Ακόμη θυμάμαι την πρώτη εμπειρία με Type R. Και πώς να την ξεχάσεις δηλαδή… Απόλυτο και όπως κάθε τι απόλυτο έχει φανατικούς φίλους και ορισμένους εχθρούς. Καθόλη τη διαδρομή του ανθρώπινου είδους, άλλωστε, όλοι οι χαρισματικοί άνδρες ή γυναίκες ήταν μέλη αυτής της μικρής κοινωνικής κάστας. Επιτρέψτε μου τον παραλληλισμό, καθώς, κατ’ εμέ μερικά τετράτροχα αποκτούν αίφνης ψυχή. Δεν ανήκουν στην κατηγορία του παγωμένου και συνάμα άψυχου μετάλλου. Του πράγματος. Μερικά οχήματα, σου μιλάνε στην καρδιά. Τα αισθάνεσαι ζωντανά. Έχουν χαρακτήρα. Σε αυτή την κλειστή «παρέα» το Honda Civic Type R κατέχει περίοπτη θέση. Δικαιότατα, θα προσέθετα, μάλιστα.

Διαθέτει χαρακτήρα και το αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη στιγμή. Με το πρώτο βλέμμα, την πρώτη επαφή. Από το άνοιγμα της πόρτας και την είσοδο στο εκπληκτικό μπάκετ με την επιγραφή Type R στην πλάτη. Αντιλαμβάνεσαι άμεσα πως η σχέση που θα αναπτυχθεί, έστω και για μόλις μια εβδομάδα θα είναι ιδιάζουσα. Νιώθεις, ότι δεν πρόκειται απλά για ένα όχημα μεταφοράς από το σημείο εκκίνησης στον τόπο προορισμού. Έχεις απέναντί σου ένα επικείμενο, φίλο, σύντροφο. Δεν ζητάει πολλά. Σεβασμό στους νόμους της φυσικής, οι οποίοι ξαφνικά όμως… αμβλύνονται καθώς και ιδιαίτερη προσοχή στο ταχύμετρο διότι το… αυτόφωρο καραδοκεί σε κάθε παρεκτροπή.

Η Honda κατάφερε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που με τη σειρά του έγραψε ιστορία. Και όλα αυτά σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Το Type R έχει ήδη το δικό του κλαμπ αλλά και τη δική του θέση στην ιστορία της αυτοκίνησης. Αφήνοντας αναλλοίωτη τη «φόρμουλα» της επιτυχίας, δηλαδή το εκπληκτικό δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα, φαίνεται έτοιμο με το ολοκαίνουργιο «κουστούμι» του να γράψει νέες σελίδες δόξας. Το φοβερό της ιστορίας, μάλιστα, είναι πως αν θα μπορούσε να προσάψει κανείς ένα ψεγάδι στην προηγούμενη έκδοση θα ήταν το ντιζάιν. Τόσο στην εξωτερική εμφάνιση όσο και στον… εσωτερικό του κόσμο. Με όλους αυτούς διαφωνώ κάθετα. Για να διευκρινίσω τη θέση μου, αυτό το σχόλιο. Στην προηγούμενη παρουσίαση του Type R, είχα προτρέψει όλους όσοι ανήκουν στους «εραστές» της αμιγούς οδηγικής φυλής να το αποκτήσουν ακόμα και μεταχειρισμένο. Όλοι όσοι «κολλάνε» με πράγματα… ποταπά, όπως η εξωτερική εμφάνιση και τον εσωτερικό διάκοσμο δεν έχουν κατανοήσει την ίδια την ύπαρξη του Type R. Το γεγονός, δηλαδή, ότι αποτελεί μια από τις ελάχιστες μηχανές παραγωγής αδρεναλίνης. Το «κολλητό» σου στις όποιες διαδρομές επιλεχθούν. Το μέσο να… ψυχανεμίζεσαι, να έχεις μόνιμα ζωγραφισμένο στο πρόσωπο ένα περίεργο χαμόγελο.

