Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η πρώτη ηλεκτρική Ferrari στην ιστορία έρχεται τον Οκτώβριο με την εταιρεία να έχει δηλώσει ότι το πρώτο της EV θα έχει τη δική του «ηχητική υπογραφή». Μάλιστα νωρίτερα φέτος, ένας youtuber βιντεοσκόπησε ένα πρωτότυπο Ferrari EV να κινείται γύρω από το Maranello κάνοντας έναν ήχο που μοιάζει με ήχο βενζινοκινητήρα. Τώρα, χάρη σε δύο πρόσφατες αιτήσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, γνωρίζουμε ότι η Ferrari εργάζεται πάνω σε ένα εικονικό σύστημα αλλαγής ταχυτήτων για τα EV της.

Το ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αναφέρεται σε σύστημα για ηλεκτρικό όχημα που χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα για να προσομοιώνει την απόδοση ροπής ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης και τις αλλαγές ταχυτήτων ενός γραναζωτού κιβωτίου ταχυτήτων. Η έξοδος ροπής από τον κινητήρα καθορίζεται από τη θέση του πεντάλ του γκαζιού και της επιλεγμένης ψεύτικης σχέσης στο κιβώτιο. Μάλιστα ο οδηγός θα μπορεί να ανεβοκατεβάζει ταχύτητες μέσω των paddles στο τιμόνι.

Το άλλο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας περιγράφει ένα σύστημα ελέγχου ήχου για ένα τέτοιο EV, με εσωτερικά και εξωτερικά ηχεία που αναπαράγουν έναν ψηφιακά παραγόμενο ήχο που αντιστοιχεί σε ένα εικονικό κινητήρα και ένα κιβώτιο ταχυτήτων. Ο ήχος μπορεί να είναι «ιστορικός, σύγχρονος ή φουτουριστικός, γεμάτος αδρεναλίνη, χαλαρός» με βάση τις προτιμήσεις του οδηγού, ενώ το σύστημα διαθέτει επίσης ειδικούς ήχους για τις αλλαγές ταχυτήτων.

Έτσι, η Ferrari εργάζεται πάνω σε ένα σύστημα προσομοίωσης κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα, και το σύστημα μπορεί να μιμηθεί ιστορικούς κινητήρες. Η εταιρεία έχει δηλώσει ξανά και ξανά ότι θέλει τα EV της να ταιριάζουν με τη συναισθηματική εμπειρία των παραδοσιακών, εσωτερικής καύσης αυτοκινήτων της, και αυτό το σύστημα φαίνεται να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να το πετύχει.

Η Hyundai ήταν η πρώτη που εφάρμοσε ένα τέτοιο σύστημα σε ένα EV, μιμούμενη έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο με 8.000 στροφές ανά λεπτό και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ ταχυτήτων στο Ioniq 5 N.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης