Καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής και γενικότερα φαρμακευτικά ή μη σκευάσματα αυτοφροντίδας φαίνεται ότι αντιστάθμισαν πλήρως και το 2017 τις απώλειες της αγοράς φαρμακείου από τις πωλήσεις συνταγογραφούμενων φαρμάκων.

Συγκεκριμένα, η συνολική αγορά φαρμακείου υπολογίζεται ότι πέρυσι διαμορφώθηκε στα 4,08 δισ. ευρώ, έναντι 4,05 δισ. ευρώ το 2016, με το περίπου 19%-20% του τζίρου των φαρμακείων να προέρχεται από σκευάσματα εκτός συνταγογράφησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ειδικότερα, οι πωλήσεις OTC, καλλυντικών και λοιπών προϊόντων εκτός των συνταγογραφούμενων φαρμάκων, από το δίκτυο των φαρμακείων εκτιμάται ότι έφτασαν πέρυσι περίπου στα 780 εκατ. ευρώ, έναντι περίπου 750 εκατ. ευρώ το 2016.

Η αύξηση αυτή, η οποία αποδίδεται και στην ενίσχυση που παρουσίασε η αγορά των ΜΗΣΥΦΑ, περιόρισε τις απώλειες που προκαλούνται από την πτώση της αξίας των πωλήσεων συνταγογραφούμενων φαρμάκων λόγω της μείωσης των τιμών.

Ιδιαίτερα δυναμικά όμως κινείται η αγορά των συμπληρωμάτων διατροφής, που ξεχώρισε μάλιστα μέσα στην κρίση και δείχνει, σύμφωνα με εκπροσώπους της αγοράς, σωρευτική άνοδο το διάστημα 2012-2017 πάνω από 80%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κατηγορία αυτή ενισχύει το μερίδιό της χρόνο με τον χρόνο, όχι μόνο λόγω μείωσης του μεριδίου των συνταγογραφούμενων φαρμάκων, αλλά και από την προώθηση των εν λόγω ειδών μέσω των ηλεκτρονικών φαρμακείων, τα οποία αποτελούν προέκταση των «φυσικών».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης