Στα τέλη της δεκαετίας του 1940, κατά τη διάρκεια της μεταπολεμικής αναταραχής, η Εθνική Χωροφυλακή ανανέωσε το στόλο της με ένα διαφορετικό τρόπο από αυτόν που συνηθίζεται.Σκέφθηκαν τότε ότι επιτάσσοντας αυτοκίνητα από την Αντίσταση ή ανακατασκευάζοντας τα αυτοκίνητα που απέμειναν από το στρατιωτικό στόλο θα έλυναν σημαντικά προβλήματα. Κατά κάποιον τρόπο αρχικά λύθηκε ενα μέρος του προβλήματος. Στη συνέχεια η Χωροφυλακή απευθύνθηκε στην Peugeot.

Από το 1940, τα αυτοκίνητα της Peugeot χρησιμοποιήθηκαν για να μεταφέρουν το έμψυχο δυναμικό της Χωροφυλακής. Με ειδικές προσαρμογές τα Peugeot J7S και τα Expert μετέφεραν τα άλογα της Ρεπουμπλικανικής Φρουράς. Όσον αφορά στις ταξιαρχίες σκύλων, αυτές χρησιμοποιούσαν Peugeot 203 και μετά 504 SW, πριν επιλέξουν το Peugeot Partner, Boxer ή Bipper, τα οποία θεωρούνταν πιο πρακτικά και παραδοσιακά SW.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα πρώτα Peugeot 202, 302 και 402 ήταν μέρος της ταξιαρχίας, σε μικρές βέβαια ποσότητες και συνήθως σε χρώμα μαύρο! Στην πραγματικότητα, το πλέον δημοφιλές μπλε χρώμα της Χωροφυλακής δεν ήταν τόσο δεδομένο το 1969/1970.
Τα Peugeot αποδείχθηκαν αξιόπιστα αυτοκίνητα. Οι επικεφαλής της Γαλλικής Εθνικής Χωροφυλακής από το 1950 και μετά ξεκίνησαν να κάνουν παραγγελίες μεγάλης κλίμακας σε οχήματα. Αυτή ήταν η αρχή μίας μακράς ιστορίας με την Peugeot, ειδικά με τα SW αυτοκίνητα της μάρκας.
Τα πρώτα 203 SW χρησιμοποιήθηκαν από τη Γαλλική Χωροφυλακή λόγω των επιδόσεών τους. Μη συγκρίνετε φυσικά τα σημερινά αυτοκίνητα με την δεκαετία του 1950. Τότε οι ιπποδυνάμεις των 42 bhp θεωρούνταν εκπληκτικές. Τα αυτοκίνητα της εποχής εκείνης ήταν με 4-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, η κατανάλωση ήταν 8 λίτρα στα 100χλμ και  η τελική έφθανε τα 120 χλμ/ώρα. 

Κάθε δεκαετία που περνούσε η Γαλλική Χωροφυλακή εξοπλιζόταν με ενα η δύο καινούργια μοντέλα. Στο βιβλίο “Les voitures de la Gendarmerie Nationale” των Pascal Meunier και Laurent Jacquot, των εκδόσεων by E-T-A-I γίνεται αναλυτική παρουσίαση για τα αυτοκίνητα τα γαλλικής Χωροφυλακής. Η Peugeot είχε διαρκώς καινούργια μοντέλα. Και κάθε πρόταση εξεταζόταν απο το επιτελείο της Gendarmerie. Λογικό ήταν να αναπτυχθεί ένας ισχυρός «δεσμός»  εμπιστοσύνης ανάμεσα στην Χωροφυλακή και την Peugeot.

Από τη γαλλική Χωροφυλακή πέρασαν σχεδόν όλες οι σειρές της Peugeot που βγήκαν από την παραγωγή. Φυσικά, πέρα από τα μεγάλης χωρητικότητας οχήματα, η ιστορία της Peugeot και της Χωροφυλακής εκτείνεται μέχρι τα 205-206, πολλά από τα οποία εξόπλισαν τις ταξιαρχίες, καθώς επίσης και το 306, το οποίο ήταν κατά κύριο λόγο για χρήση σε περιπολίες αυτοκινητοδρόμων. Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε, σαφώς, όλα τα σεντάν 203, 403, 305 ή 505, τα οποία προορίζονταν ως οχήματα υπηρεσίας για αξιωματικούς και δεν ήταν μπλε, αλλά μαύρα ή γκρι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Χωροφυλακή, όντας υπεύθυνη για την ασφάλεια της περιοχής σε όλα τα μήκη και πλάτη και εμπλεκόμενη σε κάθε είδους διαδρομή, έπρεπε να προσαρμόσει αναλόγως και το στόλο της. Για το λόγο αυτό, έπρεπε σε κάποιες περιπτώσεις να εφοδιάσει το στόλο και με οχήματα ειδικού τύπου, κάποιες φορές ασυνήθιστα. Από τη Χωροφυλακή πέρασαν αυτοκίνητα από τα 403, 404, 204, 304, 305, 504, 505 και 306…μέχρι την άφιξη μίας νέας γενιάς οχημάτων που συνδυάζουν την ευρυχωρία με το κράτημα στο δρόμο. Την  άνεση με την ασφάλεια. 

Οι αυτοκινητιστές στα μέσα τη δεκαετίας του ’80 και του ’90 σίγουρα θα θυμούνται τις «ταξιαρχίες ταχείας επέμβασης» (Rapides d’Interventions) Peugeot 405 T16 (200 ίππων) και 306 S16 (167 ίππων) που κυκλοφορούσαν στους γαλλικούς αυτοκινητοδρόμους. Άλλα οχήματα που οι Γάλλοι πολίτες θυμούνται είναι τα 505 του Garde Républicaine, τα οποία ήταν υπεύθυνα για την ασφάλεια του ποδηλατικού αγώνα Tour de France. Για συντομότερο διάστημα, αλλά εξίσου χρήσιμα, μια ντουζίνα μίνι βαν Peugeot 806 χρησιμοποιήθηκαν τη δεκαετία του 1990 για συνοδεία άλλων οχημάτων.

Για να μπορεί να επέμβει σε όλους τους τύπους εδάφους, η Εθνική Χωροφυλακή είχε πάντα ένα στόλο οχημάτων 4×4. Τη δεκαετία του 1980, απέκτησε ένα Peugeot P4S, κυρίως για να καλύψει τις κινητές μοίρες της Χωροφυλακής. Στα παραθαλάσσια διαμερίσματα, το 504 και 505 4X4 station wagon προετοιμάστηκαν στο Dangel, έτσι ώστε να μπορούν να φέρουν εις πέρας και το πιο απαιτητικό ταξίδι.

Τελικά, το 2004, περιορισμένος αριθμός τετρακίνητων 206 παραδόθηκαν σε συγκεκριμένες ταξιαρχίες.Όσο τα χρόνια περνούσαν τόσο τα γαλλικά αυτοκίνητα της Peugeot γίνονταν πιο ευρύχωρα αλλά και πιο ασφαλή. Η Χωροφυλακή επέλεξε ακόμη και το Peugeot Expert, τον προκάτοχο του σημερινού 5008 και σύντομα το υβριδικό 3008 με ισχύ 225 bhp. Μετά την απόκτηση των Peugeot 5008 το 2021, η εθνική χωροφυλακή της Γαλλίας παρήγγειλε 395 Peugeot 3008 Plug-in Hybrid. 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης