Ρεπορτάζ: Μιχ Παπανίδης

Υπό κατάρρευση βρίσκονται πλέον οι τεχνικές υποδομές του αεροδρομίου του Ηρακλείου στην Κρήτη, το οποίο ετοιμάζεται να υποδεχθεί το μεγαλύτερο ίσως «κύμα» τουριστών των τελευταίων ετών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με βάση αλληλογραφία των υπευθύνων του αεροδρομίου προκύπτουν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των ραντάρ, των τεχνικών υποδομών και εκείνων της εξυπηρέτησης των επιβατών, γιατί «λεφτά δεν… υπάρχουν».

Τα κάθε είδους μηχανήματα αντιμετωπίζουν πλέον σοβαρό λειτουργικό πρόβλημα, είτε γιατί δεν έγινε η περιοδική συντήρησή τους είτε γιατί δεν αντιμετωπίστηκαν βλάβες που προέκυψαν.

Πάνω από 200 υπηρεσιακά έγγραφα έχουν ήδη σταλεί από τους κατά τμήμα υπευθύνους του αεροδρομίου σε υπηρεσίες, υπουργεία και οργανισμούς στην Αθήνα για την προμήθεια υλικών και η απάντηση είναι κάθε φορά στερεότυπα η ίδια: «Λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλες οι απαντήσεις στα αιτήματα που φθάνουν «βροχή» στην Αθήνα από τον Ιανουάριο ακόμη έχουν γραφειοκρατικό και νομικίστικο χαρακτήρα και αποσκοπούν μόνο και μόνο στο να μεταθέσουν ευθύνες από τη μια υπηρεσία στην άλλη, από τον έναν υπάλληλο σε κάποιον άλλο και όχι να λύσουν ουσιαστικά τα προβλήματα. Δίνεται, δηλαδή, εδώ και πέντε μήνες μια γραφειοκρατική μάχη, ώστε να καλυφθούν όλοι σε περίπτωση που υπάρξουν σοβαρά προβλήματα και αρχίσουν οι αγωγές τουριστών και ταξιδιωτικών οργανισμών να πέφτουν σαν το… χαλάζι.

Αυτήν τη στιγμή που μιλάμε τα «μάτια» του αεροδρομίου λειτουργούν μόλις και μετά βίας με τα εφεδρικά συστήματα, καθώς τα κύρια ραντάρ είναι ουσιαστικά εκτός λειτουργίας, λόγω βλαβών. Το τραγικό είναι ότι αυτές δεν θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικές και με την προμήθεια λίγων ανταλλακτικών – και μάλιστα χαμηλού κόστους – δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα για την ασφάλεια των πτήσεων από και προς το αεροδρόμιο.

Το σύστημα ψύξης των κτηρίων του αεροδρομίου είναι εκτός λειτουργίας, καθώς δεν υπάρχουν ούτε οι ιμάντες που θέτουν σε κίνηση τους ανεμιστήρες προώθησης της ψύξης και το κόστος των οποίων δεν ξεπερνά τα… 800 ευρώ! Όταν οι μονάδες μπαίνουν σε λειτουργία, οι ταράτσες του αεροδρομίου γεμίζουν νερά, που τρέχουν από τις υδρορροές.

«Μπορεί κάποιος να δει το πρόβλημα στις οροφές και από το googleearth, μόλις βάλω τη μονάδα σε λειτουργία» έλεγε χαρακτηριστικά τεχνικός μιλώντας στο zougla.gr. Ήδη ο ιδρώτας των επιβατών που φθάνουν στην πανέμορφη Κρήτη ρέει ποτάμι και οι υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες έχουν μετατρέψει τις αίθουσες εξυπηρέτησης σε… θερμοκήπια.

Προβλήματα, όμως, καταγράφονται και με τα οχήματα εξυπηρέτησης της πίστας, αφού το ένα μετά το άλλο βγαίνουν εκτός λειτουργίας λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, γιατί «λεφτά δεν… υπάρχουν». Ακόμη και οι ιμάντες μεταφοράς των αποσκευών δεν λειτουργούν στο σύνολό τους, με αποτέλεσμα ήδη να έχει αυξηθεί σημαντικά ο χρόνος αναμονής για την παραλαβή από τους επιβάτες. Το ερώτημα είναι τι θα γίνει όταν η κίνηση αυξηθεί κατακόρυφα; Το απόλυτο χάος, απαντούν όσοι εργάζονται χρόνια στο αεροδρόμιο και έχουν σχετική εμπειρία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε μια ημέρα μόνο μία γαλλική αεροπορική εταιρεία μετέφερε στο Ηράκλειο 635 επιβάτες με αλλεπάλληλα δρομολόγια και ο αριθμός αυτός αναμένεται να πολλαπλασιαστεί τους αμιγώς καλοκαιρινούς μήνες. Αντίστοιχη είναι η κίνηση και οι προβλέψεις για τους επόμενους μήνες, από άλλες αεροπορικές εταιρείες από Αγγλία, Γερμανία, Ρωσία κ.α..

Το τραγικό είναι ότι μόλις λίγες δεκάδες χιλιάδες ευρώ θα έφθαναν σε πρώτη φάση για να καλυφθούν οι άμεσες και πιεστικές ανάγκες του λογιστηρίου, αλλά η απάντηση από την Αθήνα παραμένει η ίδια: «Λεφτά δεν υπάρχουν». Τη στιγμή που, όπως αποκαλύφθηκε, το ελληνικό Δημόσιο συνεχίζει να πληρώνει πάνω από 800 χιλιάδες ευρώ ημερησίως για κινητά τηλέφωνα, δεν υπάρχουν λίγες δεκάδες χιλιάδες ευρώ για να αποκατασταθεί η τεχνική και λειτουργική τάξη σε ένα από τα αεροδρόμια που θα φέρει τεράστια έσοδα στην πολύπαθη και ασθενούσα ελληνική οικονομία.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης