Η εξέλιξη των smartphones έχει δημιουργήσει το απαραίτητο έδαφος για ένα τεράστιο πλήθος εφαρμογών, που είναι διαθέσιμες στα αντίστοιχα ψηφιακά καταστήματα σε Android και iOS. O υπέρμετρος ανταγωνισμός ανάμεσα στις ψηφιακές εφαρμογές συνεπάγεται σε μια μάχη άνευ προηγουμένου, όπου κάθε εφαρμογή έχει μια μικρή ευκαιρία να κερδίσει το ενδιαφέρον του χρήστη. Μέσω αυτού του μικρού παραθύρου, η εμπειρία του χρήστη σε μια εφαρμογή θα πρέπει να είναι -το λιγότερο- αψεγάδιαστη, εάν θέλει να πετύχει.
 

Μια όμορφη διεπαφή χρήστη, μαζί με μια ελκυστική εμπειρία χρήσης μπορεί πραγματικά να κάνει θαύματα. Τι είναι αυτό όμως που τραβά τον χρήστη;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


 

Το design είναι το κλειδί για την προσέγγιση του χρήστη και της επίτευξης των στόχων μιας εταιρείας. Θα βελτιώσει την εμπειρία και θα φέρει ικανοποίηση, η οποία θα οδηγήσει τελικά στην αύξηση του αριθμού των χρηστών.
 

Δεδομένου του ανταγωνισμού που υπάρχει στην αγορά, η μοναδικότητα του προσφερόμενου προϊόντος ή υπηρεσίας είναι αναγκαία, όμως δεν αποτελεί σύνηθες φαινόμενο. Στην περίπτωση αυτή, το UX/UI design μπορεί να γίνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιτυχημένες εφαρμογές με εκατομμύρια λήψεις και υψηλές βαθμολογίες διέπονται από κάποιες βασικές αρχές, οι οποίες συνιστούν στην επιτυχία τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εφαρμογή του efood. Πρόκειται για ένα από τα δημοφιλέστερα apps στην Ελλάδα, που έχει καταφέρει να προσαρμόσει τη λειτουργικότητά του και να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση για την εμπειρία χρήσης, ακολουθώντας αυτές τις αρχές.
 

Το παράδειγμα δεν είναι τυχαίο. Η αρτιότητα στον σχεδιασμό του UI/UX είναι αποτέλεσμα εμπειρίας και μελέτης, που βασίζεται σε feedback και requests από πολλαπλές πλευρές. Το design strategy της εταιρείας πηγάζει από συνδυαστική γνώση που προέρχεται από διαφορετικές χώρες και εφαρμογές, οι οποίες προσαρμόζουν τον σχεδιασμό ανά περιοχή και βάσει των καταναλωτικών αναγκών.

Λαμβάνοντας feedback από όλα τα κανάλια επικοινωνιών -τόσο από το Customer Care, τα Social Media, από το BI και την Data Team καθώς και από user interviews- η ομάδα του efood καταφέρνει εύκολα και γρήγορα να προσαρμόζει την εφαρμογή βάσει των νεότερων αναγκών.
 

Το efood διαθέτει το δικό του design system. Αυτό επιτρέπει το χτίσιμο της εμπειρίας του χρήστη βάσει κάποιων κανόνων. Τα πλεονεκτήματα αυτού του συστήματος είναι η μείωση των περιττών επικοινωνιών, αλλά και του κόστους. Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα για τη δημιουργία νέων λειτουργιών ή χαρακτηριστικών πολύ άμεσα, όπως συνέβη για παράδειγμα με το «Φιλοδώρημα για Διανομέα», το οποίο ενσωματώθηκε άμεσα στις αρχές των lockdown εν μέσω της πανδημίας.

Η επένδυση στο product design και τον σχεδιασμό της εμπειρίας χρήσης είναι εξαιρετικά σημαντική όχι μόνο για τη χρηστικότητα και την καλαισθησία. Το product design μπορεί να εξασφαλίσει ισχυρό πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, να βοηθήσει στη διατήρηση των χρηστών, αλλά και στην ευκολότερη κατανόηση των αναγκών τους.
 

Σύμφωνα με έρευνες οι εταιρείες που καθοδηγούνται για τις αποφάσεις τους από το design ξεπέρασαν τους ανταγωνιστές τους κατά 228% και πολλές μελέτες αποδεικνύουν ότι κάθε 1$ που ξοδεύεται στο design αποφέρει δυνητικά 2-100$ είτε τους διευκόλυνε στην λήψη κεφαλαίων αν πρόκειται για νεοφυή επιχείρηση. Δεν είναι τυχαίο μάλιστα ότι πλέον oι Designers συμμετέχουν και λαμβάνουν αποφάσεις που επηρεάζουν μια επιχείρηση και είναι ισότητα μέλη στα κέντρα και δομές λήψεις αυτών των αποφάσεων.
 

Καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες περνούν από τον ψηφιακό μετασχηματισμό, η εκμάθηση για τα οφέλη του UX/UI design, είναι ένα σημαντικό βήμα. Ο UX/UI designer είναι πλέον απαραίτητος. Οι επιχειρήσεις που αποτυγχάνουν να υιοθετήσουν το UX/UI design στην ψηφιακή τους παρουσία, θα βρουν σημαντικές δυσκολίες.
 

Η εμπειρία χρήστη μπορεί να προκαλέσει σαρωτικές αλλαγές στην ψηφιακή παρουσία μιας εταιρείας. Μπορεί να μειώσει τις ανάγκες τεχνικής υποστήριξης, να αυξήσει την εμπιστοσύνη των πελατών και να μειώσει το ρίσκο τόσο σε τεχνικό όσο και επιχειρηματικό επίπεδο.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης