Να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη «γαλάζια ανάπτυξη» ζητεί το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά με την ευκαιρία της επίσημης τελετής έναρξης της ελληνικής προεδρίας και εύχεται «η πέμπτη ελληνική προεδρία να είναι η πιo πετυχημένη, να επιτευχθούν στόχοι και προτεραιότητες και να επιβεβαιωθούν οι προσδοκίες της πολυπόθητης εξόδου από την εξαετή οικονομική κρίση».

Όσον αφορά στα αιτήματα για τον εκσυγχρονισμό νομοθετικών ρυθμίσεων, το Επιμελητήριο σημειώνει ότι «η Ελλάδα, ως παραδοσιακά ναυτιλιακή χώρα που γνωρίζει καλά τη δυναμική και τις ευκαιρίες που απορρέουν από τις θαλάσσιες δραστηριότητες, στο πλαίσιο της προεδρίας της, θα αναλάβει να προωθήσει τον ανασχεδιασμό της θαλάσσιας πολιτικής της Ε.Ε. με ορίζοντα το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του Ιουνίου, σε θέματα αναπτυξιακής διάστασης, όπως η ενέργεια, οι μεταφορές, ο θαλάσσιος τουρισμός και η στρατηγική για την Αδριατική και το Ιόνιο».

Σε αυτό το πλαίσιο θεωρείται μεγάλης σημασίας θέμα τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Ε.Ε. «η εμπορική επαναλειτουργία των ελληνικών ναυπηγείων και προτείνεται η επανεξέταση όλου του θέματος από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας, αλλά και από όλα τα αρμόδια Κοινοτικά όργανα σχεδιασμού και λήψης αποφάσεων, ώστε να αποκτήσει η Ευρώπη μια απαραίτητη Ναυπηγοεπισκευαστική Βάση στη νοτιοανατολική περιοχή της Μεσογείου».

Ακόμη, σημειώνεται από το επιμελητήριο ότι «οι ευρωπαϊκοί στόχοι για αειφόρο ανάπτυξη και περιβαλλοντική προστασία περιλαμβάνουν ζητήματα τα οποία σχετίζονται με την ολοκληρωμένη διαχείριση αποβλήτων, καθώς και με τον ευαίσθητο χώρο των λιμένων, σε συνδυασμό με την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος».

Ειδικότερα, εκτιμάται ότι «θα ήταν σκόπιμο να δημιουργηθεί το πλαίσιο εκείνο το οποίο θα μπορούσε να διασφαλίσει στα πλοία που διέρχονται από τα ευρωπαϊκά λιμάνια να έχουν τη δυνατότητα επιλογής σύγχρονων εναλλακτικών, περιβαλλοντικά φιλικών και οικονομικά εφικτών λύσεων για τη διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων τους, καθώς και των λεγόμενων distressed cargoes (φορτίων τα οποία έχουν υποστεί αλλοιώσεις και δεν μπορούν να διατεθούν για το σκοπό για τον οποίο αρχικώς προορίζονταν)».

«Η εν λόγω ρύθμιση, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συνιστά σημαντική εξέλιξη που θα δώσει ώθηση στην ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη, δεδομένου ότι θα προτιμώνται τα ευρωπαϊκά λιμάνια και, εν προκειμένω, το λιμάνι του Πειραιά, από τα διερχόμενα πλοία για να παραδίδουν τα επικίνδυνα απόβλητα και φορτία μειωμένης αξίας, ενώ παράλληλα δεν θα αναγκάζονται να αναζητούν άλλες σύννομες ή μη λύσεις σε λιμάνια εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης» αναφέρει το ΕΒΕΠ.

Πηγή: ΑΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης