Του Δημήτρη Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μπορεί οι κυβερνήσεις των Ευρωπαϊκών (περισσότερο) κρατών να προτείνουν την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, προτείνοντας ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον αυτοκίνησης, όμως τη στιγμή που το μέλημα είναι η μείωση ή ο μηδενισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα CO2 (από τον τομέα των μεταφορών) φαίνεται ότι υπάρχουν λύσεις για να συνεχίσουμε να οδηγούμε μοτοσυκλέτες με κραδασμούς και ήχο από την εξάτμιση.

Η λύση είναι τα συνθετικά καύσιμα που μπορούν να είναι σχεδόν όσο “πράσινα”, όσο η ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται για να κινηθούν οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Εδώ σε παρένθεση να πούμε ότι η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στον πλανήτη ευθύνεται για το 41% των εκπομπών CO2 ενώ όλος ο τομέας των μεταφορών για το 24%.

Έτσι λοιπόν ο στόχος των συνθετικών καυσίμων είναι να εξαφανίσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, χωρίς να χρειαστεί αλλαγή σε νέες τεχνολογίες οχημάτων. Και αυτό είναι σημαντικότερο για τη μοτοσυκλέτα, από ότι για το αυτοκίνητο, καθώς οι νέες ηλεκτρικές τεχνολογίες ουσιαστικά αυτοπεριορίζονται από την αυτονομία των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, ειδικά αν μιλήσουμε για ταξίδι ή χρήση σε πίστα, που και τα δύο αποτελούν πεμπτουσίες της οδήγησης των δίτροχων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα συνθετικά καύσιμα, χρησιμοποιούν το CO2  του αέρα, το συνδυάζουν με υδρογόνο και δημιουργούν τον αντικαταστάτη των ορυκτών καυσίμων. Εάν μάλιστα χρησιμοποιηθούν για την ηλεκτρόλυση φυσικές πηγές ενέργειας, όπως ανεμογεννήτριες, υδροηλεκτρικά ή ηλιακά πάνελ, η βιωσιμότητα είναι εφικτή, καθώς το παραγόμενο από τους κινητήρες CO2 που είναι λιγότερο, έχει απορροφηθεί από την ατμόσφαιρα στη διαδικασία παραγωγής του συνθετικού καυσίμου. Μιλάμε δηλαδή για μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Με τον τρόπο αυτό όχι μόνο θα βοηθηθεί η βιωσιμότητα του πλανήτη, αλλά θα προστατευτεί και από την απόσυρση και δημιουργία αποβλήτων, εάν όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαγορευόταν και καταστρεφόταν. Για να μην μιλήσουμε για το κόστος κατασκευής νέων υποδομών, εάν γινόταν μια καθολική επιβολή της ηλεκτροκίνησης.

Ήδη έχει αρχίσει η παραγωγή συνθετικών καυσίμων, που μάλιστα δεν μειώνουν την απόδοση των κινητήρων και η Porsche – μέλος του Γκρουπ της VW στο οποίο ανήκει και η  Ducati – όπως και η BMW, συνεργάζονται με εταιρίες στη Χιλή και τις ΗΠΑ αντίστοιχα, που παράγουν τέτοια καύσιμα.

Ας περιμένουν λοιπόν και η δικιά μας και αρκετές άλλες κυβερνήσεις που έχουν προαναγγείλει το “θάνατο” των κινητήρων εσωτερικής καύσης και την επιβολή υποχρεωτικής ηλεκτροκίνησης, να δουν τα οφέλη των συνθετικών καυσίμων, που θα δώσουν συνέχεια στη ζωή των μοτοσυκλετών που τα τελευταία 100 χρόνια μας συντροφεύουν. Άλλωστε στο σύνολο των εκπομπών CO2 από τον τομέα των μεταφορών – που είπαμε ότι παράγει μόνο το 24% – οι μοτοσυκλέτες και τα 3ροδα παράγουν το 3% αυτού, η αλλιώς το 0.72% της συνολικής παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα του πλανήτη!

Μάλιστα η συνύπαρξη με τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, ειδικά μέσα στις πόλεις, μπορεί να προσφέρει αυτή τη βιωσιμότητα για την οποία όλοι διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους και να μειώσει περαιτέρω αυτό το ήδη μικρό ποσοστό ρύπανσης.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης