Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος

Η BMW δεν είναι ξένη στη δημιουργία συστήματος ελέγχου των λειτουργιών ενός οχήματος χωρίς επαφή – μεΘα έρθει η στιγμή που δε θα υπάρχει κανένας διακόπτης στο τιμόνι, όλα θα γίνονται ανέπαφα! την κίνηση και μόνο του χεριού. Από το 2015 έχει τοποθετήσει σε μοντέλα αυτοκινήτων παρόμοια συστήματα, όπου οι οδηγός είναι σε θέση να ελέγχει διάφορα συστήματα απλά με την κίνηση των δαχτύλων του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πλέον, η Γερμανική φίρμα ετοιμάζεται να τοποθετήσει παρόμοιο σύστημα στις μοτοσικλέτες τις σύμφωνα με σχέδια πατέντας που κατατέθηκαν από την εταιρεία. Στα σχέδια εμφανίζεται ένα σύστημα το οποίο αποτελείται από πολλούς αισθητήρες στις δύο άκρες του τιμονιού και στους καθρέπτες. Χωρίς να χρειαστεί να βγάλεις τα χέρια σου από το τιμόνι θα μπορείς με συγκεκριμένες κινήσεις των δαχτύλων να ελέγξεις τα συστήματα της μοτοσικλέτας, όπως να ρυθμίσεις τον αυτόματο πιλότο, να αλλάξεις τη χαρτογράφηση στον κινητήρα ή να ελέγξεις τις πληροφορίες στην οθόνη.

Αυτό είναι το σχέδιο που κατατέθηκε από τη BMW για το σύστημα.

Με τα γάντια τι γίνεται;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένα από τα προβλήματα που ίσως προκύψουν είναι η χρήση γαντιών από τον αναβάτη. Το σύστημα θα Και οι φωνητικές εντολές είναι μια καλή λύσηπρέπει να ανιχνεύει την κίνηση μέσα από το γάντι ή απλά να τοποθετηθούν αισθητήρες και στα γάντια του οδηγού για να είναι πιο ακριβές το σύστημα.

Η αλήθεια είναι ότι με τόσα συστήματα που υπάρχουν πλέον στις μοτοσικλέτες οι διακόπτες γίνονται όλο και περισσότεροι αποσπώντας την προσοχή του αναβάτη. Με απλές κινήσεις των δαχτύλων ίσως βελτιωθεί η κατάσταση, αλλά αυτό μένει να το δούμε καθώς μπορεί από λύση στο πρόβλημα να γίνει απλά ένα ακόμα γκάτζετ στη φαρέτρα του κατασκευαστή.

Αισθητήρες κίνησης, φωνητικές εντολές... το μέλλον κρύβει πολλές ευχάριστες εκπλήξεις στη μοτοσικλέτα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιστροφή στις ρίζες του Dakar για το BMW GS

Η γιγάντια οθόνη 10,25 ιντσών του BMW R1250RT

Η φουτουριστική BMW D-05T εμπνευσμένη από την τεχνική origami

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης