Του Νίκου Βιτσιλάκη

  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ


Nicky Hayden: Παγκόσμιος Πρωταθλητής MotoGP 2006Αυτή η πρόταση ανήκει στον Aμερικάνο αναβάτη Nicky Hayden και ανήκει σε δήλωση που έκανε ο ίδιος όταν πήρε τον παγκόσμιο τίτλο στα motoGP το 2006.

Τότε που στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς κατάφερε να «κλέψει» το πρωτάθλημα μέσα από τα χέρια του Rossi, σε έναν αγώνα όπου ο ιταλός πολυπρωταθλητής είχε πάει με αβαντάζ 8 βαθμών από τον Nicky αλλά μια πτώση τον είχε φέρει πολύ πίσω και τερματίζοντας 13ος ουσιαστικά χάρισε το στέμμα στον οδηγό της Honda.

Το dirt track ήταν η αδυναμία του από μικρό παιδί

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το καλό παιδί
O Nicky Hayden ήταν ένα από τα λεγόμενα καλά παιδιά των αγώνων μοτοσυκλέτας, χαμηλών τόνων, Τον χτύπησε αυτοκίνητο ενώ έκανε ποδήλατο…πάντα φιλικός και χαμογελαστός, ποτέ δεν έκανε κάτι να προκαλέσει και ποτέ δεν έδωσε τροφή για αρνητικά σχόλια.

Κύριος σε όλα του, μέσα και έξω από τις πίστες, έφυγε άδικα από κοντά μας μετά από χτύπημα που δέχθηκε από αυτοκίνητο ενώ οδηγούσε το ποδήλατό του κοντά στην πίστα του Misano. Να ζεις μια ζωή στο όριο και να φεύγεις από βόλτα με ποδήλατο, σίγουρα είναι κάτι που μας κάνει όλους να χάνουμε τα λόγια μας. Τραγικό, αν μη τι άλλο..

Ότι είπε στα 12 του χρόνια το πέτυχε και με το παραπάνω

Μια ζωή αγώνες
Ο πατέρας του Nicky ήταν αγωνιζόμενος, το ίδιο και οι αδερφοί του Tommy και Roger Lee, που συμμετείχαν αντίστοιχα στο αμερικάνικο (ΑΜΑ) Superbike και στο παγκόσμιο SBK. Η καριέρα του Γιατί έτρεχε με τον αριθμό 69…εκίνησε πολύ νωρίς και ήδη από τα παιδικά του χρόνια συμμετείχε σε αγώνες dirt track με επιτυχία, ενώ παράλληλα αγωνιζόταν και στην ταχύτητα με μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού.

Toν αριθμό 69 τον «κληρονόμησε» από τον πατέρα του, που χαριτολογώντας έλεγε πως μπορείς να τον διαβάζεις ακόμα και όταν η μοτοσυκλέτα είναι… ανάποδα, δηλαδή μετά από πτώση! Η οποία πτώση, ειδικά στους αγώνες dirt track, είναι ένα απόλυτα συνηθισμένο φαινόμενο.

Από τα αγαπημένα παιδιά των αγώνων μοτοσυκλέτας

Διεθνής καριέρα
Η διεθνής του καριέρα άρχισε το 1998 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα SS600 και συνεχίστηκε με έναν Ο Hayden έτρεξε στο MotoGP για 14 συναπτά έτη… εθνικό τίτλο στην ίδια κατηγορία το 1999 και την κατάκτηση του πρωταθλήματος AMA Superbike το 2002. Την ίδια χρονιά έκανε πραγματικότητα το όνειρό του και κατάφερε να κερδίσει τον περίφημο αγώνα Daytona 200.

Αμέσως μετά πέρασε στην κορυφαία κατηγορία motoGP, όπου αγωνίστηκε χωρίς διακοπή για 14 χρόνια (2003-2016) στις εργοστασιακές ομάδες της Honda (2003-2008 & 2014-2016) και της Ducati (2009-2013). Πήρε εκκίνηση συνολικά 218 φορές και κατάφερε να κερδίσει μόλις 3 αγώνες, παρόλα αυτά πέτυχε να κατακτήσει τον τίτλο το 2006 με 2 νίκες και 10 παρουσίες στο βάθρο.

Η στιγμή που στέφεται πρωταθλητής motoGP 2006 ήταν και η μοναδική που τον είδαμε να κλαίει στην καριέρα του

Η συμμετοχή του στα motoGP με Ducati δεν είχε ευτυχή κατάληξη, αφού το καλύτερο αποτέλεσμα που πήρε -στις πέντε σεζόν που αγωνίστηκε- ήταν μια έβδομη θέση

Χρήσιμος στη Honda
Δεν ήταν πολυνίκης, ήταν όμως αναβάτης που ήξερε να παίρνει αυτό που ήθελε αγώνα στον αγώνα. Η επικοινωνιακή του δεινότητα ήταν αυτή που βοήθησε την αγωνιστική ομάδα της Honda να εξελίσσει τις μοτοσυκλέτες της, μπορούσε να δώσει, μάλλον να μεταφέρει στους μηχανικούς τις πληροφορίες που χρειαζόντουσαν για να επεμβαίνουν έτσι όπως πρέπει στις RCV211-212-213 και να τις ρυθμίζουν κατάλληλα σε κάθε οδηγική συνθήκη. Το 2016 ήταν αυτός που υπέγραψε την εξέλιξη και κατασκευή της νέας CBR 1000 RR ΜΥ2017 παραγωγής, ενώ παράλληλα συμμετείχε στο Π.Π. Superbike παίρνοντας την 5η θέση στην τελική βαθμολογία.

Στα SBK επέστρεψε «με το ζόρι» το 2016, παίρνοντας την πέμπτη θέση στην τελική κατάταξη

Η συνάντηση με τον Hayden
Toν είχα συναντήσει αρκετές φορές στο παρελθόν, η τελευταία ήταν πέρυσι τον Σεπτέμβριο στη γερμανική πίστα Lausitzring. Βρισκόταν εκεί για αγώνα του Π.Π. SBK και δεν ήταν και πολύ στα κέφια του.

Όταν τον ρώτησα αν τον έχει ενοχλήσει το γεγονός της μη επιλογής του από τη Honda για τα motoGP και ο «υποβιβασμός» στα SBK, εκείνος χαμογέλασε, δεν απάντησε και έσκυψε το κεφάλι συνεχίζοντας να υπογράφει αυτόγραφα στον κόσμο. O Nicky είχε τέσσερα αδέρφια και ήταν αρραβωνιασμένος.

Οι αγώνες ήταν η ζωή και η διασκέδασή του

Θλίψη σε όλο τον κόσμο
Ήταν 17 Μαΐου 2016 όταν δεσμεύτηκε με τη Jackie, δηλαδή ακριβώς ένα χρόνο πριν συμβεί το μοιραίο. Η μοίρα του έπαιξε άσχημο παιχνίδι…

Μερικές φορές οι συμπτώσεις δεν έχουν εξήγηση και όταν επιφέρουν τραγικά αποτελέσματα συνειδητοποιούμε πόσο απέχει η χαρά από τη λύπη, η ζωή από το θάνατο.

Ο χαμός του “Kentucky Kid” σκόρπισε τη θλίψη στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, ήταν μόλις 36 ετών και είχε πολλά ακόμα να δώσει…     

 

Στο παρακάτω video μπορείτε να δείτε ένα μίνι αφιέρωμα που του έκανε πέρυσι το καλοκαίρι η Honda Pro Racing

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης