Aν η ηλεκτροκίνηση αποτυπωνόταν σε ένα φανταστικό χωροδικτύωμα, το Cupra Born, νομοτελειακά θα κάλυπτε όλο το πλέγμα. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της πιο φρέσκιας φίρμας στον χώρο των αυτοκινητοβιομηχανιών μπορεί να περηφανεύεται ότι έχει ουδέτερο αποτύπωμα CO2 από την αρχή της παραγωγής του (η ενέργεια για την κατασκευή του αντλείται από ανανεώσιμες πηγές), ενώ πλήθος από τα υλικά που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό του προέρχονται από ανακυκλωμένα πλαστικά από τις θάλασσες της Μεσογείου.

Με καταγωγή από την Ισπανία το νέο Born – που η σχεδίαση του έγινε εξ ολοκλήρου στην μεσογειακή Βαρκελώνη – μετακόμισε στη Γερμανία για την παραγωγή του στη μαμά VW και το εργοστάσιο της στο Zwickau .

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Mε σχεδίαση που κατακλύζεται από τολμηρές γραμμές το Cupra των 4,3 μέτρων ενσωματώνει στοιχεία από το σχεδιαστικό DNA της φίρμας. Η δυναμική του εικόνα ξεχωρίζει από τα τριγωνικά φωτιστικά LED εμπρός και τα δύο τόξα στο καπό με τον μυώδη προφυλακτήρα που παραπέμπουν σε ηλεκτρικό με «αγωνιστικό μανδύα». Το σπορ πακέτο ολοκληρώνεται από τις 19άρες ζάντες, που εκτός ότι τραβούν τα βλέμματα, δημιουργούν και την ψευδαίσθηση ότι είναι γαντζωμένο στην άσφαλτο.

Η τεχνολογική τους επανάσταση ξεκινάει από την πλατφόρμα MEB, πάνω στην οποία έχει χτιστεί το νέο Cupra, όπου στην ζυγαριά το ισπανικό αμιγώς ηλεκτρικό καταφέρνει να κάνει …τρίπλα και ζυγίζει οριακά 1.800 κιλά .

Συνδεσιμότητα στο μάξιμουμ
Στο εσωτερικό του ακολουθεί πιστά την τάση της εποχής, με μίνιμαλ εικόνα, ελάχιστα μπουτόν και καθαρές γραμμές, για να κερδίσει χώρο ο βατός στη χρήση, ψηφιακός κόσμος με την μικρή οθόνη των 5,2 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων και την ευμεγέθη οθόνη του συστήματος πολυμέσων με διαγώνιο 12 ιντσών. Η τελευταία ενσωματώνει όλες τις εφαρμογές και τη συνδεσιμότητα για την πλήρη εικόνα που πρέπει να έχει ο οδηγός κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η έκπληξη κρύβεται κάτω από το καπό με τις εκδόσεις που ξεκινούν από τον αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων με την διαθέσιμη ροπή να σκαρφαλώνει στα 310Nm. Το υψηλής απόδοσης Βorn προσφέρει επίσης το πακέτο επιδόσεων e-Boost αυξάνοντας την απόδοση στα 231 ίππους (170kW)/ επίσης με 310Nm ροπή.
Ο οδηγός μπορεί ανάλογα με το στυλ οδήγησης που θα υιοθετήσει να επιλέξει μέσω του DriveProfile, ανάμεσα από πέντε διαφορετικά οδηγικά προφίλ: Range, Comfort, Performance, Individual και Cupra!

Με αυτονομία έως 548χλμ
Οι αγοραστές μπορούν να το επιλέξουν ανάμεσα από δύο επιλογές μπαταρίας με χωρητικότητα 58kWh και 77kWh και με μέγιστη αυτονομία έως 548χλμ σύμφωνα  με τον επίσημο κύκλο δοκιμών WLTP.
Το πακέτο e-Boost σε συνδυασμό με την μπαταρία 77kWh, προσφέρει επιτάχυνση 0-100χλμ/ώρα σε 7 δευτερόλεπτα και αυτονομία περίπου 540 χλμ, ενώ με την μπαταρία 58kWh τα 0-100χλμ/ώρα να έρχονται σε μόλις 6,6 δευτερόλεπτα και η αυτονομία φτάνει τα 424χλμ.

Πολλαπλές είναι οι δυνατότητες ως προς την φόρτιση του είτε σε δίκτυα φόρτισης οικιακής παροχής AC (έως 11kW) όσο και ταχυφορτιστή DC (έως 170kW).Συνοπτικά, αρκούν επτά λεπτά σε ταχυφορτιστή για να γεμίσει με 100 χλμ αυτονομίας αλλά ακόμη και αν η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας είναι στο 5%, η αναπλήρωση της στο 80%επιτυγχάνεται μέσα σε 35 λεπτά.

Στο δια ταύτα το νέο Born με την σπορτίβ παρουσία του έχει τα «κότσια» να απομακρύνει από πάνω του την αντίληψη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (μικρή αυτονομία, αργή φόρτιση, αδιάφορα οδηγικά χαρακτηριστικά) και να αγγίξει (ή και να ηλεκτρίσει) τους αγοραστές που θα αναγνωρίσουν στο πολυσχιδές ηλεκτρικό μοντέλο το επόμενο βήμα στην ηλεκτροκίνητη εποχή, που σε κάθε περίπτωση είναι εν δυνάμει συναρπαστική. 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης