Το 77,2% των παραπόνων και των καταγγελιών που έφθασαν στον Συνήγορο του Καταναλωτή το 2010 διευθετήθηκε υπέρ των καταναλωτών.

Όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση της Αρχής για το 2010, η λειτουργία του Συνηγόρου του Καταναλωτή προβάλει την ηθική διάσταση της λειτουργίας της αγοράς, προωθώντας τη συμβιβαστική επίλυση, με εξωδικαστικό τρόπο, των καταναλωτικών διαφορών στη βάση των καταστατικών αρχών της διαφάνειας, της εκατέρωθεν ακρόασης και της αμεροληψίας.

Από την έκθεση προκύπτει ότι ανά εμπορικό κλάδο το ποσοστό επίλυσης υπέρ καταναλωτή διαμορφώνεται ως εξής: Υπηρεσίες Ταχυδρομείων και Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες 89,3 %, Μονάδες Αδυνατίσματος και Επιχειρήσεις Γυμναστηρίων 87,5 %, Καταναλωτικά Αγαθά 77,0 %, Υπηρεσίες Μεταφορών 74,5 %, Αντιπροσωπείες Αυτοκινήτων και Μοτοσικλετών 74,4 %, Υπηρεσίες Εκπαίδευσης 73,9 %, Υπηρεσίες Τουρισμού 69,6 %, Υποδομές Ενέργειας και Νερού 63,9 %, Ασφαλιστικές Εταιρείες 63,3 %, Τράπεζες 60,1 %, Γενικές Καταναλωτικές Υπηρεσίες 59,7 % και Υπηρεσίες Υγείας 23,1 %.

Συνολικά, τα ποσά που έλαβαν εντός του 2010 οι καταναλωτές με τη βοήθεια του Συνηγόρου ήταν 23.559.375 ευρώ, αν και θα πρέπει να σημειωθεί ότι αρκετές από τις υποθέσεις δεν έχουν τελεσφορήσει ακόμη.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση της ανεξάρτητης Αρχής για το 2010, είναι σημαντική η αύξηση της επισκεψιμότητας του διαδικτυακού τόπου του Συνηγόρου του Καταναλωτή, ο οποίος στη διάρκεια του 2010 δέχθηκε κατά 46% περισσότερες επισκέψεις ανά μήνα σε σχέση με το 2009.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης