Το αβοκάντο έχει σημαντική ποσότητα φυτικών ινών και βελτιώνει την υγεία του εντέρου

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 16 Δεκεμβρίου 2020, 12:47
Το αβοκάντο έχει σημαντική ποσότητα φυτικών ινών και βελτιώνει την υγεία του εντέρου

Ζήσης Ψάλλας

Η κατανάλωση αβοκάντο μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της υγείας του εντέρου, δείχνει μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που έτρωγαν αβοκάντο καθημερινά ως μέρος ενός γεύματος είχαν περισσότερα βακτήρια του εντέρου που διαλύουν τις φυτικές ίνες και παράγουν μεταβολίτες που υποστηρίζουν την υγεία του εντέρου. Είχαν επίσης μεγαλύτερη μικροβιακή ποικιλομορφία σε σύγκριση με άτομα που δεν έλαβαν γεύματα αβοκάντο στη μελέτη.

Η μελέτη περιελάμβανε 163 άτομα 25 έως 45 ετών που ήταν υπέρβαρα ή παχύσαρκα -είχαν Δείκτη Μάζας Σώματος τουλάχιστον 25 kg / m2- αλλά ήταν υγιή. Λάμβαναν ένα γεύμα την ημέρα ως αντικατάσταση είτε για πρωινό, είτε για μεσημεριανό είτε για δείπνο. Μία ομάδα κατανάλωσε αβοκάντο σε κάθε γεύμα, ενώ η ομάδα ελέγχου κατανάλωσε παρόμοιο γεύμα  χωρίς αβοκάντο. Οι συμμετέχοντες παρείχαν δείγματα αίματος, ούρων και κοπράνων καθ' όλη τη διάρκεια της μελέτης των 12 εβδομάδων. 

Τα αβοκάντο είναι πλούσια σε λίπος. Ωστόσο, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ενώ η ομάδα του αβοκάντο κατανάλωσε ελαφρώς περισσότερες θερμίδες από την ομάδα ελέγχου, περισσότερο λίπος απεκκρίθηκε στα κόπρανα. Διαφορετικοί τύποι λιπών έχουν διαφορικά αποτελέσματα στο μικροβίωμα. Τα λίπη στα αβοκάντο είναι μονοακόρεστα, τα οποία είναι υγιή για την καρδιά.

Η περιεκτικότητα σε διαλυτές φυτικές ίνες είναι επίσης πολύ σημαντική, είπε η Holscher. Ένα μεσαίο αβοκάντο παρέχει περίπου 12 γραμμάρια φυτικών ινών, ένα σημαντικό ποσοστό της συνιστώμενης ποσότητας των 28 έως 34 γραμμαρίων την ημέρα. Λιγότερο από το 5% των Αμερικανών τρώνε αρκετές ίνες. Οι περισσότεροι άνθρωποι καταναλώνουν περίπου 12 έως 16 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα. Η ενσωμάτωση αβοκάντο στη διατροφή μπορεί να σας βοηθήσει να πλησιάσετε τη σύσταση για τις φυτικές ίνες.

Η κατανάλωση φυτικών ινών δεν είναι μόνο καλή για εμάς. Είναι σημαντική και για το μικροβίωμα, είπαν οι ερευνητές. Δεν μπορούμε να διασπάσουμε τις διαιτητικές ίνες, αλλά ορισμένα μικρόβια του εντέρου μπορούν. Ακριβώς όπως σκεφτόμαστε υγιεινά γεύματα για την καρδιά, πρέπει να σκεφτόμαστε και για το έντερο και πώς να ταΐζουμε τα μικρόβιά μας.

 

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 16 Δεκεμβρίου 2020, 12:47