ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε παραγγελίες 125 πλοίων προχώρησαν οι κινεζικές εταιρείες το πρώτο εννιάμηνο του 2012, σύμφωνα με στοιχεία της Golden Destiny. Στη δεύτερη θέση για το συγκεκριμένο διάστημα, βρίσκονται οι Έλληνες εφοπλιστές με 97 πλοία, οι οποίοι όπως δείχνουν τα στοιχεία, διατηρούν μία πιο συντηρητική στάση στη χρήση των κεφαλαίων τους, σε σύγκριση με το 2011, διότι η αγορά δεν εμφανίζει σταθερά σημεία για ανάκαμψη.

Πιο αναλυτικά, οι κινεζικές παραγγελίες περιλαμβάνουν 67 bulkers, 27 δεξαμενόπλοια, 4 πλοία LNG, 18 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 3 liners, 2 κρουαζιερόπλοια, και 4 offshore vessels.

Εντυπωσιακή είναι η αύξηση παραγγελιών σε VLCC, όπου παρατηρείται άνοδος 325% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, στις κινεζικές παραγγελίες, η χωρητικότητα στον τομέα ξηρού φορτίου παρουσιάζει μείωση 76% σε ετήσια βάση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ελληνικές παραγγελίες, περιλαμβάνουν 40 bulkers, 20 δεξαμενόπλοια, 15 gas carriers, 20 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 2 pure car carriers.

Οι ελληνικές παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρουσιάζουν αύξηση 250% σε ετήσια βάση ενώ οι παραγγελίες πλοίων gas carriers υποχώρησαν κατά 100%.

Όσον αφορά την επενδυτική αξία, οι Κινέζοι δαπάνησαν 3.64 δις δολάρια ενώ οι Έλληνες 3.8 δις δολάρια.

Σύμφωνα με την αναλύτρια της Golden Destiny Μαρία Μπερτζελέτου οι Έλληνες ξοδεύουν λιγότερα χρήματα από το 2011, όπου οι επενδύσεις ξεπερνούσαν τα 8 δις δολάρια.

Όπως ανάφερε η κ. Μπερτζελέτου: ” Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των Ελλήνων εφοπλιστών βρίσκονται τα πλοία bulk carriers και τα δεξαμενόπλοια κατέχοντας το 62% της συνολικής δραστηριότητας παραγγελιών έναντι 21% που κατέχει ο τομέας των container. Σε γενικές γραμμές, οι ναυπηγήσεις μειώνονται με μέσο όρο παραγγελιών περίπου 350 πλοία ανά τρίμηνο του 2012″.

theseanation

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης