Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης 

Το Puma στα καλύτερα του. Αυτός θα μπορούσε να είναι ένα εναλλακτικός τίτλος για το συγκεκριμένο άρθρο, καθώς η Ford μόλις προχώρησε στην επίσημη παρουσίαση της νέας έκδοσης για το Puma ST, Powershift. Μία έκδοση που δεν συγκρίνεται με καμία άλλη, καθώς διαθέτει την ισχυρότερη εκδοχή του πολυβραβευμένου κινητήρα 1.0λτ. EcoBoost, με απόδοση 170 ίππων αλλά και αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μέχρι τώρα η γρήγορη έκδοση του Puma, ήταν η ST με τον 1.500άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα, απόδοσης 200 ίππων. Η Ford έρχεται να διευρύνει την γκάμα, με την έκδοση Powershift η οποία εφοδιάζεται με την εξελιγμένη εκδοχή του γνωστού, πολυβραβευμένου 1.000άρη Ecoboost κινητήρα του 1,0 λίτρου με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, αποδίδοντας 170 ίππους και 248 Nm ροπής.  Μάλιστα το σύνολο συνδυάζεται με ένα 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Ford Powershift με χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι, παντρεύοντας άψογα την δυναμική οδηγική εμπειρία με την καθημερινή χρηστικότητα. 

Πόσο βελτιωμένος είναι ο συνδυασμός κινητήρα και ηλεκτρονικής υποβοήθησης;
Το ήπιο υβριδικό σύστημα ενεργοποιεί την ανάκτηση ενέργειας πιο γρήγορα από ό,τι σε άλλες εφαρμογές για ταχύτερη επαναφόρτιση της 48βολτης μπαταρίας ιόντων λιθίου. Αυτό επιτρέπει στην ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα (BISG) να προσφέρει πρόσθετη ροπή στις χαμηλότερες στροφές. Επιπρόσθετα, η αυξημένη ανάκτηση ενέργειας προσφέρει επιπλέον 10 PS ηλεκτρικής υποβοήθησης από τη μίζα/γεννήτρια που ενισχύει τη μέγιστη ισχύ. Σε συνδυασμό με τη μοναδική ρύθμιση λογισμικού του υπερτροφοδοτούμενου, τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού, επιτυγχάνεται αύξηση της μέγιστης ισχύος κατά σχεδόν 10% σε σύγκριση με τον 1.0L EcoBoost Hybrid των 155 PS. Αποδίδοντας έως και 170 PS στις 5.750 σ.α.λ. και ροπή έως 248 Nm στις 3.000 σ.α.λ., το Puma ST Powershift παράγει ακριβώς τη διπλάσια ισχύ ανά λίτρο από το Focus ST170 του 2002.  

Όλα τα παραπάνω επιτρέπουν στο νέο Puma ST Powershift να πετυχαίνει το 0-100 σε 7.4 δευτ. με κατανάλωση μόλις 6.3λτ./100χλμ. Μάλιστα η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210χλμ./ώρα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το νέο Puma ST Powershift επωφελείται από την ίδια τεχνολογία ενεργών βαλβίδων εξαγωγής που συναντάμε στο Puma ST με στόχο την αυξημένη απόδοση, ενώ την ίδια στιγμή διαθέτει μία χαρακτηριστική για μοντέλα ST ηχητική χροιά κινητήρα κατά την επιτάχυνση. Ελεγχόμενη από τα επιλέξιμα Drive Modes, η ενεργή βαλβίδα εξαγωγής παραμένει κλειστή στις λειτουργίες Normal και Eco για εκλεπτυσμένη απόδοση στην καθημερινότητα, αλλά ανοίγει στην Sport για να εντείνει τον σπορ ήχο. 

Όπως και στην έκδοση ST με τον 1.500άρη κινητήρα, έτσι και σε αυτή, σχεδιαστικά το μοντέλο ξεχωρίζει από την υπόλοιπη γκάμα κυρίως με τις 19άρες ζάντες, τους προβολείς LED, το μεγάλο πίσω σπόιλερ αλλά και τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων. Μάλιστα διαθέτει και μοναδικό εξωτερικό χρωματισμό Azura Blue, ο οποίος συγκαταλέγεται ανάμεσα σε έξι συνολικά επιλογές. 

Στο εσωτερικό, τα στάνταρ χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν σπορ καθίσματα εξελιγμένα από την Ford Performance, φινιρισμένα με premium συνθετικό υλικό Sensico με δερμάτινη αίσθηση, βάση ασύρματης φόρτισης, θερμαινόμενο παρμπρίζ Quickclear, εμπρός και πίσω αισθητήρες στάθμευσης, υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, μόντεμ FordPass Connect, 7 και  σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford, 8 συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto™. 8, 9 Οι διαθέσιμες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνουν Pre-Collision Assist με Active Braking, 4 Active Park Assist, 4 Cross Traffic Alert με Active Braking, 4 και Intelligent Speed Limiter. 4 

Υπογραμμίζοντας την ευελιξία του μοντέλου της Ford Performance, το νέο Puma ST Powershift διατηρεί τους χώρους και την πρακτικότητα ενός Puma, προσφέροντας έναν χώρο φόρτωσης με χωρητικότητα 456 λίτρα, με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους, καθώς και το καινοτόμο Ford MegaBox που παρέχει έναν αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών.

 

 

Η τιμή του ορίζεται στα 40.893 ευρώ, με την τιμή για την ST έκδοση με τον 1.500άρη κινητήρα να είναι στα 42.250 ευρώ.
 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης