του Δημήτρη Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η MV Agusta ήταν μια από τις 4 μεγάλες εταιρίες που δεν συμμετείχαν στη Διεθνή Έκθεση EICMA του Μιλάνο, αλλά την πρώτη ημέρα της Έκθεσης προσκάλεσε λίγους δημοσιογράφους από όλον τον κόσμο στο κτίριο που έχει την κεντρική της Έκθεση μοτοσυκλετών, μέσα στην πόλη, για δύο παρουσιάσεις των μοντέλων που σηματοδοτούν μάλιστα τη μετάβασή της στον όμιλο της ΚΤΜ.

Η πρώτη από τις δύο μοτοσυκλέτες που παρουσιάστηκαν, με τον 15 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Giacomo Agostini να είναι ο επίσημος τιμώμενος, είναι η Superveloce 1000 Serie Oro, για την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ!

Η δεύτερη είναι μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα που θα δει το φως της παραγωγής τα επόμενα χρόνια, χωρίς να δοθεί συγκεκριμένο χρονικό όριο. Είναι η MV Agusta 921 S concept που θέλει να συνδυάσει το στυλ του παρελθόντος με την τεχνολογία του μέλλοντος. “Δεν είναι μια άσκηση για το στυλ,αλλά περισσότερο μια πρόγευση μιας νέας κατηγορίας μοτοσυκλετών που θα εξελιχθεί και θα παρουσιαστεί τα επόμενα χρόνια”,λένε οι Ιταλοί και οι Ρώσοι ιδιοκτήτες της θρυλικής μάρκας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κληρονομιά της MV Agusta είναι το σημείο αφετηρίας και οι ρίζες της βρίσκονται στη δεκαετία του ’70, όταν η MV Agusta είχε εξελίξει πολλά μοντέλα που ακόμη αντέχουν στο χρόνο από πλευράς σχεδιασμού.

Η έμπνευση ήρθε από την MV Agusta 750S του 1973

Το σχέδιο 921 ξεκίνησε την περασμένη Άνοιξη από τους Brian Gillen και Stephen Zache, που είδαν στην MV Agusta 750S του 1973 τη βάση για το μελλοντικό μοντέλο. Η πρόκληση ήταν να ξεφύγουν από το κλασικό πλαίσιο των ρετρό μοτοσυκλετών και να προτείνουν μια ρέπλικα τεχνολογικά προχωρημένη. Με αυτό το πνεύμα η 921 θα αποτελέσει ένα φόρο τιμής στην 750S, με προηγμένη αρχιτεκτονική στο σχεδιασμό.

Η γραμμή είναι πολύ οριζόντια, όπως οι café racers του ’60 και του ’70 και τα σχήματα είναι επίσης στις αναλογίες του παρελθόντος. Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο, που όμως ξενίζει λίγο και με τα όρθια όργανα και με το πίσω μέρος της σέλας. Βέβαια θα δούμε τι αλλαγές θα γίνουν στη διαδικασία για να βγει σε παραγωγή, αλλά τώρα βρίσκεται εδώ για να εντυπωσιάσει!

Ο κινητήρας είναι τετρακύλινδρος εν σειρά με 921 κ.εκ., από τα οποία αποδίδονται μόλις 115.5 ίπποι στις 10,000 σ.α.λ., ενώ η ροπή είναι στα 11.9 kgm στις 7,000 σ.α.λ. Το πλαίσιο είναι η κλασική πια λύση της εταιρίας με συνδυασμό χωροδικτυώματος από ατσάλι, με πλαϊνά από αλουμίνιο. Το βάρος είναι στα 205 κιλά άδεια, ενώ φρένα και αναρτήσεις προέρχονται από τις Brembo & Ohlins αντίστοιχα.

Η άποψή μας είναι ότι ναι, σχεδιαστικά ξεφεύγει από άλλες νεο-ρετρό προσπάθειες, αλλά τελικά δεν φέρνει κάτι είτε επαναστατικό, είτε πολύ εντυπωσιακό. Θα περιμένουμε το πως θα εξελιχθεί το σχέδιο και τώρα μετά τις αλλαγές σε ιδιοκτησιακό καθεστώς, με την ισχυρή παρουσία της ΚΤΜ.

Ο απεσταλμένος μας δίπλα στην 921 S και μπροστά από την Superveloce 1000 Serie Oro

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης