Αυτή τη φορά, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος θα επιστρέψει, ενεργά, στη Ναυτιλία ή βρισκόμαστε και πάλι μπροστά σε μια επενδυτική κίνηση χωρίς αύριο;
Το ερώτημα ανακύπτει καθώς σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny η Metrostar Management προχώρησε στην τοποθέτηση παραγγελίας στα ναυπηγεία της Hyundai στην Κορέα για την κατασκευή δύο μεγάλων δεξαμενόπλοιων, χωρητικότητας 308.000 τόνων το καθένα, διατηρώντας το δικαίωμα άσκησης option για άλλα δύο πλοία, ίδιας χωρητικότητας.
Η τιμή για κάθε πλοίο έχει «κλείσει» στα 99 εκατομμύρια δολάρια και περιλαμβάνονται υψηλότερες προδιαγραφές και επιπλέον χαρακτηριστικά.
Η συμφωνία προβλέπει ότι η παράδοση των δύο πρώτων πλοίων θα γίνει τον Σεπτέμβριο και το Νοέμβριο του 2016, αντίστοιχα.
Να σημειωθεί ότι από τα τέλη του 2013 η εταιρεία έχει τοποθετήσει και άλλη παραγγελία στο ίδιο ναυπηγεία για 6 μεγάλα δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 300.000 τόνων το καθένα, με την τιμή να υπολογίζεται σε περίπου 97,5 εκατομμύρια δολάρια για το καθένα αν και ακούγεται ότι μπορεί να έκλεισαν στα 93 εκατομμύρια δολάρια το καθένα.
Η παράδοσή τους θα ξεκινήσει από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο ενώ τα δύο τελευταία θα παραδοθούν τον Δεκέμβριο του 2016 και το Μάρτιο του 2017.
Ωστόσο, η Metrostar, συμφερόντων του κ. Αγγελόπουλου, που σήμερα δεν διαχειρίζεται κανένα πλοίο, έχει συνηθίσει να ξαφνιάζει με τις κινήσεις της.
Έτσι, ενώ το Φθινόπωρο του 2013 η ναυτιλιακή αγορά προεξοφλούσε την επιστροφή στον χώρο των δεξαμενόπλοιων της εταιρείας Metrostar με την είδηση της τοποθέτησης παραγγελίας στα ναυπηγεία SPP Shipbuilding της Νότιας Κορέας για έξι δεξαμενόπλοια, μεσαίου βεληνεκούς (MR), χωρητικότητας 51.300 τόνων το καθένα με option για άλλα τέσσερα, τελικά αυτό δεν έγινε ποτέ.
Τον περασμένο Ιούνιο η εταιρεία γνωστοποίησε ότι πώλησε και τα 10 συμβόλαια ενώ τον ίδιο μήνα πωλήθηκαν και τα τελευταία από τα 5 πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ, χωρητικότητας 5.340 TEU (μονάδα μέτρησης κοντέϊνερ), τα οποία διαχειριζόταν από το Νοέμβριο του 2010, όταν τα αγόρασε από τη γερμανική Claus-Peter Offen για περίπου 36 εκατ. δολάρια το καθένα.
Έτσι, κανένας, πλέον, δεν μπορεί να προεξοφλήσει ότι και η νέα παραγγελία της Metrostar θα σηματοδοτήσει και την ενεργή επιστροφή της στην αγορά των τάνκερ.
Άλλωστε παλαιοί εφοπλιστές έλεγαν ότι «ο καλός επιχειρηματίας δεν είναι αυτό που ξέρει πότε θα αγοράσει αλλά και αυτός που θα ξέρει πότε θα πωλήσει».
Και πραγματικά, ο κ. Θόδωρος Αγγελόπουλος, που θεωρείται ένας από τους πλουσιότερους Έλληνες, έχει αποδείξει ότι γνωρίζει πολύ καλά και το πότε θα πωλήσει ενώ πιστεύεται ότι τα μεγαλύτερα κέρδη τα έχει από τις πωλήσεις πλοίων.
Η Metrostar ιδρύθηκε το 1996 και ως το 2003 είχε δημιουργήσει έναν στόλο από 14 Suezmax και πέντε Aframax δεξαμενόπλοια. Τότε αρχίζουν οι αγοραπωλησίες.
• Τον Ιανουάριο του 2003 πωλούνται στην General Maritime Corp του κ. Πίτερ Γεωργιόπουλου τα 14 Suezmax και τα 5 Aframax δεξαμενόπλοια αντί 525 εκατ. δολαρίων.
• Η εταιρεία επέστρεψε με την αγορά δεξαμενόπλοιων VLCC, ενώ στη συνέχεια πρόσθεσε στον στόλο της έξι νεότευκτα kamsarmax πλοία μεταφοράς φορτίου χύδην (bulker). Την άνοιξη του 2005 αποκόμισε 750 εκατ. δολάρια από τις πωλήσεις έξι VLCC στην Euronay του κ. Γ. Π. Λιβανού.
• Τον Ιούνιο του 2006 η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο των ΗΠΑ Quintana Maritime, στην οποία διευθύνων σύμβουλος ήταν ο κ. Σταμάτης Μόλαρης,αγόρασε 17 πλοία από τη Metrostar για 735 εκατ. δολάρια. Ηταν τρία Panamax και 14 kamsarmax.
• Ακολούθησε τον Ιούλιο του 2007 μια άλλη πώληση. Η Genco Shipping & Trading του κ. Γεωργιόπουλου πλήρωσε 1,1 δισ. δολάρια στη Metrostar για να αγοράσει εννέα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου capesize.
Τα τέσσερα πλοία ήταν ναυλωμένα, ενώ τα πέντε ήταν υπό ναυπήγηση.
• Τέλος, το 2009 η Metrostar πούλησε στην General Maritime του Πίτερ Γεωργιόπουλου τα πέντε τελευταία μεγάλα δεξαμενόπλοια VLCC και δύο υπό ναυπήγηση suezmax αντί τιμήματος 600 εκατ. δολαρίων. Ήταν η τρίτη φορά που η Metrostar πουλούσε πλοία της στον κ. Γεωργιόπουλο.
Από τους πλουσιότερους Ελληνες, με διακριτική παρουσία στη χώρα
Ο κ. Θ. Αγγελόπουλος δεν έχει αναπτύξει στην Ελλάδα έντονη επιχειρηματική δραστηριότητα. Αλλωστε, ο ίδιος κληρονόμησε από τον αείμνηστο Παναγιώτη Αγγελόπουλο τις δραστηριότητες του πολυσχιδούς ομίλου στο εξωτερικό και ο αδελφός του Κωνσταντίνος τις συμμετοχές στην Ελλάδα.
Παραμένει βεβαίως ένας από τους πλουσιότερους Ελληνες, καθώς εκτός από την ποντοπόρο ναυτιλία και τη Metrostar είναι ο μεγαλύτερος ιδιώτης μέτοχος της ελβετικής τράπεζας UBS με ποσοστό κοντά στο 8% και ταυτόχρονα ελέγχει τις χαλυβουργίες Geselschaft στην Ελβετία, Αlpha Steel στο Κάρντιφ της Ουαλίας και Βeta Steel στην Ιντιάνα των ΗΠΑ. Επίσης, ελέγχει μερίδια σε εταιρείες του χρηματοοικονομικού χώρου και έχει αναπτύξει δραστηριότητες στο real estate.
Pireas2day.gr

