Γίγαντες στους ελληνικούς αιθέρες



Τον δρόμο που χάραξε η Ryanair ακολουθούν πολλές αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού οι οποίες σχεδιάζουν ή έχουν ανακοινώσει ότι θα ξεκινήσουν πτήσεις από και προς την Ελλάδα. Οι προβλέψεις για νέο ρεκόρ 19 εκατ. τουριστών και το 2014 (σ.σ.: οι ξενοδόχοι πουλάνε από τώρα πακέτα) έχουν στρέψει το ενδιαφέρον των αεροπορικών ξανά στην Ελλάδα, ύστερα από ένα διάστημα κατά το οποίο πολλές εταιρείες είχαν αφαιρέσει από τον χάρτη τους την Αθήνα.

Δεν είναι τυχαίο ότι η Ryanair, που... γκρίνιαζε για τις υψηλές χρεώσεις του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», θα δημιουργήσει από τον Απρίλιο βάση στο αεροδρόμιο, από όπου θα πετάει προς έξι προορισμούς (Πάφος, Λονδίνο, Μιλάνο, Ρόδος, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη).

Μία ακόμη low-cost, η Easyjet, προσθέτει από το καλοκαίρι πέντε νέα δρομολόγια στην Ελλάδα (Αθήνα-Αμβούργο, Ηράκλειο-Εδιμβούργο, Κως-Γλασκώβη, Μύκονος-Νάπολη και Κέρκυρα-Νάπολη), αυξάνοντας τη χωρητικότητα των πτήσεων που εξυπηρετούν τη χώρα μας κατά 7%. Η αεροπορική του Κύπριου Στέλιου Χατζηιωάννου δεν αποκλείεται να δημιουργήσει βάση στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που αποτελεί δημοφιλή τουριστικό προορισμό και έχει χαμηλές χρεώσεις.

Αλλά και η ολλανδική αεροπορική χαμηλού κόστους Transavia ενώνει ήδη το Άμστερνταμ με την Αθήνα, ενώ από τον Απρίλιο θα πετάει από την ολλανδική πρωτεύουσα προς τα Χανιά, τη Χίο, την Κέρκυρα, το Ηράκλειο, την Καβάλα, την Κάρπαθο, την Κεφαλονιά, την Κω, το Ηράκλειο, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο και πολλά άλλα δημοφιλή ελληνικά νησιά.

Την παρουσία της στο κερδοφόρο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Κωνσταντινούπολη προσπαθεί να ενισχύσει η Turkish Airlines, που έχει ζητήσει άδεια από την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας για ένα ακόμη ημερήσιο δρομολόγιο. Η Turkish Airlines έχει μετατραπεί σε παγκόσμια αεροπορική υπερδύναμη, ενώ έχει υπερδιπλασιάσει τον αριθμό των επιβατών της από το 2003, όταν απελευθερώθηκε η τουρκική αγορά αερομεταφορών.

Γερμανική... επέλαση


Επίσης, η Air Berlin, η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στη Γερμανία μετά τη Lufthansa, ανακοίνωσε ότι αυξάνει τις πτήσεις κυρίως προς τα ελληνικά νησιά κατά 11%. Συγκεκριμένα, η αεροπορική που μετέφερε το 2013 31,5 εκατομμύρια επιβάτες, από το καλοκαίρι θα πετάει προς Ηράκλειο με επτά πτήσεις ανά εβδομάδα. Ακόμη, θα πραγματοποιεί τρία δρομολόγια την εβδομάδα προς Κω και Σαντορίνη, ενώ θα προσθέσει μία ακόμη πτήση προς Χανιά, Καλαμάτα, Λέσβο, Μύκονο, Ρόδο, Σάμο και Ζάκυνθο.

Παράλληλα, από αρχές Μαΐου, η Condor, η αεροπορική εταιρεία του ταξιδιωτικού κολοσσού Thomas Cook θα ξεκινήσει πτήσεις από πολλά γερμανικά αεροδρόμια προς Μύκονο, Σαντορίνη, Χανιά, Κω, Πρέβεζα, αλλά και Κέρκυρα. Η Condor είναι η τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική της Γερμανίας και έχει βάση στη Φρανκφούρτη, ενώ διαθέτει «σίγουρους πελάτες», που προέρχονται από την Thomas Cook.

Αλλά και η Germanwings, η low-cost του ομίλου Lufthansa προγραμματίζει πτήσεις, μεταξύ άλλων, από Αθήνα προς Ζυρίχη, Βιέννη, Στουτγάρδη, Βαρκελώνη, Μαγιόρκα και από Μύκονο προς Κολωνία.

Τελευταία ενημέρωση: Κυριακή, 19 Ιανουαρίου 2014, 11:43