

«Τα παγκόσμια γεγονότα είχαν αρνητικό αντίκτυπο, τόσο στην πλευρά της ζήτησης, όσο και στην πλευρά της προσφοράς, πλήττοντας τον κλάδο σε μια εποχή που οι αγορές καταναλωτών και εκπαίδευσης έχουν επιβραδυνθεί φυσικά, μετά τα υψηλά του περασμένου έτους. Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει επιδεινώσει το πληθωριστικό περιβάλλον στις μεγάλες αγορές, αυξάνοντας τις τιμές των εμπορευμάτων, που κυμαίνονται από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, μέχρι τα μέταλλα και τα τρόφιμα. Παράλληλα, τα lockdown που σχετίζονται με τον COVID σε κινεζικές πόλεις, όπως η Shenzhen και η Σαγκάη έχουν δημιουργήσει νέα σημεία συμφόρησης στην κατασκευή και τη διανομή, τη στιγμή που οι πωλητές και τα κανάλια διανομής άρχισαν να ορθοποδούν. Χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα για το πότε θα επιλυθούν αυτά τα ζητήματα, η βιομηχανία πρέπει να είναι προετοιμασμένη να αντιμετωπίσει μια νέα σειρά προκλήσεων και να ανταποκριθεί με την ίδια ανθεκτικότητα που επέδειξε τα τελευταία δύο χρόνια», δήλωσε ο Ishan Dutt, Senior Analyst της Canalys.

Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης