Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Ήταν τον Αύγουστο του 1935 όταν η Toyota παρουσίασε το πρώτο της όχημα μαζικής παραγωγής, G1, στην πρώτη της επαφή με την κατασκευή αυτοκινήτων. Πλέον, μετά από 88 χρόνια, η ιαπωνική φίρμα είναι σε θέση να πανηγυρίζει το γεγονός πως έχει φτιάξει πάνω από 300.000.000 αυτοκίνητα, όντας ένας γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στις σχεδόν εννέα δεκαετίες που έχουν περάσει, η Toyota έχει κατασκευάσει λίγο περισσότερα από 180 εκατομμύρια αυτοκίνητα στα εγχώρια εργοστάσιά της, ενώ σχεδόν 120 εκατομμύρια έχουν κατασκευαστεί εκτός Ιαπωνίας. Όπως ήταν αναμενόμενο, το Corolla είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο, με 53,39 εκατομμύρια πωλήσεις ανά τον κόσμο.
Το 2022, η Toyota πούλησε 10.5 εκατ. οχήματα, όντας η αυτοκινητοβιομηχανία με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο για τρίτη συνεχή χρονιά, με το RAV4 να είναι το best seller.
Πλέον η ιαπωνική φίρμα, είναι έτοιμη να μεγαλώσει κατά πολύ τη γκάμα της και να προσφέρει ακόμα περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και υβριδικά μοντέλα. Μάλιστα είναι η εταιρεία που στηρίζει από την πρώτη στιγμή πως η ηλεκτροκίνηση οφείλει να είναι μία ακόμα επιλογή αλλά σε καμία περίπτωση μονόδρομος. Έχει ήδη επενδύσει στο υδρογόνο, ενώ παράλληλα συνεχίζει να αναπτύσσει νέα υβριδικά σύνολα αλλά και αμιγώς ηλεκτρικά.

Από την ημέρα που άλλαξε η ηγεσία, υπάρχει μία σαφής κατεύθυνση προς πιο οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα που βρίσκουν τη χρυσή τομή ανάμεσα στην εμπειρία του οδηγού πίσω από το τιμόνι, την οικονομία και φυσικά την αξιοπιστία.