Στην εμφάνιση, λοιπόν, το νέο Civic πέρασε μπροστά από την εποχή του. Σχέδιο βγαλμένο από τα… μελλούμενα. Ιδίως στο εσωτερικό του. Δεν μοιάζει να ακολουθεί τις «ντιρεκτίβες» της υπόλοιπης Ιαπωνικής σχολής. Θα έλεγε κανείς ότι μπορεί δια μέσω του νέου Civic να ρίξει μια κλεφτή ματιά στο μέλλον. Υπερσύγχρονο. Αλλά συνάμα και εργονομικό. Όλες οι πληροφορίες που χρειάζεται ο χειριστής του βρίσκονται εμπρός στα μάτια του. Δεν του αποσπούν την προσοχή από αυτό που το εν λόγο αυτοκίνητο δημιουργήθηκε. Την οδήγησή του. Ακόμα και ο διζωνικός κλιματισμός έχει τη ρύθμιση της πλευράς του συνοδηγού στο… χερούλι του. Δεν μπερδεύεσαι εσύ με το τι θέλει ο άλλος. Το ρυθμίζει μόνος του. Πρωτότυπη και ιδιαίτερα πρακτική λύση. Αυτός, δε, ο συνδυασμός κόκκινου-μαύρου στο εσωτερικό και τα όργανα, απλώς… σκοτώνει. Και εξωτερικά, όμως, το νέο Civic δε περνά απαρατήρητο. Το Type R, μάλιστα, καταφέρνει χωρίς… τυμπανοκρουσίες και σχεδιαστικές ακρότητες να μαγνητίζει το βλέμμα.

Όλα τα λεφτά, πάντως, παραμένουν στο κινητήριο σύνολο. Ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός αποτελεί την πεμπτουσία και αυτού του Type R. Πρωταγωνιστεί με την απόδοση και τη χροιά του όταν δουλεύει «υπερωρίες» εκεί ψηλά στην γειτονιά των 8 χιλιάδες και βάλε στροφών.             

Με 201 ίππους ο Κ20 αποτελεί την φυσική εξέλιξη του προηγούμενου. Διατηρεί το σύστημα VTEC μεταβλητής βύθισης και διάρκειας βαλβίδων και στους δύο εκκεντροφόρους, που διαθέτουν δύο αμύγδαλα ανά κύλινδρο, ενώ ο εισαγωγής έχει και συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό. Όμως οι εκκεντροφόροι είναι νέας σχεδίασης, έτσι ώστε η αλλαγή από το μικρό στο μεγάλο αμύγδαλο να είναι πιο ομαλή, κάτι που ίσως στενοχωρεί τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς, όμως, με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται βελτίωση στην απόκριση στις χαμηλές στροφές. Απόρροια αυτής της αλλαγή είναι ότι αποδίδεται το 90% της ροπής από τις 2.500 στροφές, ήτοι 500 λιγότερες σε σχέση με τον προηγούμενο.

Στο δρόμο θέλει προσοχή. Παρασύρεσαι εύκολα από τις «σειρήνες». Τις δύο απολήξεις της εξάτμισης. Ο ήχος που εκπέμπουν σε τρελαίνει. Το πιέζεις για να «ρεβάρει» μόνιμα κοντά στον κόφτη. 1η, 2α, 3η και… αυτόφωρο. Το σφιχτό σε διάταξη σαζμάν δένει άψογα με το βαρύτερο «κορμί». Οι στροφές γίνονται ευθείες και η ζωή αποκτά χρώμα. Σε προκαλεί να βρεις τα όρια του. Μόλις απενεργοποιήσεις τον ηλεκτρονικό αδελφό αντιλαμβάνεσαι άμεσα τα τεράστια περιθώρια του σασί και του γενικότερου στησίματος. Μια ωδή στους πιστούς της οδήγησης. Και μάλιστα, με κόστος κτήσης στη γειτονιά των 30 χιλιάδων. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από τη Honda για το άσπαστο Type R.

Υ.Γ. Αν το «σπάσεις» σου απονέμεται μετά τιμών ο τίτλος του «σιδεροφάγου».  

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

Το Type R ή το ερωτεύεσαι ή το μισείς. Το λάτρεψα, ρωτήστε όμως και τη μάνα μου. «Πολύ σκληρό ρε Νίκο μου». Ο κινητήρας διαμάντι είναι πλέον ζωντανός από πολύ χαμηλά, ενώ ψηλά «κεντάει» ως άλλη ραπτομηχανή της Singer. Η εξωτερική και εσωτερική του εμφάνιση.   

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

HONDA CIVIC TYPE R

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.998cc

ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ-ΒΑΛΒΙΔΕΣ   4-16

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ  201/7.800

ΡΟΠΗ 19,2Kgm/6.200

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ   235km

0-100 km/h  6,6sec

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ  Ανεξάρτητη ανάρτηση, γόνατα τύπου Μακ Φέρσον.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ  Γόνατα Μακ Φέρσον

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Ράβδος torsion

ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων

ΦΡΕΝΑ   Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός – δίσκοι πίσω

ΒΑΡΟΣ  1.200

ΜΗΚΟΣ/ΠΛΑΤΟΣ/ΥΨΟΣ 4.248mm / 1.765mm / 1.460mm

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ   2.635

ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ    485Lit.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ  9,1 Lit/100km  

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης