Τα αυτόματα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης προσφέρονται ήδη στον προαιρετικό εξοπλισμό αρκετών μοντέλων και από το 2014 θα συμπεριλαμβάνονται στη λίστα αξιολόγησης του EuroNCAP για τα επίπεδα ασφάλειας των επιβατικών οχημάτων. 

Ο ευρωπαϊκός οργανισμός, ο οποίος κάνει τις δοκιμές πρόσκρουσης όλων των νέων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη γηραιά ήπειρο, ξεκίνησε ήδη την αξιολόγηση των συστημάτων (Autonomous Emergency Braking ή ΑΕΒ) σε οκτώ μοντέλα.

Το Euro NCAP διαχώρισε τα συστήματα σε δύο κατηγορίες. Η πρώτη περιλαμβάνει αυτά που ενεργοποιούνται σε χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη και χαρακτηρίζονται ΑΕΒ City και η δεύτερη αυτά που ενεργοποιούνται σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου (Inter-Urban AEB). Η βαθμολογία γίνεται σε μια κλίμακα από το 0 έως το 3 και ανάλογα με αυτήν κάθε αυτοκίνητο λαμβάνει τον χαρακτηρισμό «οριακό», «επαρκές», «καλό».

Τα αποτελέσματα στην κατηγορία AEB City είναι:
Mercedes Benz E-Class (PRE-SAFE Brake): 3,0 – Καλό
Volvo V40 (City Safety & Collision Warning with Full Auto-Brake): 2,9 – Καλό
Mitsubishi Outlander (Forward Collision Mitigation): 2,1 – Καλό
Volvo XC60 (City Safety): 1,9 – Επαρκές
Fiat 500L (City Brake Control): 1,8 – Επαρκές
Ford Focus (Active City Stop): 1,7 – Επαρκές

Και τα αποτελέσματα στην κατηγορία Inter-Urban AEB:
Mercedes Benz E-Class (PRE-SAFE Brake): 2,7 – Καλό
Volvo V40 (City Safety & Collision Warning with Full Auto-Brake): 2,6 – Καλό
Volkswagen Golf (Front Assist): 2,2 – Καλό
Mitsubishi Outlander (Forward Collision Mitigation): 1,9 – Επαρκές
Honda Civic (Collision Mitigation Brake System): 0,44 – Οριακό


Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης