Πρόκειται για ένα από τα πιο σπάνια τετράτροχα της παγκόσμιας αυτοκίνησης. Κατασκευάστηκε σε μία μόλις μονάδα και από πίσω της «κρύβεται» μια απίστευτη ιστορία.

Όλα ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 1964. Ο Vince E. Gardner σχεδίασε ένα μοντέλο της Mustang, το οποίο βασιζόταν στην έκδοση παραγωγής. Είχε όμως μικρότερο μήκος κατά 40 εκατοστά, διαφορετικό πίσω τμήμα, ενώ απουσίαζαν και τα πίσω καθίσματα.

Επίσης, διέθετε τροποποιημένο σύστημα μετάδοσης, με αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους πίσω τροχούς. Το αμάξωμα ήταν από υαλόνημα, ενώ κάτω από το καπό είχε τοποθετηθεί ένας V8 κινητήρας 5.0 λίτρων, με τρία καρμπυρατέρ.  

Ονομάστηκε Shorty και όδευε προς την παραγωγή, με την Ford να κατασκευάζει την πρώτη μονάδα. Τελικά όμως, αποφασίστηκε να μην προχωρήσει το πρόγραμμα και το αυτοκίνητο εκτέθηκε στο μουσείο «Henry Ford Museum».

Λίγο αργότερα, η εταιρεία αποφάσισε να αποσυναρμολογήσει την Mustang Shorty. O Vince E. Gardner αντέδρασε έντονα μόλις το έμαθε και έκλεψε το αυτοκίνητο. Στη συνέχεια το έκρυψε σε μια αποθήκη και δεν το έβγαλε ποτέ από εκεί.

Πέρασαν τα χρόνια και ο ιδιοκτήτης της αποθήκης, θέλησε να γκρεμίσει ένα τοίχο. Μόλις έπεσαν τα τούβλα, αντίκρισε από πίσω τη σκονισμένη Mustang. Μη γνωρίζοντας την αξίας της, ειδοποίησε μια ασφαλιστική εταιρεία, η οποία ανέλαβε να την πουλήσει.

Το αυτοκίνητο πέρασε στα χέρια κάποιου κυρίου, ο οποίος την ανακατασκεύασε πλήρως και μέχρι σήμερα του ανήκει. Τον ερχόμενο Μάρτιο, η σπάνια Mustang Shorty θα δημοπρατηθεί από τον οίκο «Auctions America» στη Φλόριντα των ΗΠΑ, με τους ειδικούς να θεωρούν πως θα πιάσει τα 600.000 δολάρια.
    

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

     

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης