Το αρχαιότερο τμήμα του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, το Τμήμα Πολιτικών Έργων Υποδομής, βάσει του σχεδίου «Αθηνά» του Υπουργείου Παιδείας θα καταργηθεί. Φοιτητές και καθηγητές αντιδρούν στην κατάργηση.

Καθηγητής του εν λόγω τμήματος απέστειλε στη zougla.gr επιστολή στην οποία αναφέρει τα εξής:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αξιότιμοι,

Με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να σας ενημερώσω για την επιχειρούμενη με το Σχέδιο «Αθηνά» κατάργηση του αρχαιότερου Τμήματος του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και ενός από τα πιο ιστορικά στη Ανώτατη Εκπαίδευση.

Το Τμήμα Πολιτικών Έργων Υποδομής ιδρύθηκε το 1959 ως Ανωτέρα Σχολή Υπομηχανικών Θεσσαλονίκης (ΑΣΥΘ) θεσπίζοντας ιστορικά και καταξιώνοντας επιστημονικά την έννοια του Τεχνολόγου Μηχανικού που εν συνεχεία αποτέλεσε τη βάση του θεσμού των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων. Στην ιστορική του διαδρομή πρώτα ως ΑΣΥΘ, μετέπειτα ως ΚΑΤΕ, ΚΑΤΕΕ και σήμερα ΤΕΙ έχει εκπαιδεύσει χιλιάδες στελέχη που απασχολήθηκαν και απασχολούνται στην εγχώρια και διεθνή κατασκευαστική βιομηχανία. Είναι ιδιαίτερα λυπηρό μία επιτυχής πορεία 54 ετών να διαγράφεται χωρίς κανένα ακαδημαϊκό και αναπτυξιακό κριτήριο. Θα σταθώ λίγο στον εργαστηριακό εξοπλισμό που διαθέτει το Τμήμα, τόσο στο σύγχρονο, που η αξία του αγγίζει τα 10.000.000 ευρώ, όσο κυρίως στον αρχειακό, διαθέτοντας μετρητικά όργανα ανεκτίμητης αξίας, λόγω της παλαιότητάς τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Συμβούλιο της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών, στο οποίο είμαι Διευθυντής, σε τοποθέτησή του έθεσε προς το Υπουργείο Παιδείας τα ακόλουθα ερωτήματα:

Α. Σε ποιο στρατηγικό σχεδιασμό βασίζεται απόφαση κατάργησης Τμήματος Έργων Υποδομής όταν εξαγγέλλεται επανεκκίνηση της οικονομίας μέσω των Έργων Υποδομής; 

Β. Στερείται άραγε αναγκών σε έργα υποδομής η πόλη της Θεσσαλονίκης και δεν πρέπει να έχει Τμήμα που να εκπαιδεύει στελέχη να τα υποστηρίζουν όπως προβλέπεται σε Αθήνα, Πειραιά, Πάτρα, Λάρισα και Σέρρες, που σημειωτέον ιδρύθηκαν μεταγενέστερα, πλην των Αθηνών που ιδρύθηκαν χρονικά μαζί;

Γ. Αξιολογείται ακαδημαϊκά καλύτερα το Τμήμα των Σερρών στο να συνδράμει στο ρόλο του μοναδικού Τμήματος εκπαίδευσης Μηχανικών στη Βόρειο Ελλάδα;

Δ. Γιατί δεν λαμβάνονται υπόψη οι άριστες συνθήκες εκπαίδευσης, πρακτικής άσκησης και προοπτικές απασχόλησης φοιτητών δίπλα σε έργα υποδομής μεγάλης εμβέλειας (οδικοί άξονες, αεροδρόμιο, λιμάνι, σιδηρόδρομος);

Ε. Γιατί, ενώ σε όλα τα Ευρωπαϊκά Κράτη προβάλλεται η ιστορικότητα των Τμημάτων των Πανεπιστημίων τους για την προσέλκυση φοιτητών, στην Ελλάδα διαγράφεται;

Επιπροσθέτως το Συμβούλιο επισήμανε ότι, όπως δεν νοείται Πολυτεχνική Σχολή χωρίς Πολιτικούς Μηχανικούς, έτσι είναι αδιανόητη η λειτουργία Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών χωρίς αντίστοιχο Τμήμα Μηχανικών.

Το αρχικό σχέδιο ΑΘΗΝΑ που διαμοιράσθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου προέβλεπε την ενδυνάμωσή του, γεγονός που μας χαροποίησε, αλλά δυστυχώς μας καθησύχασε κιόλας, ενώ το 2ο Σχέδιο που μοιράσθηκε την περασμένη Τρίτη μας αφανίζει μέσα σε 5 χρόνια προσκολλώντας μας στο αντίστοιχο Τμήμα του ΤΕΙ Σερρών.

Επειδή δεν μας δόθηκε χρόνος διαβούλευσης για να καταδείξουμε το ιστορικό λάθος που πάει να γίνει, θα σας παρακαλούσα θερμότατα, αναγνωρίζοντας την ιστορικότητα αυτού του Τμήματος, να το αναδείξετε μέσω της δημοσιογραφικής σας ιδιότητας. Είναι Ιστορία Μισού Αιώνα που χάνεται!

Επίσης θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι η Γενική Συνέλευση των Φοιτητών του Τμήματος, αισθανόμενη το βάρος της ιστορίας αυτού του Τμήματος, θα προχωρήσει σε συμβολική κατάληψη του σταθμού κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενός έργου Υποδομής, κατά το Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο σήμερα στις 11.30 στο Άγαλμα του Βενιζέλου.

Καθ. Δημήτριος Κωνσταντινίδης Dipl (Eng), MSc, PhD, DIC, EUR ING, MACI
Διευθυντής Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών.

Επιμέλεια: Άννα Μορφούλη

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης