Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

     


 
Ελληνικό αυτοκίνητο; Ακούγεται κάπως περίεργο… Και αυτό διότι στο παρελθόν οποιαδήποτε προσπάθεια ανάπτυξης του συγκεκριμένου κλάδου στην κατασκευή οχημάτων έπεσε στον… τοίχο. Εργοστάσια έκλεισαν, χρήματα δεν επενδύθηκαν ενώ αντίθετα ξένα μεγαθήρια έριξαν αμύθητα ποσά για να κερδίσουν μερίδια της παγκόσμιας αγοράς.

Με την γραφειοκρατία να βρίσκεται στο.. πικ της, είναι δεδομένο πως η Ελλάδα αδυνατεί να δημιουργήσει τη δική της βαριά βιομηχανία. Σε κόντρα των καιρών οι εραστές του ονείρου ελπίζουν σε καλύτερες ημέρες και προσπαθούν. Για παράδειγμα, μία μικρή εταιρεία με έδρα την Κατερίνη, όπως η Replicar Hellas και παραγωγή 40-50 οχημάτων ρέπλικες της Porsche εξάγει (καλά διαβάσατε) αυτοκίνητα!!! Από την πλευρά του ο Δημήτρης Κορρές έχει δρομολογήσει την παραγωγή του ελληνικού super car (Korres Project) και τελευταία ακούγεται συνεχώς το όνομα του θρυλικού Pony…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μαζί με τον πρόεδρο της εταιρείας Πέτρο Κοντογούρη και τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο Νικόλαο Ρούσση

Το zougla.gr είναι το πρώτο και μοναδικό Μέσο που επισκέφτηκε μυστικά μέρη του εργοστασίου, μερικά από τα οποία σας τα παρουσιάζει
Στη Θεσσαλονίκη η έδρα

Το zougla.gr ήταν το πρώτο μέσο που ανέδειξε το θέμα της αναβίωσης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Ωστόσο, από τα ρεπορτάζ έχουν γεννηθεί πολλές απορίες τις οποίες θα απαντήσουμε. Για το θέμα αυτό ταξιδέψαμε μέχρι την Θεσσαλονίκη και βρεθήκαμε στο αρχηγείο της Namco, της εταιρείας παραγωγής οχημάτων και φυσικά του Pony. Το εν λόγω εργοστάσιο βρίσκεται στην περιοχή της Θέρμης και εκεί συναντήσαμε τον πρόεδρο της εταιρείας Πέτρο Κοντογούρη, τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο Νικόλαο Ρούσση αλλά και τον διευθυντή του διεθνές εμπορίου Ιωάννη Ρούσση.  

Περιμένοντας το πράσινο (πιστοποίηση) φως…

Στο συγκεκριμένο εργοστάσιο μπορεί ακόμα να μην έχει ξεκινήσει η παραγωγή του νέου Pony, όμως ήδη εργάζονται δεκάδες άνθρωποι έτσι ώστε να δημιουργήσουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να είναι έτοιμο όταν ανάψει το πράσινο φως που μεταφράζεται ως η κατάλληλη πιστοποίηση.

 Μιλήσαμε με τους ανθρώπους της Namco και διαπιστώσαμε πως το όραμα τους έχουν σκοπό να το κάνουν πράξη και όχι να μείνουν στα λόγια. Σκοπός τους είναι να φτιάξουν ένα ελληνικό αυτοκίνητο αλλά και μικρά εργοστάσια παραγωγής ανά τον κόσμο. Αξίζει να σημειώσουμε πως η Namco είναι μία εταιρεία που σύμφωνα με τον κ. Κοντογούρη δεν χρωστά πουθενά.

Αυτό είναι το έτοιμο Pony για εξαγωγή στην Μοζαμβίκη...

Τι είναι το νέο Pony

Πέτρος Κοντογούρης: Υπάρχουν ρομπότ που παράγουν αυτοκίνητα. Ρομπότ όμως που να παράγουν πελάτες δεν υπάρχουν…«Το να κατασκευάσεις ένα απλό προϊόν είναι πολύ δύσκολο. Αυτό θέλουμε να πετύχουμε» μας είπε ο Πέτρος Κοντογούρης και συνέχισε: «Το Pony θέλουμε να είναι ένα απλό εργαλείο δουλειάς, οικονομικό και οικολογικό. Δεν ακολουθούμε την τελευταία λέξη της μόδας. Δεν είναι αυτός ο σκοπός μας. Εμείς θέλουμε να φτιάξουμε μία κλασσική ελληνική απλή “συνταγή” όπως είναι το Pony» δήλωσε ο Νικόλαος Ρούσσης, εκτελεστικός Αντιπρόεδρος στην εταιρείας Namco.

Από την πλευρά του ο Πέτρος Κοντογούρης τόνισε: «Αυτό που ονειρευόμαστε είναι να δημιουργήσουμε το λεγόμενο Pony Hobby Horse δηλαδή ένα αυτοκίνητο που θα το αγοράζει ο πελάτης γι’ αυτό που είναι και θα γίνει μέρος της ζωής του. Σε καμία περίπτωση δεν έχουμε σκοπό να κατασκευάσουμε ένα όχημα που θα είναι ανταγωνιστής των αυτοκινήτων που γνωρίζουμε». Με λίγα λόγια η Namco στοχεύει στην δημιουργία ενός οχήματος που θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε ως το… «νάνι» (όπως λέγεται χαρακτηριστικά το αγαπημένο αντικείμενο των μικρών παιδιών) των μεγάλων.

Γιατί σταμάτησε η παραγωγή του

Πολλά άρθρα έχουν γραφτεί σχετικά με την παύση παραγωγής των αυτοκινήτων Pony στην Ελλάδα. Είναι σίγουρο πως περισσότερα από τον καθένα γνωρίζει ο πρόεδρος της εταιρείας Πέτρος Κοντογούρης ο οποίος ήταν ξεκάθαρος: «Η παραγωγή του Pony σταμάτησε διότι σταμάτησε και η παραγωγή του 2CV το 1994 από το οποίο χρησιμοποιούσαμε πολλά μέρη».

Ποια πλατφόρμα θα χρησιμοποιεί

Στην πράξη και όπως ο καθένας θα σκεφτεί, ένα σύγχρονο Pony δεν μπορεί να κυκλοφορήσει γιατί δεν υπάρχει προς διάθεση η πλατφόρμα στην οποία στηριζόταν το ελληνικό αυτοκίνητο. «Έχουμε δουλέψει 7 χρόνια πάνω στην σχεδίαση και εξέλιξη της δικής μας πλατφόρμας. Έχω επενδύσει πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Αρκεί να σας πω ότι πάνω σε αυτήν μπορούν να προσαρμοστούν 17 διαφορετικοί τύποι αμαξώματος».

Μικρά εργοστάσια σε όλο τον κόσμο

Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι η ζήτηση που υπάρχει για την δημιουργία των Mini Pony Plant. Πρόκειται για μικρά εργοστάσια κατασκευής οχημάτων που θα παράγουν αυτοκίνητα Pony με περιορισμένη παραγωγή (5.000-15.000 οχήματα το χρόνο) και θα δημιουργηθούν από την ελληνική εταιρεία σε χώρες του εξωτερικού. Ήδη υπάρχουν 32 (!) χώρες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και σίγουρα μία τέτοια είδηση δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη.

Τι κινητήρα θα φοράει

Μία εύλογη απορία που υπάρχει αφορά τους κινητήρες που θα εφοδιάζεται το νέο Pony. Προς το παρόν υπάρχουν συζητήσεις με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που θα προμηθεύουν μελλοντικά τη Namco με μηχανικά σύνολα.

 Ωστόσο ακόμα δεν έχει παρθεί η τελική απόφαση για το ποια θα είναι τελικά η εταιρεία αυτή. Αυτό συμβαίνει διότι οι δοκιμές που γίνονται θα πρέπει να δείξουν ποιοι είναι και οι κατάλληλοι κινητήρες που ταιριάζουν με το συγκεκριμένο όχημα.

Το Pony τελευταίας γενιάς που ίσως... να φέρει και αλλαγές μέχρι την τελική παραγωγή του!

Απαντήσεις σε δημοσιεύματα…

Επειδή έχουν γραφτεί πολλά και διάφορα στον Τύπο, οι άνθρωποι της Namco θέλησαν να δώσουν σαφέστατες απαντήσεις.

Ξεκαθάρισαν πως η παραγωγή του Pony έφτασε τις 40.000 μονάδες και από αυτές μόνο 500 πουλήθηκαν στο ελληνικό κράτος. Ποτέ δεν υπήρξαν εισαγωγείς της Citroen στην Ελλάδα παρά μόνο της εταιρείας ΤΑΤΑ ενώ όσα έχουν γραφτεί σχετικά με τη μη χορήγηση άδειας από την Citroen για χρήση μηχανικών μερών από το 2CV δεν χρειάζονται καν σχολιασμό.

Μάλιστα όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά και απευθυνόμενοι σε όσους ποντάρουν στην εμπορική του… αποτυχία, τονίζουν πως καλό θα είναι να περιμένουν πρώτα πριν βγάζουν συμπεράσματα από το μυαλό τους χωρίς να έχουν δει και μελετήσει την προσπάθεια που γίνεται επί σειρά ετών…

Για πρώτη φορά….

Το zougla.gr, για πρώτη φορά μπήκε στα άδυτα του εργοστασίου της Namco και σε μέρη που ποτέ στην σύγχρονη εποχή δεν έχουν περιηγηθεί δημοσιογράφοι. Ξεναγοί μας ήταν οι κ.κ. Κοντογούρης και Ρούσσης που ξόδεψαν πολλές ώρες για να μας δώσουν να καταλάβουμε ότι η προσπάθεια που κάνουν όχι μόνο αξίζει αλλά θα αλλάξει τα δεδομένα για την Ελλάδα…

Διαβάστε επίσης: Αυτό είναι το νέο λογότυπο του Pony

Διαβάστε επίσης: Ξεκινά με παραγωγή 6.000 αυτοκινήτων το χρόνο η Pony

Διαβάστε επίσης: Επίσκεψη του Μανώλη Κεφαλογιάννη στo εργοστάσιο του Pony

Διαβάστε επίσης: Tο Υπουργείο Ανάπτυξης άναψε το πράσινο φως για την κατασκευή του Pony

Διαβάστε επίσης: Η αναγέννηση του θρυικού Pony

Το.. Pony της Μοζαμβίκης είναι πολύ εκκεντρικό και με χαρακτηριστικά που θα ζήλευαν πολλοί πελάτες ακόμα και στην Ελλάδα
Το εσωτερικό ενός απλού Pony...H προηγούμενη γενιά Pony με φόντο οχήματα που έχει κατασκευάσει η εταιρεία στο παρελθόν
Φωτογραφία από την γραμμή παραγωγής...
Το τμήμα μοντάζ της καρότσας...
Το σύνθημα και η αίθουσα που δείχνει όλη την ιστορία της Namco από το 1960...
Η εικόνα του εργοστασίου...
Το zougla.gr μπήκε στο αρχηγείο της Namco όπου θα κατασκευάζεται σε λίγο καιρό το νέο Pony
O Πέτρος Κοντογούρης (μέση) με τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο Νικόλαο Ρούσση και έναν συνεργάτη του στην είσοδο του εργοστασίου
Λίγα μέτρα πριν φτάσουμε στο εργοστάσιο της Namco στη Θέρμη Θεσσαλονίκης
Από το παρελθόν στο μέλλον και ανά τον κόσμο... Pony παντού!
Η Namco είναι φέτος χορηγός της ομάδας βόλευ γυναικών του Ηρακλή
Κύπελλο από διάκριση από παλαιό αγώνα αυτοκινήτου...
Ο Πέτρος Κοντογούρης με δύο φωτογραφίες που δείχνουν την παλιά και νέα πλατφόρμα...
Σε αυτό το χαρτί φαίνεται η πρόταση από αυτοκινητοβιομηχανία - κολοσσό για συνεργασία!!!
Σε αυτή την φωτογραφία αποτυπώνεται η νέα πλατφόρμα που έχει εξελίξει η Namco για το νέο Pony και η οποία μπορεί να διαμορφωθεί για 17 διαφορετικά είδη οχημάτων
Συλλεκτική φωτογραφία έξω από τονν αγαπημέμο χώρο του κ. Κοντογούρη. Πίσω από αυτή την πόρτα θα γίνονται διαλέξεις και θα συζητιούνται ελληνικές πατέντες από νεαρούς επιστήμονες...
Αυτό το σήμα κοσμεί την αίθουσα 'Ηρακλής'
Φωτογραφία από τα γραφεία της εταιρείας...
Ο τοίχος από το γραφείο της γραμματέας του κ. Κοντογούρη
Αυτό΄ς ο πίνακας κοσμεί την αίθουσα έξω από το γραφείο του προέδρου της Namco
Αυτή την εικόνα συναντά κανείς αν καθίσει στο γραφείο του Πέτρου Κοντογούρη...
Ο Ιωάννης Ρούσσης (δεξιά) είναι διευθυντής διεθνούς εμπορίου και συζητά με συνεργάτη της εταιρείας...
Η εικόνα που συναντά κανείς όταν μπει στο εργοστάσιο...
Εικόνα (θολή) απο αίθουσα που απαγορεύονται οι φωτογραφήσεις...
Εδώ είναι ένα μέρος του χώρου όπου 'κατασκευάζεται' το νέο Pony... Πολλά πράγματα δεν μπορούμε να τα δείξουμε...
Το zougla.gr δεν μπόρεσε να αντέξει στον πειρασμό και φωτογράφησε έναν από τους υπολογιστές που έχουν στον δίσκο τους.. πολλά μυστικά αρχεία!!!
Τέτοιες πινακιδες υπάρχουν πολλές στο χώρο του εργοστασίου
Ένας κινητήρας που ετοιμάζεται για δοκιμή...
Το γράψαμε πως δεν μπορούμε να τα δείξουμε όλα...

Στο εργοστάσιο γίνονται πολλές ανακατασκευές από παλαιά Pony και 2CV
Μόνο χαρά μπορείς να νοιώσεις όταν κάθεσαι σε ένα ελληνικό Pony!!!
H Namco κατασκευάζει και βαρέα οχήματα...
Ο Πέτρος Κοντογούρης (τέρμα αριστερά) σε νεαρή ηλικία και πάνω στο Farmobil
Ένας τοίχος... Μία ολόκληρη ιστορία...
Από εδώ ξεκινά η παραγωγή...
Παλαιά και νέα γενιά...
Πίνακας με εικόνες από το νέο Pony....
Η ιστορία ξεκινά το 1960...
Μία εικόνα που έχει κάνει το γύρω του κόσμου...
Το συγκεκριμένο Pony εφοδιάζεται με κινητήρα της Ford...υ
Αφίσες προηγούμενων δεκαετιών κοσμούν το εργοστάσιο...
Ένα ακόμα μήνυμα που κοσμεί κάποιον τοίχο της Namco
Εργαλεία και οχήματα που έχουν κατασκευαστεί στο παρελθόν...
Μπορεί να απαγορεύεται η λήψη φωτογραφιών αλλά το zougla.gr δεν μπόρεσε να αντισταθεί...
Έτοιμο για την παραγωγή...

Αυτό είναι το λογότυπο του νέου Pony...

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης