“Μ”εγάλες προσδοκίες από την BMW M1000RR

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 15 Σεπτεμβρίου 2022, 11:30
“Μ”εγάλες προσδοκίες από την BMW M1000RR

του Δημήτρη Διατσίδη

Φωτογραφία: Mirco Lazzari, Raffaela Gianolla, Alessandro Giberti, Giuseppe Piazzola


Οδηγούμε στις πίστες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP, την #1 μοτοσυκλέτα της BMW που περήφανα φέρει το γράμμα “Μ” στα φέρινγκ της, τονίζοντας το ότι πρόκειται για μια ιδιαίτερη κατασκευή!

Όσοι γνωρίζουν το γράμμα “Μ”, από τα αυτοκίνητα της BMW, ξέρουν ότι είναι συνώνυμο της τεχνογνωσίας του εργοστασίου στον τομέα των απόλυτων επιδόσεων και της οδηγικής διασκέδασης!

Η πιο δυνατή BMW superbike παραγωγής που φτιάχτηκε ποτέ, με 212 ίππους και βάρος μόλις 192 kg (γεμάτη), “γδύθηκε” ακόμη περισσότερο για τις ανάγκες του MotoGP (όπου είναι το SafetyBike) και έχασε μερικά κιλά με την αφαίρεση των φλας, των καθρεπτών, της βάσης πινακίδας, αλλά και με την προσθήκη ελαφρύτερων μαρσπιέ Alpha racing και άλλων λεπτομερειών, ενώ με την ολόσωμη εξάτμιση από τιτάνιο, της Akrapovic το μοτέρ αναπνέει ακόμη καλύτερα.

Για να θυμηθούμε εν τάχει τα στοιχεία της, να πούμε ότι ο υγρόψυκτος, τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας με τεχνολογία BMW ShiftCam για μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και μεταβλητή βύθιση, αποδίδει τη μέγιστη ισχύ των 212 ίππων στις 14,500 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή των 113 Nm αποδίδεται στις 11,000 σ.α.λ. Πέρα από το ανώτατο όριο περιστροφής που έχει αυξηθεί στις 15,100 σ.α.λ., ο κινητήρας της M RR περιλαμβάνει εκτενείς βελτιστοποιήσεις όπως νέα σφυρήλατα πιστόνια 2 ελατηρίων της Mahle, προσαρμοζόμενους θαλάμους καύσης, συμπίεση αυξημένη στα 13.5:1, μεγαλύτερες και ελαφρύτερες μπιέλες της Pankl από τιτάνιο, λεπτότερα και ελαφρύτερα κοκκοράκια, επανασχεδιασμένους αυλούς εισαγωγής μηχανουργικής κατεργασίας με νέα γεωμετρία και βελτιστοποιημένους εκκεντροφόρους και περιοχή εισαγωγής και σαν να μην έφθαναν όλα αυτά η τελική μετάδοση είναι κοντύτερη δίνοντας ακόμη πιο εκρηκτική επιτάχυνση!

Τα “M winglets” (αεροδυναμικά φτεράκια) είναι ίσως το σήμα κατατεθέν αυτής της μοτοσυκλέτας, τα οποία εξελίχθηκαν κατά τη διάρκεια εντατικών δοκιμών στην πίστα και στην αεροδυναμική σήραγγα του BMW Group, κατασκευάζονται από διάφανο ανθρακόνημα και παράγουν αεροδυναμική πίεση και κατά συνέπεια πρόσθετα κάθετα φορτία στους τροχούς. Στα 300 χλμ/ώρα η κάθετη δύναμη είναι 16.3 κιλά και η λειτουργικότητα των φτερών είναι αισθητή και στις στροφές και στο φρενάρισμα.

Το πλαίσιο της M RR είναι από αλουμίνιο και συνεργάζεται με ανάποδο πιρούνι της Ιταλικής Marzocchi μπροστά, ενώ πίσω υπάρχει Full Floater Pro με μπλε ελατήριο. To ψαλίδι είναι 12 χιλιοστά μακρύτερο, ώστε να μπορεί να βάζει καλύτερα στην άσφαλτο την εξτρά δύναμη που δίνει το μοτέρ.

Στον τομέα των φρένων, έχουμε φρένα M για πρώτη φορά στην BMW Motorrad και ανθρακονημάτινους τροχούς M. Τα M Brakes εξελίχθηκαν σε συνεργασία με την Ιαπωνική Nissin!

Στις πίστες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος λοιπόν και ήδη οδηγήσαμε την M1000RR από πέρυσι σε 17 διαφορετικές πίστες. Το πρώτο πράγμα που μας έχει εντυπωσιάσει είναι η ποιότητα των φρένων, είτε χρειάστηκαν να δουλέψουν σκληρά, όπως στο τέλος της ευθείας της Βαρκελώνης, του Κατάρ, της Αυστρίας, είτε σε άλλα σημεία δυνατών φρένων από μικρότερες τελικές. Σε κάθε περίπτωση δεν έδειξαν κανένα σημείο κόπωσης, με φοβερή απόδοση, ενώ συγχρόνως έδιναν φοβερή αίσθηση, πράγμα που είναι ιδιαίτερα σημαντικό.

Έπειτα το σύνολο αναρτήσεων και πλαισίου αποδεικνύεται άψογο, με τρομερή σταθερότητα και πάρα πολύ καλή ισορροπία της μοτοσυκλέτας, που σου επιτρέπει να κρατάς μια πολύ υψηλή ταχύτητα. Σίγουρα σε όλη αυτή τη συμπεριφορά παίζουν ρόλο και τα φτερά που κάνουν την Μ πολύ σταθερή στην είσοδο της στροφής, ενώ δεν γίνεται πολύ αισθητή η περισσότερη δύναμη που χρειάζεται να βάλεις στις αλλαγές κατεύθυνσης στα εσάκια των πιστών. Το μικρότερο βάρος εδώ είναι καλός βοηθός.

Το τρίπτυχο: μικρότερο βάρος, περισσότερη δύναμη, κοντύτερο γρανάζωμα, δίνει κυριολεκτικά καταιγιστική επιτάχυνση και σε αυτόν τον τομέα είναι που όλες οι μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές στο μοτέρ δίνουν μια συνολική μοναδική ευχαρίστηση και προσφέρουν τελικά την αίσθηση ότι οδηγείς πράγματι μια “Μ”, κάτι ξεχωριστό! Οι μεγάλες προσδοκίες που αφήνει το όνομα εκπληρώνονται στο ακέραιο με αυτήν την μοτοσυκλέτα!

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 15 Σεπτεμβρίου 2022, 11:53