Δύο μέρες πριν από τις εκπτώσεις και οι προσδοκίες των καταναλωτών είναι μεγάλες. Όμως, προσοχή! Δεν πρέπει να συγχέουμε τις εκπτώσεις με τις προσφορές. Οι εκπτώσεις αφορούν σε προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά σε είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις μεγάλες εκπτώσεις.
Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα που παρουσιάζουν κάποιο ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή πριν από την αγορά με ανάλογη πινακίδα. Οι βιτρίνες των καταστημάτων δεν πρέπει να αλλάξουν, ώστε να είμαστε σε θέση να κάνουμε συγκρίσεις και σωστή επιλογή ειδών και τιμών. Η αλλαγή της βιτρίνας, λόγω εκπτώσεων πρέπει να μας προβληματίζει ως καταναλωτές, διότι πιθανότατα έχουν τοποθετηθεί υποβαθμισμένα προϊόντα ή έχουν αλλάξει οι θέσεις των εμπορευμάτων, ώστε να μην έχουμε σημεία αναφοράς για σύγκριση τιμών.
Η αναγραφή της τιμής που ίσχυε πριν από τις εκπτώσεις και αυτής που προκύπτει από την έκπτωση είναι υποχρεωτική. Δηλαδή, κάθε είδος πρέπει να “φέρει” δύο τιμές ή την τιμή, που ίσχυε πριν από την έκπτωση και στο ίδιο καρτελάκι το ποσοστό της έκπτωσης. Στο σημείο αυτό, όμως, χρειάζεται προσοχή. Το ποσοστό της έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται, στο καρτελάκι κάθε προϊόντος και όχι σαν συνολικό ποσοστό στις βιτρίνες των καταστημάτων. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεαζόμαστε από τις διαφημίσεις. Οι ωραιοποιημένες εικόνες των εμπορευμάτων μπορούν να μας εξαπατήσουν. Πριν από τις εκπτώσεις, πρέπει να επισκεφθούμε την αγορά, για να επισημάνουμε τα είδη που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε και να καταγράψουμε τις τιμές τους πριν από την έκπτωση. Τοιουτοτρόπως, θα έχουμε τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών πριν και μετά την έκπτωση καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται ως τιμή πριν από την έκπτωσηεείναι πραγματικό.
Πριν ξεκινήσουμε για ψώνια, πρέπει να προγραμματίσουμε τις αγορές μας σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες, για να μην πέσουμε θύματα της υπερκατανάλωσης. Όσο φθηνό και αν είναι κάτι, όταν δεν το χρειαζόμαστε, είναι περιττό και δεν έχουμε κανένα όφελος από την αγορά του. Πριν αγοράσουμε οτιδήποτε, πρέπει να κάνουμε έρευνα αγοράς, να συγκρίνουμε τιμές και ποιότητα προϊόντων, ώστε να επιλέξουμε σωστά. Πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα: τις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν σε καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι σε όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν «κράχτες». Όμως, όταν μπαίνουμε στο κατάστημα, αντιμετωπίζουμε διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.
Αν αγοράζουμε προϊόντα, χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουμε κάθε λεπτομέρεια για τους όρους που διέπουν αυτή τη συναλλαγή. Απαιτούμε απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά μας. Μην ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι απαραίτητη, αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα στο προϊόν που αγοράσαμε. Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα και την προέλευση του είδους που αγοράζουμε. Ο πωλητής είναι υποχρεωμένος να παρέχει κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν που επιθυμούμε να αγοράσουμε. Αποφεύγουμε το συνωστισμό τις ώρες αιχμής. Ανάμεσα στον πολύ κόσμο, υπάρχουν και μερικοί που σκοπεύουν να μας «απαλλάξουν» από το δικό μας πορτοφόλι.

