Τίποτα αισιόδοξο δεν έχουν να παρουσιάσουν οι προβλέψεις για την πορεία της ναυτιλίας το 2013. Σύμφωνα με τις επισημάνσεις των αναλυτών της G Moundreas, η ναυτιλία βιώνει μία κρίση σε όλες τις πτυχές της, δηλαδή στην υπερπροσφορά τονάζ, την αύξηση του λειτουργικού κόστους, την επιβράδυνση στην παγκόσμια οικονομία, την πτώση του διεθνούς εμπορίου, την έλλειψη χρηματοδότησης η οποία οδηγεί σε μείωση των νέων παραγγελιών για την κατασκευή πλοίων.
ΠΩΛΗΣΗ 984 ΠΛΟΙΩΝ<<Το 2012 ο αριθμός πλοίων που κινήθηκαν στην αγορά για να αλλάξουν χέρια είναι μικρότερος σε σχέση με εκείνον που οδηγήθηκε στα διαλυτήρια, ενώ παράλληλα μειώθηκε και ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που πωλήθηκαν για σκραπ. Υπολογίζεται συγκεκριμένα ότι, μέχρι σήμερα έχουν πωληθεί 984 πλοία, ενώ έχουν οδηγηθεί στα διαλυτήρια 1.028 πλοία.
Παράλληλα, το 2012 το 30% των πλοίων που διαλύονται είναι μέσης ηλικίας κάτω των 25 ετών, παρουσιάζοντας αύξηση 11% σε σχέση με το 2011. Μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2012 το ποσοστό των πλοίων 25ετίας που διαλύονταν ήταν στο 20% αλλά μετά τον Αύγουστο αυξήθηκε απότομα στο 30%.
Ενα ακόμα σημαντικό στοιχείο για την κατάσταση στη ναυτιλία είναι η αύξηση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων το οποίο σε συνδυασμό με την πτώση των ναύλων αλλά και τις ελκυστικές τιμές στο σκραπ, κάνει πιο εύκολη την απόφαση των πλοιοκτητών να οδηγήσουν μονάδες των στόλων τους στα διαλυτήρια. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Μοοre Stephens, τα έξοδα των πλοίων για το 2012 έχουν αυξηθεί κατά 3%.
Η αύξηση αυτή αποδίδεται κυρίως στην άνοδο των τιμών στα λιπαντικά. Το 2011 ο μέσος όρος αύξησης των λειτουργικών εξόδων ήταν 2,1%, ενώ για το 2013 αναμένεται αύξηση 3,1%. Την ίδια στιγμή οι τιμές των καυσίμων των πλοίων ακολουθούν επίσης ανοδική πορεία και σε γενικές γραμμές υπολογίζεται ότι είναι πέντε φορές υψηλότερες από ότι πριν από μία δεκαετία.
ΠΤΩΣΗ ΝΑΥΛΩΝ
Αντίθετα οι ναύλοι κινούνται καθοδικά και αυτό το στοιχείο δημιουργεί την ανάγκη για την παραγωγή πλοίων ECO, κάτι το οποίο επισημαίνεται τελευταία από ναυλωτές και τραπεζίτες. Εκτιμάται ότι από αυτή την εξέλιξη το 2013 αφενός θα αυξηθεί ο ρυθμός διάλυσης πλοίων και αφετέρου μπορεί να δοθεί μία ώθηση στον τομέα των ναυπηγήσεων με δεδομένο και τις ελκυστικές τιμές που προσφέρονται από τα ναυπηγεία.
- Η αύξηση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων, σε συνδυασμό με την πτώση των ναύλων, αλλά και τις ελκυστικές τιμές στο σκραπ κάνουν πιο εύκολη την απόφαση των πλοιοκτητών να οδηγήσουν μονάδες των στόλων τους στα διαλυτήρια
- imerisia

