Το φιλόδοξο πρόγραμμα του Ιδρύματος της FIA θέτει όρους για οικονομία καυσίμου και  περιορισμό της ρύπανσης από τα αυτοκίνητα.

Το Ίδρυμα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου- FIA Foundation, σε συνεργασία με τρεις μεγάλους διεθνείς οργανισμούς, ανέλαβε πρωτοβουλίες με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και την οικονομία καυσίμου, ώστε να μειώσει κατά 50% τις εκπομπές των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, από τα αυτοκίνητα.

Σε συνεργασία με το Πρόγραμμα Περιβάλλοντος του ΟΗΕ (UNEP), το Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA) και τη  Διεθνή Ένωση Μεταφορών (ITF), το Ίδρυμα της FIA παρουσίασε το φιλόδοξο πρόγραμμα  «50 by 50» από την έκθεση Αυτοκινήτου στη Γενεύη στα Μέσα Ενημέρωσης και στους εκπροσώπους της βιομηχανίας αυτοκινήτου.  

Οι οργανώσεις καλούν τη βιομηχανία αυτοκινήτου για υιοθέτηση χάρτη  παγκόσμιας οικονομίας καυσίμου που θα ξεκινήσει άμεσα και θα ενσωματωθεί σε χρηματοδοτική στήριξη για την αυτοκινητοβιομηχανία.

 

Η «Παγκόσμια Πρωτοβουλία για την οικονομία καυσίμου 50-50» (GFEI) τονίζει ότι  είναι δυνατόν να επιτευχθεί:

-Εφαρμογή φιλόδοξου προγράμματος σε ολόκληρο τον κόσμο για ετήσια εξοικονόμηση  έξι δισ βαρελιών πετρελαίου και δύο γιγατόνων διοξειδίου του άνθρακα -CO2. Αυτό ισοδυναμεί σήμερα με το 50% των συνολικών ετήσιων εκπομπών στην ΕΕ.

 -Οι εταίροι έχουν θέσει ριζικό αλλά επιτεύξιμο πρόγραμμα-στόχο, το οποίο θα παρουσιάσει σε μια σειρά βασικών ενδιαφερομένων θεμάτων μέσα από διάφορα γεγονότα σε αυτή τη χρονιά.

Η έκθεση παρουσιάζει τους τρόπους για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων ανά χιλιόμετρο κατά 50 τοις εκατό έως το 2050 – με ενδιάμεσους στόχους για το 2020 και το 2030 – σύμφωνα με τις υποδείξεις που διατυπώνονται από τη διακυβερνητική επιτροπή για την Αλλαγή του Κλίματος (IPCC).

 

Δείχνει ότι σε όλο τον κόσμο, ο στόλος αυτοκινήτων θα τριπλασιαστεί έως το 2050, με σοβαρές συνέπειες για την παγκόσμια προσπάθεια για την αντιμετώπιση της αλλαγής του κλίματος. Αν δεν μειωθούν οι εκπομπές των μεταφορών και δεν βελτιωθεί η οικονομία καυσίμου, το πρόβλημα καθίσταται επείγουσα παγκόσμια προτεραιότητα με άμεση αντιμετώπιση.

Με τους φορείς της  βιομηχανίας αυτοκινήτου να εμφανίζονται θετικοί στα τελευταία πακέτα οικονομικής στήριξης, η πρωτοβουλία δίνει συγκεκριμένες λύσεις για να αλλάξει τον κόσμο για καθαρότερα και αποδοτικότερα οχήματα.

Οι στόχοι  θα πρέπει να είναι εφικτοί μόνο με τη χρήση υφιστάμενων όσον αφορά στη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας, όπως δηλ. οι καλύτερες τεχνολογίες κινητήρων και συστήματα μετάδοσης, πιο αποτελεσματικά εξαρτήματα, όπως τα ελαστικά τα ελαφρύτερα υλικά κα. Οι στόχοι για το 2009 περιλαμβάνουν:

–           Ανάπτυξη περιφερειακών συνεργασιών  στην Ευρώπη, Βόρεια Αμερική, Λατινική Αμερική και στην Ασία – προς την πολιτική συνεργασία με τις περιφερειακές ομάδες και μεμονωμένων χωρών.

–           Ξεκινώντας τέσσερα εθνικά πιλοτικά έργα σε διάφορες περιοχές σε όλο τον κόσμο για την υποστήριξη των χωρών με την ανάπτυξη της εθνικής πολιτικής  οικονομίας καυσίμου.

–           Οι πρωτοβουλίες θα περιλαμβάνει επίσης ένα διαδραστικό εργαλείο για την ανάπτυξη της πολιτικής της οικονομίας καυσίμου.

–           Ανάπτυξη βάσης δεδομένων για την οικονομία καυσίμου με πληροφορίες, ενημερωτικό υλικό και ιστοσελίδα (www.50by50campaign.org).

–           Συμμετοχή με διαδικασία του ΟΗΕ και της G8.

–           Η GFEI έχει ξεκινήσει συνεργασία με Κυβερνήσεις, την αυτοκινητοβιομηχανία και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Στην έκθεση περιγράφονται μια σειρά από μέτρα για να επιτευχθεί μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, χωρίς υπερβολικές δαπάνες για νέες τεχνολογίες.

Τα μέτρα περιλαμβάνουν: ανάπτυξη πιο συντονισμένων πολιτικών για την οικονομία καυσίμου σε διάφορες χώρες του κόσμου με μακροπρόθεσμους στόχους για την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές CO2 και ένα πιο σταθερό περιβάλλον πολιτικής για τη βιομηχανία επενδύσεων.

«Υβριδοποίηση» πολύ ευρύτερου φάσματος οχημάτων σε συνδυασμό με βελτιώσεις στους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, μείωση του βάρους του αυτοκινήτου και η βελτίωση της αεροδυναμικής.

 

– Βελτίωση των προγραμμάτων για τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται ήδη, τα οποία θα συμπεριλαμβάνουν πιο αποτελεσματική χρήση προϊόντων  μετά την αγορά όπως στην αντικατάσταση των ελαστικών, στην καλύτερη διαχείριση της κινητικότητας σε αστικό περιβάλλον, στη βελτίωση της διαχείρισης της κυκλοφορίας,  καυσίμων ή εκπομπών CO2 και στην οικονομία που βασίζεται διαφοροποίηση των φόρων επί των οχημάτων, κα.

Μεταξύ άλλων συστάσεων, η έκθεση ζητά τη βελτίωση της ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2.. Για παράδειγμα, ορισμένες δοκιμές απόδοσης των καυσίμων δεν αντικατοπτρίζουν με ακρίβεια  τη μέση κατανάλωση καυσίμου.

Παράλληλα, θα πρέπει να ενθαρρυνθούν οι πρακτικές οδήγησης με υψηλή απόδοση καυσίμου –μέγιστη οικονομία.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης