του Νίκου Βιτσιλάκη

Eίναι γνωστό το θέμα που έχει προκύψει τις τελευταίες εβδομάδες και το οποίο έχει να κάνει με την πρόθεση του Υπουργείου Μεταφορών να επιβάλλει απαγόρευση κυκλοφορίας των τετράτροχων ATV στους ασφαλτοστρωμένους δρόμους. Και επειδή σαν δικαιολογία θέτει θέμα επικινδυνότητας(!) και αναφέρεται σε θανάτους, εμείς είχαμε παρουσιάσει εδώ μια έρευνα που απλά κατέρριπτε τα υπουργικά επιχειρήματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πριν λίγες μέρες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης παρουσίασε το επίμαχο νομοσχέδιο και μέσα σε αυτό διαβάζουμε -όσον αφορά στο θέμα της απαγόρευσης των ATV- αυτά που θα διαβάσετε και εσείς από κάτω. Πραγματικά ζοριζόμαστε να καταλάβουμε πως σκέφτεται και αν συνειδητοποιεί τι είναι αυτά που γράφει. Οι απορίες μας πολλές, αλλά προς το παρόν ας μείνουμε στο τι λέει το νομοσχέδιο και τι απαντά ο κλάδος δικύκλων του Σ.Ε.Α.Α. (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) μέσω δελτίου τύπου που μόλις μας έστειλε.

Τι γράφει το νομοσχέδιο (επί λέξει)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

“Ένα άλλο θέμα που απασχολεί κυρίως τη νησιωτική Ελλάδα και τις τουριστικές περιοχές είναι οι γνωστές τετράτροχες μοτοσικλέτες και οχήματα υπαίθριων δραστηριοτήτων, όπου απαγορεύεται η χρήση τους σε δρόμους, στο οδικό δίκτυο, στο ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο. Αυτό ήτανε μια άλλη γκρίζα ζώνη, την ξέρετε καλά, επειδή μας κατηγορείτε έτσι για συντεχνιασμό, να δούμε πόσοι συντεχνιακοί είμαστε, όπου για να νοικιάζουνε σε επισκέπτες της χώρας, σε τουρίστες, φτηνά οχήματα και χωρίς άδεια μοτοσικλέτας, φρόντισαν να έχουμε τις τετράτροχες μοτοσικλέτες και τα οχήματα εκτός δρόμου, να μετακινούνται με πολύ μικρές ταχύτητες στα νησιά μας και να σκοτώνεται ο κόσμος. Κάθε Καλοκαίρι. Γι’ αυτό απαγορεύεται και η κυκλοφορία σ’ αυτούς τους δρόμους. Στις πόλεις απαγορευόταν έτσι κι αλλιώς. Μόνο στα εκτός δρόμου επιτρέπεται. Στα εκτός δρόμου, γι’ αυτό που βγήκανε, αυτή είναι η έγκριση που τους επιτρέπεται”

Και τι απαντά ο κλάδος δικύκλου του ΣΕΑΑ

Σχέδιο Νόμου Υπουργείου Μεταφορών: Απαγορεύει νόμιμα οχήματα

Το σχέδιο νόμου «ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών» του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών (YME) που κυκλοφόρησε στον τύπο 31 Οκτωβρίου 2017, απαγορεύει σε όλες τις τετράτροχες μοτοσικλέτες να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς. Από τότε που ξεκίνησε η σχετική φημολογία αναζητήσαμε την τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία και τους φορείς που στηρίζουν μια τέτοια άποψη, αλλά χωρίς επιτυχία. Αναζητήσαμε επίσης την αιτιολογική έκθεση του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου και πάλι χωρίς επιτυχία. Μέχρι στιγμής λοιπόν, δεν κατέστη δυνατό να κατανοήσουμε τους λόγους που οδήγησαν το ΥΜΕ σε μια τέτοια κίνηση. Παρόλα αυτά, θεωρούμε καθήκον μας σε αυτή την φάση να προβάλουμε την αλήθεια για τις τετράτροχες μοτοσικλέτες:

–       κυκλοφορούν νόμιμα στο σύνολο του οδικού δικτύου της χώρας (εντός και εκτός πόλεων)

–       καλύπτουν πραγματικές ανάγκες μετακίνησης επαγγελματιών και ιδιωτών

–       καλύπτουν πραγματικές ανάγκες μετακίνησης επισκεπτών σε συγκεκριμένες τουριστικές περιοχές, αναδεικνύοντας παράλληλα τον θεματικό τουρισμό

–       δεν υπάρχουν στοιχεία που να υποστηρίζουν ότι συμμετέχουν δυσανάλογα σε ατυχήματα

–       δεν επιβαρύνουν την κυκλοφορία δυσανάλογα σε σύγκριση με άλλα οχήματα

–       η προτεινόμενη απαγόρευση θα απαξιώσει πλήρως το περιουσιακό στοιχείο των ιδιωτών ιδιοκτητών

–       η προτεινόμενη απαγόρευση θα έχει μη αναστρέψιμες επιπτώσεις σε ένα μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων ενοικίασης τέτοιων οχημάτων

Είναι προφανές ότι μία de facto καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας μιας κατηγορίας οχημάτων, τα οποία πληρούν τις προδιαγραφές που ορίζει το ευρωπαϊκό δίκαιο έρχεται σε αντίθεση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία (κανονισμός 168/2013).Επίσης, σε μια περίοδο που απαιτείται οικονομική σταθερότητα και επενδύσεις, τέτοιου είδους αναιτιολόγητες ρυθμίσεις εντείνουν την ανασφάλεια και συνηγορούν σε ένα μη προβλέψιμο επιχειρηματικό περιβάλλον. Συνεπώς, ελπίζουμε πως το ΥΜΕ θα προχωρήσει σε αναθεώρηση της συγκεκριμένης διάταξης πριν την κατάθεση του σχεδίου νόμου στη Βουλή.

Ως Κλάδος Δικύκλων του ΣΕΑΑ βρισκόμαστε πάντα στη διάθεση της πολιτείας, αλλά και των σχετικών θεσμικών φορέων, για να συμβάλλουμε στην αναβάθμιση των συνθηκών οδήγησης των οχημάτων που αντιπροσωπεύουμε. Αναλυτικές απαντήσεις στις διακινούμενες φήμες γύρω από τις τετράτροχες μοτοσικλέτες αλλά και τις προτάσεις του Κλάδου Δικύκλων του ΣΕΑΑ μπορείτε να βρείτε εδώ . 

Και τι λέμε εμείς (σε πρώτη φάση)

Επειδή οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια, ρίξτε μια ματιά στις παρακάτω αναλύσεις του αρχηγείου της ελληνικής αστυνομίας και οι οποίες αφορούν στα αίτια θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων σε όλη την επικράτεια για το 2016 και το πρώτο εξάμηνο του 2017. Και εκεί θα διαπιστώσετε από μόνοι σας πως τα ATV δεν σκοτώνουν, αφού σε σύνολο 1.048 θανάτων μόλις 5 προήρθαν από ατύχημα με τρίτροχο! Θα διαπιστώσετε επίσης πως 17 συνάνθρωποί μας χάθηκαν από ατύχημα με γεωργικό μηχάνημα και 14 από αντίστοιχο με ποδήλατο. Οπότε, ποιος μας εγγυάται ότι το υπουργείο δεν θα απαγορεύσει κάποια στιγμή και τη δική τους χρήση; Τραγικό, αν μη τι άλλο.

*H κεντρική φωτογραφία του άρθρου ανήκει στον κ. Μάνο Ανδρακάκη από το Ηράκλειο Κρήτης, τον οποίο και ευχαριστούμε πολύ για τη διάθεσή της


σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης