Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Σε ισχύ βρίσκεται πλέον η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία που θέλει όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ε.Ε. από τον Ιούλιο του 2022, να διαθέτουν και έξυπνο περιοριστή ταχύτητας, αλλά και «μαύρο» κουτί καταγραφής δεδομένων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το σύστημα ISA (Intelligent Speed Assistance) χρησιμοποιεί δεδομένα από το GPS και τις κάμερες αναγνώρισης οδικής κυκλοφορίας για να γνωρίζει ποιο είναι το όριο ταχύτητας σε κάθε σημείο του δρόμου και να καθορίζει την ταχύτητα πάντα στο πλαίσιο του νόμου. 

Αρχικά, εάν το όχημα αντιληφθεί πως ο οδηγός ξεπερνά το όριο ταχύτητας, τον προειδοποιεί με μια ηχητική σήμανση, στη συνέχεια με δόνηση στο τιμόνι, και εάν δεν υπάρξει συμμόρφωση, τότε θα επιβραδύνει αυτόνομα. Για την ακρίβεια, το όχημα δεν θα φρενάρει, αλλά το πεντάλ του γκαζιού θα σπρώχνει απαλά το πόδι του οδηγού προς τα πάνω. Βέβαια, ο οδηγός θα μπορεί να παρακάμψει ανά πάσα στιγμή το συγκεκριμένο σύστημα απλώς βυθίζοντας το πεντάλ του γκαζιού, για λόγους ασφαλείας, όπως σε μια προσπέραση.  

Παράλληλα, όμως, όλα τα νέα αυτοκίνητα θα εξοπλίζονται και με το Electronic Data Recorder σύστημα, που ουσιαστικά πρόκειται για ένα μαύρο κουτί σαν αυτά των αεροπλάνων. Χωρίς ήχο και χωρίς βίντεο, το συγκεκριμένο σύστημα θα ενεργοποιεί την καταγραφή λίγο πριν από τη σύγκρουση, ενώ μετά τη σύγκρουση θα μπαίνει σε λειτουργία ένα αυτόματο σύστημα ειδοποίησης σύγκρουσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το «μαύρο» κουτί θα καταγράφει την ταχύτητα του οχήματος, την ενεργοποίηση ή μη των φρένων, τη γωνία του τιμονιού, τις ζώνες ασφαλείας, αλλά και τη λειτουργία των λοιπών συστημάτων ασφαλείας.
Αξίζει να θυμίσουμε πως στην υποχρεωτική λίστα εξοπλισμού υπάρχουν πλέον και συστήματα όπως διατήρηση λωρίδας, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και brake assist. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης