Για να προσπεράσουμε το κακό παρελθόν και να κάνουμε μια νέα αρχή στο θέμα των ταξί, το Υπουργείο Μεταφορών δίνει κίνητρα στους ιδιοκτήτες τους για αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών και της εικόνας τους.
Στόχος είναι τελικά η εναρμόνισή τους με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και ο εξορθολογισμός της αμοιβής τους που θα οδηγήσουν στον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας τους για το δικό μας καλό και όχι μόνο.
Για τους λόγους αυτούς έγινε μια Συμφωνία Κυρίων μεταξύ της Ομοσπονδίας Ταξί Ελλάδος και του Υπουργείου με την οποία κάθε πλευρά αναλαμβάνει ορισμένες υποχρεώσεις.
Επιγραμματικά λοιπόν, αποφασίστηκε να μην αυξηθούν συντελεστές όπως η σημαία και η χαμηλότερη διαδρομή, να μην αυξηθεί ο συντελεστής της μεταφοράς από και προς τα αεροδρόμια και τα λιμάνια, ούτε ο συντελεστής των αποσκευών στα αεροδρόμια και στα λιμάνια. Όμως θα αυξηθεί η μονή ταρίφα κατά 9,9% (ανά εξάμηνο: Μάιος 2009, Νοέμβριος 2009 και Μάιος 2010).
Αποφασίστηκε ακόμα -πιλοτικά- να τους επιτραπεί η είσοδος στις εκτός δακτυλίου λεωφορειολωρίδες και να αυξηθεί το κόστος του τηλεφωνικού ραντεβού από 2,80 ευρώ που είναι σήμερα σε 3-5 ευρώ.
Από τη δική της πλευρά η Ομοσπονδία Ταξί Ελλάδος θα πρέπει να φροντίσει ώστε να εφοδιαστούν τα αυτοκίνητα με ένα ειδικό μηχάνημα και GPS (με τη χρηματοδότηση της πολιτείας).
Το μηχάνημα θα ενεργοποιείται με ειδική κάρτα που θα φέρει τα στοιχεία του οδηγού, του ιδιοκτήτη και του αυτοκινήτου. Θα εκδίδει αποδείξεις, θα υποδεικνύει τη συντομότερη διαδρομή, θα εγγυάται την ασφάλεια του οδηγού και του πελάτη, θα συμβάλει αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της μαύρης εργασίας και των λαθραίων ταξί.
Επίσης το όνομα του οδηγού θα πρέπει να είναι σε ειδική θήκη τοποθετημένο σε ευδιάκριτη θέση στο μπροστινό μέρος του οχήματος.

