Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης 

Μπορεί το αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500 να είναι το best seller EV της μάρκας, όμως η πλειοψηφία των αγοραστών δεν είναι ακόμα έτοιμη (ούτε και η πολιτεία) για αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα. Έτσι, οι Ιταλοί αποφάσισαν να φέρουν και μία υβριδική έκδοση του αγαπημένου μοντέλου, με σκοπό να εξυπηρετηθούν ακόμα περισσότεροι.

Μια νέα γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο Mirafiori λειτουργεί ήδη και κατασκευάζει επί του παρόντος αυτοκίνητα προπαραγωγής με τα πρώτα οχήματα πελατών να αρχίζουν να βγαίνουν από τη γραμμή συναρμολόγησης τον Νοέμβριο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat, Olivier Francois, περιγράφει το νέο υβριδικό μοντέλο ως «το 500 για πραγματικούς ανθρώπους, το ρεαλιστικό 500» με την τιμή του να ξεκινά από 17.000 ευρώ στην Ιταλία, ενώ θα προσφέρεται σε hatchback, κάμπριο και διάταξη 3+1 με μια πρόσθετη πίσω ανοιγόμενη πόρτα στην πλευρά του συνοδηγού.

Παρόλο που η πλατφόρμα δεν είχε αρχικά σχεδιαστεί για να φιλοξενήσει κινητήρα εσωτερικής καύσης, το 500 διαθέτει τώρα μια μικρή τρικύλινδρη μονάδα 1λτ. με τη μορφή μιας ήπιας υβριδικής μονάδας που αποδίδει 70 ίππους. Αυτός ο κινητήρας της οικογένειας FireFly συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, χωρίς να υπάρχει ακόμη αναφορά για αυτόματη επιλογή.

Οπτικά, οι υβριδικές εκδόσεις και οι ηλεκτρικές εκδόσεις είναι σχεδόν πανομοιότυπες, εκτός από ένα οριζόντιο πτερύγιο της μπροστινής μάσκας που προστίθεται για την ψύξη του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το λανσάρισμα του 500 Hybrid έρχεται σε μια εποχή που η Stellantis ανησυχεί ότι μπορεί να χρειαστεί να μειώσει την παραγωγή βενζινοκίνητων οχημάτων για να αποφύγει τα πρόστιμα της ΕΕ για υπέρβαση των στόχων εκπομπών ρύπων σε επίπεδο στόλου. Η μητρική εταιρεία της Fiat έχει προθεσμία μέχρι το τέλος του 2027 για να συμμορφωθεί με τους πρόσφατα επιβληθέντες κανονισμούς. Κατά ειρωνικό τρόπο, αν το μοντέλο βενζίνης είναι επιτυχημένο στις πωλήσεις, θα μπορούσε να κάνει πιο δύσκολη την επίτευξη αυτών των στόχων αυξάνοντας τις μέσες εκπομπές CO₂. Η Stellantis θα πρέπει να αυξήσει τις πωλήσεις EV για να αντισταθμίσει τις πρόσθετες εκπομπές και να αποφύγει τις κυρώσεις.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης